Terug

Levering beschadigde koelkast

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

D. V.

Naar: MediaMarkt

19/08/2024

Geachte heer/mevrouw, Op 10 maart 2024 hebben wij bij MediaMarkt in Hasselt een Samsung koelkast aangeschaft tijdens de verbouwing van onze woning. Tijdens de aankoop hebben wij, gezien onze keuken pas op 19 juni 2024 geplaatst kon worden, de verkoper meegedeeld dat de levering van de koelkast rond die datum zou moeten plaatsvinden. De verkoper kon de levering echter slechts enkele weken uitstellen, maar verzekerde ons dat wij later contact konden opnemen met de klantenservice van MediaMarkt om de levering samen te laten vallen met de plaatsing van de keuken. Op basis van deze mededeling hebben wij akkoord gegeven op de aankoop van de Samsung koelkast, samen met een Miele wasmachine en een Miele droogkast. Dit voor een totaalbedrag van € 3.577,48. Enkele dagen na de aankoop hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van MediaMarkt om, zoals afgesproken, de levertijd uit te stellen tot de plaatsing van de keuken. Tot onze verbazing werd ons toen medegedeeld dat de levering slechts tot 6 april 2024 kon worden uitgesteld, en dat, indien dit niet zou passen, de gehele bestelling geannuleerd zou moeten worden. Omdat wij over een garage beschikken, hebben wij uiteindelijk besloten de koelkast op 6 april 2024 te laten leveren en deze in de verpakking in onze garage te bewaren. Op 19 juni 2024, bij de plaatsing van onze keuken, hebben wij de koelkast uit de garage gehaald en naar de keuken gebracht. Bij het uitpakken constateerden wij dat zowel de linker- als rechterdeur van de koelkast beschadigd waren met deuken. Gezien het feit dat de koelkast gedurende de gehele periode onaangeroerd in de originele verpakking in onze garage heeft gestaan, is het duidelijk dat deze beschadigingen een fabrieksfout zijn of tijdens het transport zijn ontstaan. Wij hebben onmiddellijk contact opgenomen met de klantenservice van MediaMarkt en aanvankelijk werd ons een cadeaubon van € 100 aangeboden, wat wij hebben geweigerd. Wij hebben aangegeven dat wij geen terugbetaling of volledige vervanging van het product verlangen, maar enkel herstel van de deuken. Hierop werd een cadeaubon van € 150 aangeboden, wat wij eveneens hebben afgewezen. Vervolgens hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, waar ons werd verzekerd dat een reparatiedienst zou worden ingeschakeld om de koelkast te herstellen zonder kosten. Deze reparatiedienst zou telefonisch contact met ons opnemen om een datum af te spreken. Ondanks deze toezeggingen ontvingen wij na enkele weken geen enkele reactie van een technicus. Tot onze verbazing ontvingen wij wel een offerte van de reparatiedienst voor een bedrag van € 500. Wij hebben MediaMarkt opnieuw gecontacteerd, waarbij ons werd medegedeeld dat het vreemd was dat wij deze offerte ontvingen, omdat was afgesproken dat de reparatiekosten door MediaMarkt zouden worden gedragen. Hierop vragen zij om de factuur over te maken. Alzo handelen wij. De medewerkster verzekerde ons dat zij de kwestie zou afhandelen. Na twee weken zonder reactie besloten wij opnieuw contact op te nemen met MediaMarkt, waarbij ons werd medegedeeld dat de offerte nooit was ontvangen. Wij bevestigde dat deze wel degelijk was verstuurd. De medewerkster keek een tweede keer en bevestigde dat de offerte inmiddels was ontvangen. Vervolgens hebben wij de offerte voor een tweede keer doorgestuurd en afgesproken dat de medewerker haar collega, die met ons in contact was, zou vragen haar e-mailbox te controleren. Helaas ontvingen wij hierna wederom geen reactie. Na een nieuwe telefonische follow-up kregen wij plotseling de vraag: "Bent u akkoord met de offerte?" Wij gaven aan dat wij haar vraag niet begrepen, aangezien was afgesproken dat de reparatie zonder kosten zou worden uitgevoerd. De medewerkster informeerde ons daarop dat dergelijke beslissingen eerst via het hoofdkantoor moeten worden goedgekeurd, en dat zij die beslissing niet mochten nemen. Om ons verder te helpen zou de medewerkster een claim indienen voor ons. Alles wat hiervoor afgesproken zou zijn werd in één klap genegeerd. Enkele dagen later ontvingen wij een e-mail van het hoofdkantoor waarin werd aangegeven dat zij geen terugbetaling kunnen uitvoeren op basis van een prijsopgave, maar dat zij de factuur en een betaalbewijs nodig hebben. Het werd nu pas duidelijk dat wij de reparatiekosten zelf zouden moeten voorschieten en vervolgens om een terugbetaling zouden moeten verzoeken, iets wat nooit eerder was gecommuniceerd. Wij reageerde per e-mail en gaven aan dat dit absoluut niet de afspraak was en dat wij niet bereid zijn de reparatie vooraf te betalen, daar wij vrezen dat MediaMarkt de kosten niet zal terugbetalen. Hierbij hebben wij opnieuw de aankoopfactuur en de offerte van de reparatie toegevoegd. In reactie hierop werd ons meegedeeld dat men zou nagaan of de reparatiedienst de factuur rechtstreeks aan MediaMarkt kan bezorgen. Een week later ontvingen wij opnieuw een e-mail met dezelfde mededeling: dat een terugbetaling alleen mogelijk is met de factuur en het betaalbewijs. Wij hebben kortom meerdere malen contact gehad met verschillende medewerkers, waarbij ons herhaaldelijk werd beloofd dat er een oplossing zou worden geboden. Helaas blijkt dat deze beloften niet worden nagekomen. Dit heeft enkel geleid tot frustratie en ongemak. Wij begrijpen dat fouten kunnen voorkomen, maar de manier waarop deze situatie is afgehandeld, is verre van professioneel. Sterker nog, wij zijn nog nooit zo onprofessioneel behandeld geweest. Het lijkt erop dat er geen consistentie is in de communicatie en dat er geen moeite wordt gedaan om ons probleem op te lossen. Vandaag is het 19 augustus, en de eerste e-mail dateert van 19 juni 2024. Gezien de misleidende communicatie en het uitblijven van een oplossing zoeken wij hulp bij jullie diensten.

Berichten (1)

MediaMarkt

Naar: D. V.

20/08/2024

Onlangs hebt u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw aanvraag en onze reactie.Uw probleem is nog in behandeling. Om uw vraag bij te werken met aanvullende informatie, klik hier OnderwerpLevering beschadigde koelkastReactie Door E-Mail Antwoorden (20/08/2024 15:54)Beste,Bedankt voor uw bericht.Ik heb uw vraag doorgezet naar mijn collega's van de betrokken afdeling. Zij hebben alle specifieke kennis in huis om uw vraag te beantwoorden.Zodra we een antwoord hebben op uw vraag zullen wij u dit direct laten weten.Aarzel niet contact met ons op te nemen indien u hierover nog vragen hebt.Met vriendelijke groet,SandraMedia Markt Klantenservice.Klant Door E-Mail (19/08/2024 21:20)‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Referentienummer vraag 240819-057879Gemaakt op: 19/08/2024 21:20Laatst bijgewerkt op: 20/08/2024 15:54Status: OnopgelostNog vragen?Bezoek onzeFAQ-pagina.Volg ons: Media MarktBrusselsesteenweg 496, 1731 ZellikContact: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact. [---002:007495:41549---]

Bemiddeling door Testaankoop 28 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform