Terug

Leugen door verkoper

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Proximus

04/01/2016

Op 15/12/2015 is er een verkoper langsgekomen van een externe firma. Verkoper met nr 8185.Zij vertelde mij dat ik een super snelle lijn had (wat voor mij een gamer zeer belangrijk is ) ze vertelde mij dat ik voor de 2de tv boven geen 2de digicorder nodig was als de tv een internet aansluiting had (maakte niet uit hoe oud deze tv was ) dan kon ik een app downloaden en via daar tv kijken,de simkaart van 2 gig kon aan mijn huidig abonnement gekoppeld worden. Nu vandaag 4/1/2016 zijn ze alles komen installeren. Na instalatie merkte ik dat mijn internet constant uitviel en mijn beeld constant bleef haperen. Heb dan naar klantendienst gebeld en konden mij niet echt helpen enkel een nieuwe technieker langsturen was volgens hun de optie. Niet akkoord ben ik zelf op onderzoek gegaan en naar de winkel van proximus in het shopping center waasland gegaan. Daar werd ik geholpen door een vriendelijke verkoper die me wist te zeggen dat alles wat de verkoopster had gezegd niet klopte. Ik had geen super snelle verbinding ipvde beloofde 92mbph had ik 20mbph over de 2de tv zei hij mij dat het enkel ging via een 2de digicorder. En over de 2 gig simkaart(mobile internet ) kon ook niet overgezet worden naar mijn huidig mobile plan bij proximus. Dus er zijn enkel leugens verteld door deze verkoper. Ik had 2 eisen anders zou ik nooit zijn overgestapt naar proximus en dat was een snelle internet verbinding en geen 2de digicorder heb dit meermaals vernoemd in het gesprek,en alles werd mij keer op keer belooft. En nu had ik na het bezoek aan de winkel een laatste keer naar klanten dienst gebeld en deed mijn verhaal de dame die ik aan de lijn had snapte mijn probleem en heeft dan alles geannuleerd maar ze wist mij wel te vertellen dat ik een factuur zou krijgen. Dit vind ik zoizo niet kunnen 4 uur na installatie ben ik terug bij telenet ik heb hier 4 uur van mijn tijd ingestoken waardoor ik mijn hoogzwangere vrouw die met zware bekke instabiliteit zit en moet neerliggen en niets mag opheffen en met veel pijn en moeite in een autogeraakt om onze zoon te gaan halen van de school 20min verder (3j) en ze nu zeer veel pijn heeft. Puur door de leugens van proximus

Berichten (8)

Proximus

Naar: D. V.

07/01/2016

Beste heer Decoster,Wij hebben de opmerkingen van uw lid de heer Verhulst met aandacht gelezen.Het klopt dat Proximus samenwerkt met externe "Deur aan Deur" verkopers. Proximus verwacht van deze verkopers echter ook, net zoals van zijn eigen personeelsleden, dat er altijd correcte informatie aan potentiële nieuwe klanten wordt gegeven. Wij vinden het zeer spijtig te moeten vernemen dat de heer Verhulst foutieve informatie mocht ontvangen omtrent de mogelijkheden m.b.t. onze producten en diensten. Wij bieden de heer Verhulst bij deze ook onze oprechte excuses aan. De heer Verhulst mag er eveneens zeker van zijn dat wij zijn dossier met de betrokken partner zullen opnemen.Wij merken op dat de heer Verhulst zijn decoder en modem ondertussen terug heeft binnengebracht. Wij hebben heden de volledige aansluiting ook terug stopgezet.De heer Verhulst zal binnen enkele dagen factuur 6601412110 ontvangen t.w.v. 244,30 EUR. De heer Verhulst zal echter ook creditnota 6690045976 ontvangen om deze aanrekening tegen te boeken. Proximus is er dus mee akkoord gegaan om de volledige aanrekening in last te nemen.Wij hopen dat de heer Verhulst zich hiermee kan vinden.Wij hopen u hiermee voldoende informatie te hebben bezorgd.Met vriendelijke groetenWendy BrepoelsProximus Klantendienst

D. V.

Naar: Proximus

09/01/2016

Geachte proximusDat jullie de kosten van aansluiting op jullie nemen is meer dan normaal. En het minste wat jullie kunnen doen. Wat jullie verkoper heeft gedaan is strafbaar. Maar vind langs een kant dat jullie zich er ook gemakkelijk maken met te denken dat voor mij hier de kous af is. Ik heb hier 4 uur van mijn dag verloren 4 of 5 keer gebeld met klanten dienst naar jullie winkel in sint niklaas rijden een keer om daar hulp te vragen en dan na ik eindelijk en ook de eerste keer een eerlijke uitleg te krijgen. Terug naar huis alles van jullie terug inpakken en terug naar jullie winkel daar weer staan wachten tot ik geholpen werd. Als jullie een technieker moeten sturen rekenen jullie dit vanaf de eerste seconde goed door aan de klant. Maar omgedraaid wordt hier geen woord over gezegd. Trouwens installatie en aansluiting was gratis werd ons verteld. Dus het is grappig dat jullie deze kosten dan toch eerst wil aanrekenen,om daarna een credit nota te sturen. Snapt u wat ik bedoel ? Dat is lucht verkopen. Ik vraag geen geld ik wil gewoon dat er van jullie een eerlijk voorstel komt. Want ook graag met mijn mobiele diensten wil ik jullie nu verlaten. Wat meer dan normaal is achter deze leugens

Proximus

Naar: D. V.

