Terug

Laten betalen voor opslag, dan niet leveren

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. S.

Naar: bpost

05/06/2023

Beste,Ik heb een pakje (waarde $15 +Shipping $21.50 + Service Fee $2 =Total $38.50 of 36€) laten overkomen van de US. Klein metalen schijfje voor mijn espressoapparaat. Een 8€ was de importkost. €27.13 was de prijs die Bpost durfde aan te rekenen voor iets dat 58mm groot is en miss 5gr weegt. Na die prijs aan te vechten omdat het zelfs duurder was dan het item zelf. Met veel tegenzin betaald. En daarna enkel bericht gekregen dat het betaald was en klaar voor Bpost. Maar verder niets. Bpost wist niet waar het was en wilt geen onderzoek starten tot dat de verzender dat aanvraagt. Ik heb het versturende bedrijf gecontacteerd, zij hebben met UPS gewerkt. En UPS heeft Bpost gebruikt voor het in Belgie te leveren. Maar UPS weet ook niet waar het is na af te geven aan Bpost. En nog altijd wilt Bpost niet een onderzoek starten naar waar het item is. Of mij vergoede. Want het was al 38€ om op te sturen. En ze hadden al met foto's enz bewezen dat het in hun bezit was.Dus eerst schandalig hoge kosten voor zo iets klein en lichty op te slagen. Terwijl van China of UK zulke dingen nooit een probleem zijn. En dan als ze het geld hebben het pakje niet leveren en niets willen zoeken er achter is crimineel. De totaal prijs van dit alles is nu al 63,07€! Voor een item dat maar 14€ waard is.Mvg,David Smit

Berichten (3)

bpost

Naar: D. S.

06/06/2023

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. Wegens vertraging werd uw pakket nog niet vrijgegeven door Import, we hebben hen gevraagd om het pakket zsm in het circuit te sturen.Om de inklaringskosten beter te begrijpen, kan u onze website raadplegen via de link s:www.bpost.be/nlakje-ontvangen/douaneIn de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,AnnebpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-MFZPLO3]

D. S.

Naar: bpost

06/06/2023

Beste,Toen ik de klantendienst belde werd er mij gezegd dat ze het pakje niet konden vinden. Dit is waarom ik een voorstander ben van klachten en vragen via mail te kunnen versturen Want nu kan ik niets mee sturen van bewijs omdat alles telefonisch was besproken. Zodus nog 1x voor de zekerheid. U bent het pakje NIET kwijt. En dit komt gewoon met een grote vertraging naar mij.Mvg,David Smit

bpost

Naar: D. S.

06/06/2023

Beste heer Smit,Pakket werd deze morgen vrijgegeven door Import , u ontvangt het normaal gezien in de loop van deze week.Uw pakket is zeker niet verloren, onze klantendienst kon het momenteel niet localiseren.Mvg,AnneCSExpert[THREAD ID:1-MG235GG]-----Message dorigine-----


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform