Onderstaande bevat mijn mailcommunicatie met Coolblue. De meest recente mail die ik vandaag stuurde staat bovenaan. Mijn eerste klacht staat helemaal onderaan. Hallo,Uiteindelijk heb ik de laptop terug opgestart gekregen (na heel lang op de aan-uitknop te drukken) maar nu blokkeert hij weer! Dit terwijl hij aanstond, ik erop aan het werken was en nadat ik 10 min pauze had genomen. Ik heb een video-opname gemaakt waarin u ziet dat de aan-uitknop niet werkt, tevens maakt de laptop een sterk 'zoemend' geluid, wat ik ook al in mijn 1e mail heb aangehaald. -------- Oorspronkelijk bericht --------Van: Ellen Van den Broeck [vandenbroeckellen@hotmail.com]Datum: 18/05/21 08:13 (GMT+01:00)Aan: mt-klantenservice@coolblue.beOnderwerp: Re: Laptops werken niet naar behorenHallo,Hieronder onze vorige mailcommunicatie betreffende de problemen met de 2 laptops die ik bij jullie gekocht heb.Zoals ik vreesde, is er weer een nieuw probleem opgedoken met de laptop die jullie recent nog hebben opgestuurd ter reparatie, maar waar volgens jullie geen probleem gevonden werd. Ik krijg mijn laptop niet meer opgestart. De aan-uitknop werkt niet.Ik begrijp nog steeds niet hoe zulke zaken mogelijk zijn bij een nieuwe laptop.Dien ik deze nu weer op te sturen en 3 weken kwijt te zijn? Waarna ik vervolgens mss weer krijg te horen dat er niets mis is..Grt EllenVan: Thomas van Coolblue [mt-klantenservice@coolblue.be]Verzonden: maandag 26 april 2021 10:36Aan: Ellen Van den Broeck [vandenbroeckellen@hotmail.com]Onderwerp: Re: Laptops werken niet naar behoren Beste Ellen,Bedankt voor jouw mail.Ik begrijp jouw bezorgdheid. Echter, de laptop werd grondig getest op alle functies. Hiervoor gebruikt met gespecialiseerde software die enkel ter beschikking is van de hersteldienst om enige afwijking te detecteren. Tijdens het overlopen van alle functionaliteiten werd geen afwijking geconstateerd. Er kan dus uitgesloten dat er hardware-matig iets mis is met de laptop. Deze functioneert volledig naar behoren.Dit is zowel goed en slecht nieuws. Bij een hardwarematig probleem kan men namelijk gewoon het defecte onderdeel vervangen en klaar is kees. In dit geval kunnen we echter zo goed als zeker zijn dat het hier om een software probleem gaat. Dit is altijd moeilijker om op te lossen omdat het in de eerste plaats al erg moeilijk is om te bepalen welke software nu juist verantwoordelijk is voor de storing.Tijdens de herstelling heeft men jouw laptop alvast van een software update voorzien. Ik wil je adviseren om er altijd op toe te zien dat de software die je gebruikt volledig up-to-date is. Let er ook op dat de laatste Windows Updates altijd geïnstalleerd worden. Daarnaast wil ik je adviseren om indien mogelijk goed op te letten tijdens het herinstalleren van de software die je gebruikt. Vermoedelijk is een van de programma's of plugins in Google Chrome verantwoordelijk voor het ervaren probleem. Wanneer het probleem terug opduikt kan ik je enkel adviseren om software van derde partijen 1 per 1 te verwijderen en per verwijderde programma te controleren of het probleem met Google Docs nog steeds aanwezig is. Dit klinkt erg omslachtig, maar jammer genoeg is dit een van de weinige doe-het-zelf methodes om te bepalen welke software mogelijks roet in het eten gooit.Zelf hebben wij niet de mogelijkheid om assistentie te verlenen bij software problemen omdat wij omwille van de privacywetgeving alle data die aanwezig is op een laptop volledig verwijderen vooraleer we deze onder handen nemen. Ik hoop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op. Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerCoolblueOn April 24, 2021, 1:41 PM GMT+2 vandenbroeckellen@hotmail.com wrote:Beste,Ik schrijf u naar aanleiding van mijn aankoop van 2 laptops bij jullie.De 1e laptop die ik kocht, op 23 oktober vorig jaar, was een Acer Aspire (499 euro). Omdat deze binnen enkele dagen problemen gaf bij het opstarten (de opstartknop blokkeerde) en enorme vertraging opliep tijdens werken in Google docs, ben ik meteen nr de winkel in Antwerpen gegaan met mijn klacht. Een medewerker heeft ter plekke naar de laptop gekeken maar er kon me geen geldige uitleg gegeven worden voor het malfunctioneren. Ik heb me dan maar laten overhalen om een andere laptop te kopen, omdat jullie medewerker me geen oplossing kon voorstellen en ik geen vertrouwen meer had in deze laptop.Ik durfde ook nt meer dezelfde laptop aan te kopen dus ik koos voor een Asus Vivobook, gekocht op 30 oktober 2020, 120 euro duurder. Ervan uitgaande dat deze natuurlijk geen problemen zou opleveren.Jammer genoeg was/is dit niet het geval.De laptop liep regelmatig vast in Google docs (hetgeen ik trouwens nooit heb voorgehad met al mijn vorige computers, telkens gebruik makend van hetzelfde netwerk, dus dat kan het probleem niet zijn)en wanneer ik de laptop niet gebruikte maakte hij soms heel bizarre, luide, blazende geluiden. 1x is hij zelfs vanzelf opgesprongen in het midden van de nacht, waar ik een online les had afgesloten en de laptop in slaapmodus had gezet, toen hij 's nachts plots de les verder begon af te spelen. Ik ben dan ook met deze laptop terug gegaan nr de winkel in Antwerpen. Een medewerker noteerde mijn klacht en zei dat de laptop zou opgestuurd worden ter reparatie. Deze zou dan na 3 weken terug naar mijn thuisadres opgestuurd worden. 3 weken mijn laptop dus kwijt..terwijl deze onmisbaar is voor mijn studie (Ik ben 44 jaar maar studeer opnieuw).Ik heb nu bericht gekregen dat er geen probleem werd gevonden en dat het product naar behoren werkt.wel, als dit zo was, zou ik hem natuurlijk niet binnengebracht hebben bij jullie. Er is wel degelijk iets mis met deze laptop.