11/01/2016

Beste heer Decoster,Wanneer de heer Verhulst factuur 6601412110 t.w.v. 244,30 EUR bekijkt zal hij opmerken dat de activatie en installatie weldegelijk gratis werden gegeven.Betreffende de 85,00 EUR die werd aangerekend kunnen wij het volgende melden.De heer Verhulst heeft op 04/01/2016 om10:39 uur telefonisch contact gehad met de dienst Storingen van Proximus om te melden dat een technicus ter plaatse is geweest, maar niets zou hebben geinstalleerd. Deze zou de modem en decoder terug hebben meegenomen.Nog diezelfde dag 04/01/2016 om 15:09 uur is een technicus ter plaatse gegaan om de aansluiting te voltooien Standaard wordt er voor een interventie van de technici Storingen 85,00 EUR aangerekend indien de storing na het aansluitpunt (binnenbekabeling, toestellen) plaatsvind. Alles vóór het aansluitpunt of in de centrale nemen wij in last.Had de heer Verhulst klant gebleven en had hij ons gecontacteerd na het ontvangen van zijn eerste factuur, dan hadden wij (gezien de storing werd gemeld binnen de 14 dagen na aanluiting) deze kosten ook gecrediteerd.Wij hebben begrip voor het standpunt van de heer Verhulst en wij hebben omwille van deze reden de volledige factuur in last genomen. Wij kunnen echter geen extra tegemoetkoming meer geven aangezien de heer Verhulst geen klant meer is van Proximus.Wij verwijzen ook nog even naar Artikel 59 §7 van onze Algemene Voorwaarden:§7. Onverminderd de bepalingen van de voorgaande paragrafen kan Proximus slechts aansprakelijk worden gesteld in geval van opzet of grove fout (met name een inbreuk op haar wezenlijke verplichtingen) in haar hoofde of die van haar werknemers.. In dat laatste geval beperkt haar aansprakelijkheid zich tot de herstelling van voorzienbare, directe, persoonlijke en zekere schade die de Klant heeft geleden, met uitsluiting van de herstelling van alle indirecte of onstoffelijke schade zoals bijkomende uitgaven, winserving, winstverlies, verlies van klanten, verlies of beschadiging van gegevens en verlies van contracten.Meer kunnen wij voor de heer Verhulst helaas niet doen.Met vriendelijke groetenWendy BrepoelsProximus Klantendienst

D. V.

Naar: Proximus

13/01/2016

Ah oke ik ben geen klant meer bij jullie oke dan mag ik zonder kosten overstappen met mijn mobile diensten sinds ik toch geen klant meer ben bij jullie. zal de rekening die ik heb van proximus mobile diensten dan ook vanaf heden niet meer betalen mits ik geen klant meer ben van jullie dank u

Proximus

Naar: D. V.

13/01/2016

Beste heer Decoster,De heer Verhulst is inderdaad geen klant meer van Proximus Fix (= oude benaming Belgacom) onder klantnummer 616876861. Hij heeft al zijn producten en diensten hier terug opgezegd.Navraag bij mijn collega's van Proximus Mobile wijst uit dat de heer Verhulst wel nog klant is bij hen onder het accountnummer 25078989. Deze account staat echter los van het dossier dat de heer Verhulst indiende voor klantnummer 616876861 bij Proximus Fix.Indien onze klanten een betwisting indienen voor Proximus Fix, zal dit ook enkel door Proximus Fix opgevolgd en behandeld worden. Ik ben helaas niet in de mogelijkheid om een geste toe te kennen op de klantenfiche van Proximus Mobile. Ik kan helaas niets meer voor de heer Verhulst doen. Ik wens wel op te merken dat indien de heer Verhulst zijn facturen bij Proximus Mobile niet tijdig betaalt er herinneringskosten kunnen worden aangerekend en zijn GSM-nummer eventueel op minimumdienst kan worden gezet. Met vriendelijke groeten,Wendy BrepoelsHet Proximus-team

D. V.

Naar: Proximus

13/01/2016

Geen probleen bent toch weg bij jullie zou u bij een bedrijf klant blijven als er alleen maar tijden en voor de verkoop leugens worden verteld ik zal deze waarheid inclusief jullie uitleg en verhaal duidelijk en volledig op de sociale netwerken brengen zodat iedereen weet hoe het bij proximus aan toe gaat.... jullie maken jullie zelf heel gemakkelijk. van dit is een ander bedrijf.

D. V.

Naar: Proximus

14/01/2016

Nog een opmerking trouwens. Jullie zeggen dat proximus eigenlijk 2 bedrijven zijn maar bij vrienden van mij kan alles wel samen op 1 factuur ? Dit klopt dan niet met jullie uitleg

Proximus

Naar: D. V.

19/01/2016

Beste heer Decoster,De vrienden van de heer Verhulst hebben waarschijnlijk hun GSM-nummer laten overdragen naar Proximus Fix (=Belgacom) en hebben dit dan in een Pack met Mobile genomen. Zij ontvangen inderdaad op een Proximus Fix klantnummer de aanrekening van al hun diensten waaronder ook het GSM-abonnement.. De aanvraag die wij voor de heer Verhulst ontvingen was enkel voor een nieuwe Internet Maxi zonder vaste lijn met Proximus TV in een Pack Internet + TV. Er werd geen overdracht gevraagd voor het GSM-nummer naar ons Proximus Fix. Aangezien het GSM-nummer van de heer Verhulst nog steeds actief is bij Proximus Mobile - en wij geen toegang hebben tot deze database - kunnen we geen bijkomende tegemoetkoming geven.Bij Proximus Fix werd het nodige gedaan om alle aanrekeningen in last te nemen. Meer kunnen wij niet meer doen voor de heer Verhulst.Met vriendelijke groeten,Wendy BrepoelsProximus Klantendienst====================================================Nog een opmerking trouwens. Jullie zeggen dat proximus eigenlijk 2 bedrijven zijn maar bij vrienden van mij kan alles wel samen op 1 factuur ? Dit klopt dan niet met jullie uitleg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform