Beste,
Op black friday kocht ik 3 toestellen bij Media Markt. Koelkast/wasmachine en droogkast.
Bij de aankoop werd ons verzekerd dat wij de goederen voor 18 december zouden ontvangen aangezien wij verhuisde.
Op 13 december ontving ik de koelkast en wasmachine. Mijn droogkast was nergens te bespeuren, de koeriersdienst wist ook van niets. Ik contacteerde mediamarkt en die vertelde dat de droogkast momenteel niet leverbaar was. Ik kreeg geen informatie daaromtrent. Op 17 december ging ik langs bij mediamarkt zelf om de koelkast om te ruilen voor een andere. De verkoper zei dat ik meteen 1 kon meenemen. Een andere verkoper zei dat ze niets op stock hadden maar dat een bepaald model konden leveren de dag nadien tussen 8u-18u. Ik nam hiermee genoegen. De dag nadien werd ik om 7u wakker gebeld om te vertellen dat ze voor de deur stonden met mijn droogkast. De persoon aan de telefoon sprak geen Nederlands dus ik werd gecontacteerd door de dispatch. Ik zei dat er was gezegd dat de levering tussen 8u-18u ging plaatsvinden en dat ik momenteel nog niet op het adres was. Ik woonde een 10tal minuten van het lever adres en vroeg of ze eventueel al konden uitladen, dat gaf mij de tijd om naar daar te gaan. Ze weigerde dit en zeiden dat ze even zouden wachten. Een 10 tal minuten later arriveerde ik en zag dat de koerier al weg was. Ik belde terug en vroeg waar mijn levering was. De vrouw aan de telefoon zei dat ze koerier al op het volgende leverpunt was. Waarmee ik mij de vraag stelde of ze überhaupt wel hadden gewacht en of ze eventueel konden terugkeren. Aangezien ze al bij de volgende klant waren kon dit niet heel ver zijn. Dit werd geweigerd. Ik belde naar mediamarkt om de bestelling te annuleren. Ik informeerde nogmaals naar mijn droogkast en de vrouw zei dat die komende zaterdag ging geleverd worden. Opnieuw niets ontvangen van leverstatus. Ik voorzie een verhuislift voor die zaterdag. Die zaterdag geen droogkast gezien en geld kwijt van de verhuislift. Ik bel terug naar mediamarkt. De vrouw zei dat ze de woensdag daarop gingen leveren. Ik voorzie opnieuw een verhuislift. Opnieuw geen droogkast. Ik bel opnieuw naar mediamarkt. Die vertelde dat dat ze de zaterdag daarop zouden leveren. Opnieuw hetzelfde verhaal en weer geen droogkast. U moet weten ik baat een goed draaiende horeca zaak waar ik dagelijks zelf insta. Ik heb meerdere malen mijn zaak moeten sluiten voor te wachten op leveringen die er uiteindelijk niet doorkwamen. Ik ben hierdoor veel inkomsten verloren alsook heb ik steeds moeten betalen voor een verhuislift. Uiteindelijk is de droogkast geleverd maar was er wel beschadiging aan het apparaat en mijn woning. Voor deze schade kreeg ik een vergoeding van 200 euro.
Ik had voor de leveringsproblemen eerdere klachten ingediend en nu kreeg ik een mail waar ze een compensatie van 20 euro ?! Voorstellen om mij tevreden te houden. De verliezen die ik door het onvermogen van mediamarkt heb geleden is wel wat meer dan 20 euro. Ik vroeg of ze niet beschaamd waren en toen stelde ze 40 euro voor. Nu is mijn vraag wat kan ik hier verder aan doen. Ik neem absoluut geen genoegen met 40euro.
Dit is nu al meer als een maand aan de gang en ik heb er echt genoeg van. Deze keer wil ik dat er duidelijk actie word genomen en dat ik vergoed zal worden voor mijn verloren inkomsten en kosten van de verhuislift.
Hartelijk dank,
Ferre De Troyer