Terug

laptop verdwenen twv 1500 euro - JVGL04867610000081218285

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: bpost

06/10/2025

Beste Testaankoop, Ik wil jullie hierbij graag op de hoogte stellen van het feit dat Bpost mijn laptop twv 1500 euro nergens meer vindt, ze schuiven elke verantwoordelijkheid van zich af. Ik heb mijn zending afgegeven in een Bpost kantoor op de Zandakkerlaan in 9070 Heusden, dit op 23/09, ondertussen 2 weken geleden. Op 29/09 kreeg ik van de ontvanger (campusshop) de melding dat ze mijn zending nog niet hadden ontvangen, waardoor ik naar de track en trace van Bpost ben gaan kijken. Daar zag ik dat er op de status van mijn zending stond dat die niet geleverd kon worden wegens vertraging, maar dat de laptop in kwestie vandaag (29/09 dus) zou geleverd worden. De dag nadien (30/09) werd de status van Bpost echter gewijzigd naar verwerking door Bpost, zonder vermelding van datum van levering. Verschillende live chat gesprekken later waarbij Bpost alle verantwoordelijkheid van zich afschuift met de melding dat het de ontvanger is die een onderzoek moet indienen via DHL die op hun beurt Bpost dienen te contacteren om mijn laptop te traceren. Zo gezegd zo gedaan. 30/09: - Bpost gebeld om 08u58: 15min 19sec / tel 02 278 51 26 - DHL express gebeld om 09u19: 8min 18sec / tel 02 715 50 50 - DHL eCommerce gebeld om 09u35: 13min 41sec / tel 02 588 01 48 Gebeld met DHL Express en daar verwijzen ze me door naar DHL eCommerce, die mij op hun beurt opnieuw doorverwijzen naar DHL Express. Zij zeggen me dat ik terug met DHL eCommerce contact moet opnemen... Ik zit in een vicieuze cirkel en niemand kan me helpen. ik heb eveneens de ontvanger (campusshop) gecontacteerd en gevraagd of zij het onderzoek willen opstarten. Dagelijks ben ik met hen in contact geweest, idem via livechat van Bpost die me constant tegenstrijdige info geven. Ik ben radeloos.. Bpost schuift elke verantwoordelijkheid af, ze zeggen me dat DHL de zending is komen ophalen terwijl dit niet zo is. Ik kreeg van de campusshop de melding dat DHL hen heeft gezegd dat Bpost de zending retour stuurt, terwijl Bpost beweert dat dit niet zo is. Ik kreeg van Bpost zelfs een link van DHL, maar wanneer ik deze gebruik blijkt mijn zending onbekend te zijn.. Als bijlage stuur ik jullie alle bewijzen die ik heb: - aankoopfactuur laptop twv 1499 euro - afgiftebewijs van Bpost op 23/09 - alle mails die ik heb gehad met de campusshop (ontvangen) - alle livechat gesprekken met Bpost - tracering van DHL die ik van Bpost kreeg, die de zending niet herkent. Op 01/10 is de status na 3x gesorteerd geweest te zijn veranderd naar terug naar afzender zonder vermelding van adres, enkel 9070 Heusden, zonder enige melding van wanneer en waar mijn laptop zou geleverd worden.. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen? Met vriendelijke, maar radeloze groeten, Eva

Berichten (2)

bpost

Naar: E. D.

07/10/2025

REF : 1-62875031563 Beste mevrouw Deryckx, We hebben uw verzoek ontvangen. Uit onderzoek is inderdaad gebleken dat er door de initiële afzender DHL Ecommerce (Belgium) reeds een klacht bij de klantendienst van bpost geregistreerd werd met als referentie 1-62804649283. We merken dat de klantendienst van bpost op 06/10/2025 een vergoeding aan DHL Ecommerce (Belgium) toegekend heeft. Daar DHL Ecommerce (Belgium) in deze de klant van bpost is, zoals u de contractuele klant bent van de initiële afzender, werd dit dossier afgehandeld met DHL Ecommerce (Belgium). Aangaande zending JVGL04867610000081218285 dienen we u bijgevolg op onze beurt door te verwijzen naar de initiële afzender DHL Ecommerce (Belgium). U kunt DHL Ecommerce refereren naar het dossier werd met als referentie 1-62804649283. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, sluiten we dit dossier. Met vriendelijke groeten, Marc bpost Anspachlaan 1 bus 1 1000 Brussel Van: klachten@test-aankoop.be Verzonden: 06/10/2025 22:15:14 Aan: SMB_Info_CSE info_cse@bpost.be Onderwerp: laptop verdwenen twv 1500 euro - JVGL04867610000081218285 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

E. D.

Naar: bpost

07/10/2025

Beste Marc Bedankt voor je bericht. Ik heb zonet gebeld met DHL eCommerce België op het nummer 02 588 01 48, een gesprek van 19 min en 50 sec. Daar wisten ze me te zeggen dat de verantwoordelijkheid bij jullie ligt en niet bij hen. Jullie hadden blijkbaar zelfs nooit mijn zending mogen aanvaarden, hetgeen ik als partuclier uiteraard niet wist. De vergoeding die jullie aan DHL Nederland hebben betaald is lachwekkend: 10 euro / kilo hetgeen wil zeggen dat ik voor mijn laptop van 1500 euro een bedrag krijg twv 25 euro? Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord! Mijn klacht bij Testaankoop ga ik bijgevolg niet afsluiten, maar stuur ik voor verdere opvolging door naar hun advocaten. Graag een antwoord op de vraag: wanneer ontvang ik mijn laptop retour? Wat met de lachwekkende vergoeding die jullie betaald hebben die zelf minder is dan de muis die ik destijds heb aangekocht bij mijn laptop. Graag per kerende uw feedback. Groeten, Eva

Bemiddeling door Testaankoop 07 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform