Terug

Lekkende wasmachine

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. K.

Naar: Cool blue

17/04/2024

Beschrijving van de klacht:Op 31 januari 2024 had ik in de winkel van Coolblue een wasmachine en een droger van het merk AEG voor mijn nieuwbouw-appartement gekocht. Eén van de redenen om deze bij Coolblue te kopen was het feit dat deze ook geïnstalleerd zouden worden door monteurs van Coolblue. Ook had ik nog de klantendienst een foto van mijn washok verstuurd waarop duidelijk de afvoer en aanvoer te zien zijn in het washok. Mij werd schriftelijk medegedeeld dat alles door de monteurs van Coolblue geïnstalleerd kon worden dat was absoluut geen probleem.Op 14 februari 2024 worden de wasmachine en droger door de monteurs van Coolblue geïnstalleerd. Mij wordt mondeling medegedeeld dat alles prima is en dat ik alleen het test-programma van 1,5h moet laten lopen. Vervolgens krijg ik na het vertrek van de monteurs een automatische email van Coolblue met het bezorgbewijs. Hier staat tot mijn verbazing afvoer niet goed aangesloten. Hier was mij tijdens de installatie niks over verteld. Daarop bel ik de klantenservice van Coolblue die zeggen dat ze niks in het systeem zien en dat het waarschijnlijk om een grap van de monteurs gaat om mij op stang te jagen. Vervolgens zie ik overal water op de tegels van het washok waarop Coolblue weer monteurs stuurt.Op 15 februari 2024 komen deze monteurs langs en die stellen vast dat een dop van een buis van de wasmachine niet goed is aangesloten door de monteurs die een dag eerder zijn langsgeweest. Alles zou in orde moeten zijn en ik laat het testprogramma van 1,5 uur lopen. Ik zie deze keer geen water. Dus ik ga met gerust hart op vakantie. Overigens heb ik van Coolblue hiervoor een tegoedbon van EUR 40 voor ontvangen, omdat ik mijn vakantie een dag heb moeten uitstellen.Op 17 maart 2024 kom ik terug en ik ga meteen mijn kleren wassen. Er is al snel weer weer water in het washok. Via Coolblue komt op 25 maart 2024 een monteur langs. Hij stelt vast dat er een probleem met de afvoer is en dat ik Coolblue moet contacteren. Ook moet ik misschien een loodgieter inschakelen.Vervolgens contacteer ik de klantenservice van Coolblue die zegt dat ze niks kunnen doen en dat ik een loodgieter moet laten langskomen op eigen kosten omdat het probleem bij mijn afvoer zou liggen. Dit vond ik nogal raar omdat het water lekt bij de buizen die door Coolblue zijn geleverd. Coolblue weigert op mijn suggestie in te gaan om op hun kosten een loodgieter te laten langskomen. Vervolgens komt op 9 april 2024 een loodgieter van de aannemer van mijn nieuwbouw-appartement langs die zegt dat het probleem bij de installatie van de wasmachine ligt. Er ontbreekt volgens hem onder meer rubber bij de door Coolblue geleverde buizen. Ze kunnen niks doen en verwijzen me door naar degene die de wasmachine hebben geïnstalleerd, namelijk Coolblue. Ik heb hier schriftelijke bevestiging van. Hierop contacteer ik wederom de klantenservice van Coolblue die bij hun standpunt blijft. Enkele dagen later kom ik erachter dat mijn buren dezelfde wasmachine van AEG hebben. Ze hebben geen enkel probleem met lekkages. Het verschil zit erin dat zij voor Vandenborre hebben gekozen die de wasmachine heeft geïnstalleerd. Ook is er duidelijk rubber te zien bij de door Vandenborre geleverde afvoerbuizen. Hierop contacteer ik wederom Coolblue met foto’s van de wasmachine en afvoer van de buren. Coolblue schrijft wederom dat ze bij hun standpunt blijft en dat ze niet meer omtrent dit onderwerp met mij willen corresponderen. Vervolgens ga ik naar de winkel waar ik de wasmachine heb gekocht. Ze bieden hun excuses aan maar kunnen niks voor me doen. Ze stellen voor dat ik me tot Test Aankoop meld. Feit is dat ik nu tussen het wal en het schip val: ik kan niet wassen en ik ga al enkele weken naar een wasserette. Coolblue verwijst naar mijn afvoer in mijn gebouw als probleem en de loodgieter verwijst naar de foute installatie door Coolblue. Coolblue maakt reclame op hun website met “Wasmachine op de gewenste plek installeren”. Dat is duidelijk niet gelukt. Tevens vind ik het ontzettend raar dat er geen problemen bij mijn buren zijn. Ook heeft de loodgieter duidelijk gemaakt dat het probleem bij de installatie ligt. En je ziet duidelijk op de video water lekken bij de door Coolblue geleverde buizen. Het lijkt mij derhalve redelijk dat Coolblue gaat betalen voor de kosten van een tweede bezoek van de loodgieter. Oorzaak van de klacht:Het ontbreken van rubber bij de door Coolblue geleverde buizen.Gevolgen van de klacht:Ik kan niet wassen, en ik ga nu al een maand elk weekend naar de wasserette. Dit kost me EUR 10 per keer.Acties naar CoolblueIk heb per email, per WhatsApp en per telefoon de klantendienst gecontacteerd. Ook heb ik via Instagram een story gepost met een video van lekkend water.

Berichten (1)

Cool blue

Naar: N. K.

19/04/2024

Beste Niels,Hartelijk dank voor je melding. Ik heb deze zaak grondig nagekeken en wil je alvast onze excuses aanbieden voor het ongemak dat je tot hiertoe hebt ervaren. Echter, de werkbon van de hersteldienst vermeldt duidelijk "fuite, pas l évacuation. à voir avec le plombier. ("Lek, niet aan de afvoer. Dit moet bekeken worden met een loodgieter") Gezien het lek zich niet aan de afvoer van het toestel bevindt heeft het lek volgens onze gegevens niet met de aansluitiging die door onze bezorgers werd uitgevoerd te maken. Hierdoor kunnen we je het bezoek van de loodgieter met wie je een afspraak hebt helaas niet terugstorten. Hoedanook begrijpen we dat dit een erg vervelende situatie voor je is, en willen we je graag als geste een voucher ter waarde van Eur75 aanbieden. Mogen we deze aan je account toevoegen? We vernemen het graag!Met vriendelijke groet,Greg van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On April 17, 2024 at 8:24 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform