Terug

lawaai nieuwe digitale gasmeter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. F.

Naar: FLUVIUS

09/12/2022

Beste Fluvius,Op 22 november 2022 werd door een technieker van Fluvius een digitate gasmeter geplaatst in de kelder van onze woning/kantoor.Adres = Hoeilaartsesteenweg 249, 3090 Overijse Onze klantencode bij Fluvius = EAN541448820053363075Nummer van de nieuwe meter = 7FLO2122171443 van het merk Flonidan.Na vertrek van de technieker hebben we vastgesteld dat deze teller heel veel lawaai maakt en trillingen in de verwarmingsbuizen veroorzaakt.Het lawaai en de trillingen doen zich voor telkens de verwarmingsketel aanslaat en er een grote hoeveelheid gas door de meter stroomt, in de winter dus om de 5 à 10 minuten.Dit lawaai is hoorbaar in het thuiskantoor op het gelijkvloers, op de bovenliggende verdieping, tot op de slaapkamer, en is wel echt storend.Deze storing werd telefonisch gemeld bij Fluvius, ’s avonds op 22 november. Fluvius verontschuldigt zich voor het ongemak en plant een tussenkomst van een technieker op 23 november in de voormiddag.Op 23 november rond 10u worden we door een technieker van Fluvius gebeld, die meldt ons dat hij niet zal langskomen om de herstellen omdat er aan dit lawaai en de trillingen van deze meters niet kan verholpen worden, het plaatsen van een nieuwe gasmeter zal het probleem niet oplossen omdat die ook lawaai zal maken.Op 23 november in de namiddag werd via het klachtenformulier van Fluvius klacht ingediend vanwege dit probleem. Ontvangst van de klacht werd bevestigd via e-mail, met ref nr 1000216527 en met de melding dat de klacht binnen de 14 dagen zal behandeld worden. Tot 9/12/2022 nog geen reactie op deze klacht.Op vrijdag 28/11 heb ik dit probleem via twitter aan Fluvius gemeld, ik kreeg hierop onmiddellijk antwoord om in een privé bericht meer informatie te geven, hierna het antwoord dat de vraag binnen de werkdag zal beantwoord worden. In de namiddag volgde dan het antwoord dat dit inderdaad een gekend probleem is en dat we de raad krijgen om de gasmeter zelf in te pakken met isolatiemateriaal, alsook de suggestie om een klacht hierover te registreren.Is het normaal dat de klant opdraait voor de kosten van isolatie van deze gasmeters ? Concreet vraag ik dat de technische diensten van Fluvius een nieuwe, stille meter komt plaatsen (wellicht van een ander merk), zo niet er voor zorgt dat de geplaatste meter geïsoleerd wordt.

Berichten (3)

M. F.

Naar: FLUVIUS

20/12/2022

Beste Fluvius,ik kreeg nog steeds geen antwoord op mijn klachten van 23 november en 9 december betrekkende een lawaaige digitale gasmeter. Tegen wanneer mag ik reactie en herstelling verwachten ?met (voorlopig nog) vriendelijke groet,Marc Frederix

FLUVIUS

Naar: M. F.

20/12/2022

Beste heer FrederixIk heb uw dossier ontvangen en info opgevraagd bij de betrokken dienst van Fluvius.Ik zal u terug contacteren van zodra ik iets verneem.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: M. F.

22/12/2022

Beste heer FrederixIk mocht zonet vernemen dat men met u een afspraak heeft gemaakt voor het plaatsen van een nieuwe gasmeter op 20/01/2023.Het probleem zou hiermee verholpen moeten worden.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform