Op 21/07/2025 bestelde ik via Bol.com een GoPro HERO13 Black – Actioncam – Accessoirebundel, geleverd op 23/07. Op 24/07 werd de camera geopend (het betrof een cadeau) en bleek deze beschadigd te zijn (zichtbare schrammen en deuken). Ik heb daarom diezelfde dag een retourmelding ingediend en het pakket op 27/07 teruggestuurd via de BBOX-automaat Hazeweide in Vilvoorde.
Volgens een bevestigingsmail van Bol.com kwam de retour op 30/07 bij hen aan. Omdat de verwerking maximaal twee weken kon duren, heb ik deze termijn afgewacht.
Op 18/08 nam ik via de chat contact op met de klantendienst, waar medewerker Dominique mij beloofde dat ik binnen twee dagen een update zou krijgen. Op 21/08 ontving ik echter een e-mail waarin werd beweerd dat mijn retourpakket leeg is aangekomen, en dat ik de camera en accesoirebundel “opnieuw” mocht opsturen. Dit is onmogelijk, aangezien het product wel degelijk correct retour is gestuurd.
Toen ik mijn bezorgdheid uitte, kreeg ik enkel een automatische mail met de melding dat een lege doos naar mij zou worden teruggestuurd, zodat ik zogezegd een nieuwe retour kon aanmaken. Bij telefonisch contact op 22/08 bevestigde een medewerkster dat er een intern onderzoek liep, dat ik de automatische mail mocht negeren, en dat de lege doos niet naar mij zou verzonden worden. Op 26/08 heb ik weer contact gezocht via de chatfunctie van bol.com, maar kreeg laattijdig antwoord. Op 27/08 ontving ik een lege doos van Bol.com, met de kapotte verpakking waar eerder de gopro bundel in zat.
Bij een nieuw telefonisch contact werd mij meegedeeld dat het gewicht van de doos niet overeenkwam en dat de retour daardoor als ongeldig werd beschouwd. Op mijn vraag of dit probleem vaker voorkomt, liet de medewerker weten dat dit niet de eerste keer was dat zo’n situatie zich voordeed. Op 28/08 kreeg ik dan ook de finale beslissing van de klantendienst van bol.com via mail, waar zij laten weten niet verder te kunnen helpen, aangezien het pakket leeg zou zijn. Hierna heb ik nogmaals gebeld en kreeg ik dezelfde reactie te horen.
Samengevat:
· De GoPro was beschadigd bij levering.
· Het pakket werd correct en tijdig retour gestuurd.
· Pas na drie weken en op mijn eigen initiatief werd ik geïnformeerd over een vermeend probleem.
· Ik sta nu zonder terugbetaling én zonder product.