Terug

Lederen salon niet (helemaal) van leder en slechte kwaliteit

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. N.

Naar: Seats and Sofas

18/10/2021

Wij bestelden op 1e7 april een salon (vroegen de beste kwaliteit van leder) bij Seats and sofas. Wij hebben dit salon 8150€ betaald wat wij binnen de week aan hen overmaakten. Voor de levering moesten we nog eens 125€ betalen aan de (externe) transportfirma. De verkoper sprak eigenlijk van maximum 4 maanden wachttijd, op de bon werd dit leverweek 28, met uiterste leverweek 39. Ook hier gingen zij over want de levering ging pas door op 8 oktober, wat volgens mij reeds week 40 is. De zetels werden geleverd op een vrijdag na 17u, maandag heb ik onmiddellijk contact opgenomen met de winkel om te melden dat wij niet tevreden zijn van de kwaliteit. Ik heb hen eerst een mail gestuurd, dan gebeld (zelfde dag). Aan de telefoon werd snel duidelijk dat zij bij het opmaken van het order reeds wisten dat de zetel die wij vroegen, niet leverbaar was in 100% leder. Ondanks het feit dat wij mooie staaltjes van leder voor onze neus hadden gekregen om de kwaliteit te kiezen, stond op het order categorie 3. Nu kunnen wij natuurlijk nooit weten waar hun categorieën voor staan, dus wij gaan ervan uit dat dit allemaal juist is. Aan de telefoon zei men eerst ook dat het ging om lederen zetels, nadien was het dan een lederen zit met namaak lederen achter en zijkanten.Als gevolg van het feit dat zij op voorhand wisten dat de gevraagde zetels niet verkrijgbaar zijn in 100% leder, kan ik enkel concluderen dat zij ons wilden oplichten. Wij hebben dan ook diezelfde dag (11 oktober) nog een ingebrekestelling verzonden per mail. Deze mail en de eerdere mail werden nadien ook nog aangetekend per post verzonden.Ondertussen nog eens telefoon gekregen, ze willen een (onafhankelijke) expert aanstellen (een waar zij regelmatig mee werken, hoe onafhankelijk kan je dan zijn), om te laten vaststellen dat het wel of geen leder is, maar gezien het feit dat ze weten dat het geen echt leder is zie ik daar niet echt het nut van in. Komt nog bij dat wij ondertussen een brief mochten ontvangen waarin zij spreken van het salon even bij hen binnen te brengen (13 à 14 zitplaatsen) zodat deze expert het salon kan nakijken of als we willen dat de expert bij ons thuis langs komt, dan moeten we 49.95€ aan deze man betalen (dit zijn de voorrijkosten).Wat willen wij?Wij willen deze koop ontbinden, al ons geld (8150€ voor de zetels + 125€ voor de levering) terug en de zetels (na terugbetaling) zo snel mogelijk hier buiten (door hun en op hun kosten), we durven er nog niet in zitten, zo een slechte kwaliteit is het.Wij hebben hen 2 weken gegeven, maar ik vrees dat dit langer gaat duren, indien dit langer duurt, zou ik inderdaad overwegen van een schadevergoeding te vragen, enerzijds omdat het je reinste oplichting is, anderzijds omdat wij nu met zetels zitten waar we niets mee zijn (na 6 maanden) en dus nogmaals op zoek moeten gaan naar nieuwe deftige zetels, wij kunnen dan waarschijnlijk nogmaals 6 maanden wachten.Wat ik ook nog wel wil vermelden is dat het zelfs een beetje raar is dat er 2 facturen werden aangemaakt, op 1 ordernummer, 1 bestelling en 1 levering.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform