Ik huurde via Airbnb een huis voor een weekend voor 11 personen (van 3 tot 6 nov 2023). Even later bleek ik bij Belvilla gehuurd te hebben die Airbnb gebruikt om onder te huren. Tijdens het weekend bleek er een lek in het dak boven de living, waardoor de zithoek vol kookpotten stond onder de lekken. Zithoek onbruikbaar, voor 11 personen. Ook schimmel in de douches. Wanneer ik bij Belvilla klacht neerleg hechten ze liever geloof aan het verhaal van de huiseigenaar, die beweert ons naar een andere accommodatie verhuisd te hebben en ons een compensatie van 81€ zou betaald hebben, wat pertinent onwaar is. Na herhaaldelijk over en weer mailen communiceren we in een cirkeltje de huiseigenaar herhaalt telkens letterlijk zijn oude boodschap, en we komen geen stap verder. Ik heb foto's genomen, en deze doorgestuurd. Ook Airbnb kan niks voor ona doen ik had binnen de 72 uur 'Aircover for guests' moeten inlichten. Ik heb Airbnb onmiddellijk ingelicht via hun website, maar niet via Aircover... Er heeft mij ook niemand verteld op dat moment wat de juiste procedure wel was...