Terug

lekken van data

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: bol.com

12/04/2021

Op 06/04/2021 deed ik bij Bol.com via internet een bestelling van de DVD De Ronde.De bestellingprocedure verliep vlekkeloos en onmiddellijk na de betaling ontving ik op mijn email- adres danversyck@hotmail.com een automatische bevestigingsmail uitgaande van automail@bol.com met als hoofding Bedankt voor je bestelling met bestelnummer 1216642310 gedateerd di 06/04/2021 15.34Zeven minuten later, om 15.41, kwam er een email op danversyck@hotmail.com uitgaande van 2s2kyq4odqrvscnap@verkopen.bol.com met als hoofding Over bestelling 1216642310 zonder tekst met maar een bijlage grouped packing list MP001…Deze mail moet dus zeker uitgaan van een iets of iemand dat/die toegang heeft tot Uw administratie aangezien het door U toegekende bestelnummer correct wordt weergegeven in de hoofding van de mail.Omdat deze mail niet conform de normale procedure leek heb ik contact opgenomen met Uw diensten en hen deze vreemde gang van zaken gemeld om 15.49Om 18.43 (steeds op 06/04/2021) kreeg ik van klantenservice@bol.com het antwoord dat kwestieuze mail spam was en verzocht men die te verwijderen.Gelet op de weinige aandacht die besteed werd aan het feit dat het op de spam vermelde bestelnummer noodzakelijkerwijze geput werd uit Uw data heb ik op 08/04 gevraagd hoe het kon dat het bestelnummer op die spam voorkwamHet antwoord van klantenservice@bol.com op 09/04 hieronder weergegeven luidde dat de afkomst van de kwestieuze mail werd nagegaan en dat het zeker spam was en dat het wenselijk was het wachtwoord bij bol.com te wijzigen.Maar daar bleef het bij !! Mij lijkt het toch aangewezen dat U een onderzoek voert hoe het mogelijk is dat de band klant/leverancier wordt uitgelezen door derden en dat de onderschepte data worden gebruikt als middel om de niets vermoedende klant in de val te lokken met de naam en de reputatie van bol.com !!!!Het is toch niet logisch dat een organisatie als bol.com vaststelt dat de klantengegevens uit hun bestanden worden onderschept en gebruikt door onbekende derden, en gewoon het laat bij die vaststelling. Met het wijzigen van een wachtwoord is misschien een stap gezet maar zeker het probleem niet opgelost.Hoe dan ook mijn vertrouwen in Uw organisatie is fel aangetast en ik denk niet dat ik nog langer als klant kan bestellen bij een organisatie die de veiligheid en de privacy van zijn klanten in het gedrang brengt, kijkt naar de problemen en ze dan netjes als afgehandeld beschouwt.Als lid van de verbruikersorganisatie Test-Aankoop acht ik het dan ook mijn plicht deze gang van zaken mede te delen aan de medeleden om te voorkomen dat zij in de val lopen die blijkblaar gedoogd wordt door bol.com.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform