Terug

Leveren nooit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. J.

Naar: DPD Belgium

10/05/2024

Het volgende heel eigenaardige doet zich voor:Ik woon op dit adres, en telkens DPD een levering aankondigd, neem ik vrijaf en blijf wachten.Telkenmale krijg ik een mail : we waren niet in de mogelijkheid om te leveren op dit adres. Dan kan ik kiezen opnieuw, ander adres, parcelshop.ALS ik geluk heb. Ik ben al pakketjes verloren (vooral AMazon) en dààr werd geregistreerd dat er wél geleverd werd. Er zit geen slip in de brievenbus. ER is NOOIT gestopt (ik zit achter het raam aan mijn bureau).Ik kan DPD niet bereiken : laaste keer 30 € aan 070 nummer verloren. (ik bel gratis naar Belgische nummers, waarom een premium nummer, is mij niet duidelijk). Ofwel is de chauffeur frauduleus, ofwel is dit algemene praktijk.Het stinkt, dàt is zeker. Omdat het nu stelselmatig gebeurt. Ik begrijp dat men kosten moet besparen. Misschien als DPD klanten begint te verliezen, dat ze dàn iets anders doen. De twee leveranciers die dit veroorzaken versturen zo'n duizenden pakketjes per dag via DPD. Ze denken er inderdaad over om te switchen.

Berichten (5)

DPD Belgium

Naar: M. J.

13/05/2024

Goedemorgen Mark,Bedankt dat voor het contacteren van onze service.Het spijt ons te horen dat de leveringen bij u niet vlot verlopen.Heeft u soms een voorbeeld van een trackingnummer zodat we dit nakijken?Bij voorbaat dank.Ik wens u een fijne dag.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------

M. J.

Naar: DPD Belgium

13/05/2024

05112144069724 05112144071374Andere zijn ouder en vind ik niet meer terug. Ik hou deze klacht open en rapporteer telkens ik dit tegenkom

DPD Belgium

Naar: M. J.

14/05/2024

Beste testaankoop,Bedankt voor deze melding.05112144069724 Dit pakket is op 19/04 in uitlevering gegaan maar de ontvanger heeft nog voor het pakket aangeboden werd omgeleid naar een parcelshop waar het dan ook geleverd en afgehaald werd door de ontvanger.Dit is ook de reden waarom het niet meer werd aangeboden werd aan de ontvanger en dan op 22/04 in de parcelshop werd geleverd.De scanning van 19/04 in het depot dat er niemand aanwezig was is een onjuiste scanning.05112144071374 Dit pakket werd niet geleverd door de ontvanger omdat hij het huis niet vond van de ontvanger en werd als een adresfout gescand door de chauffeur.De ontvanger heeft hierna het pakket omgeleid naar de parcelshop waar het werd afgehaald door de ontvanger.Indien u nog voorbeelden heeft of in de toekomst zich opnieuw iets voordoet, dan kan u dit ons altijd laten weten zodat wij dit kunnen bekijken.Op het eerste zicht lijkt mij voor deze voorbeelden geen fout gebeurd te zijn, met eventuele uitzondering van het tweede pakket waarvan de chauffeur het adres niet terugvond tijdens de levering.Onze excuses voor dit ongemak.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u nog een fijne dag toe.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,DarioDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------

M. J.

Naar: DPD Belgium

14/05/2024

Dat IS het hem juist: in beide gevallen was ik thuis de dag van de levering. En er is niemand langsgekomen. Geen slip in de brievenbus. Het pakket is nooit aangeboden geweest. NIKS. Maar niet alleen voor deze hé.Het adres was in beide gevallen hetzelfde. En dit is niet de eerste keer, dit is van de laatste twee keer.Het is NADAT ik via email de melding kreeg dat het pakket niet geleverd kon worden dat ik het pakket heb omgeleid naar een parcelshop. Ik zit te werken op m'n computer, met zicht op de GLAZEN voordeur (het is een kantoor).In beide gevallen werd het pakket NOOIT aangeboden op m'n adres. Ik die dag speciaal thuiswerken, ons huis is een oud bankkantoor op de hoofdweg, mooi opeenvolgende nummers bij huizen ervoor en erna, kloefte van een plakaat met huisnummer naast de ingang.Want bij GEEN ENKELE levering OOIT van DPD werd het pakket aangeboden. Ik dacht vroeger: niet erg, dat komt wel voor.Blijkbaar zit er een glitch in het softwaresysteem, waarbij koeriers TOCH betaald kunnen worden voor plaatsen die ze NIET aandoen. Of zoiets... Ik heb mij dit laten vertellen. Zelf ken ik er niks van.Ondertussen heb ik van deze leverancier vernomen dat men aan het kijken is om via PostNL of GLS in het vervolg leveringen te doen. Blijkbaar ben ik dus niet de enige.Ik blijf rapporteren.Mvg.Mark.

DPD Belgium

Naar: M. J.

14/05/2024

Beste Mark,Hartelijk dank voor de aanvullende informatie die u heeft verstrekt. Dit helpt ons om een duidelijker beeld te krijgen van wat er mogelijk mis is gegaan. Er lijkt inderdaad sprake te zijn van een misverstand met betrekking tot uw adres. We zullen intern onderzoeken wat er fout is gegaan en de relevante afdelingen op de hoogte stellen om verbeteringen aan te brengen in ons bezorgproces.We waarderen het enorm dat u dergelijke incidenten blijft rapporteren, aangezien dit ons helpt onze service te verbeteren waar dat nodig is. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Indien telefonisch contact voor u geen optie is, kunt u ons bereiken via het contactformulier op onderstaande link.s:dpd-belux.my.salesforce-sites.com/web2case/Web2CaseForm?lang=NLandrWe wensen u een fijne dag verder.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,DPD TeamAnissaCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform