Terug

Laptop na aankoop onmiddellijk kapot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. C.

Naar: MediaMarkt

10/09/2024

Korte schets probleem 5/7 - Aankoop nieuwe laptop voor onze zoon op 5/7 voor bedrag van 1100 euro (verkoopnummer 41103093 - op naam van piet wyffels). Artikel 16-H0001NB AZ 16” CI7-12700H 1 Merk HP Serienummer CND2524JJW Verkoopprijs 1.1197€ - Laptop werd voorzien van office in Mediamarkt – laptop mee naar huis en aan dekant gelegd. - Twee weken later (na thuiskomst zoon van kamp) openen we de laptop: kregen we een foutmelding: "No cooling fan detected." Dus wij kochten een niet-werkende laptop. 30/7 - Op 30 juli hebben we de laptop bij Mediamarkt ingediend - hierbij kregen we niet de optie om te omruilen of terugbetaling (bedenkingsperiode) - wat zeer jammer is want we zouden hier zeker voor gekozen hebben. - Laptop werd in ontvangst genomen onder categorie ‘garantie’ en voor herstel teruggestuurd (RA63446085) 7/8 - Ophaling “herstelde” toestel - Na ophaling vertrokken we op reis – laptop ligt aan de kant - Na terugkeer van vakantie – openen laptop  opnieuw zelfde foutmelding 21/8 - Opnieuw naar mediamarkt met deze laptop - Vraag tot omruiling – want een laptop die niet heeft gewerkt – na herstelling opnieuw niet werkzaam  geen vertrouwen in. Willen niet omruilen of terugbetalen want op 21/8 is de termijn van 30 dagen verstreken. - We hebben dus kapotte laptop gekocht van 1.117€ en - Nochants binnen Garantie heb je cascade van 3 trappen o Stap 1) herstel (is al achter de rug en heeft niet gewerkt)--> 30 juli voor herstel, en werd ons verzekerd dat het probleem opgelost zou worden. Echter, na terugkomst van een vakantie en slechts twee weken na het herstel, verscheen dezelfde foutmelding opnieuw. o stap 2) herstel heeft niets opgelost – we kregen terug een kapotte laptop mee – dus stap van herstel is reeds voorbij volgens mij. We moeten nu over naar stap 2 namelijk een omruiling voor hetzelfde model of een gelijkwaardig type. Ik heb dit meerdere malen gevraagd (zie mailconversatie hieronder). Ik krijg telkens dezelfde info mbt mijn ‘reparatie’ en geen antwoord op mijn vraag dat ik dus een terugbetaling of omruiling wens. - Ze hebben mij die optie niet aangeboden toen in na 20 dagen terugging met kapot aangekochte laptop - Na herstel bleek laptop niet hersteld. - Aankoop op 5 juli – we zijn meer dan twee maanden later – het academiejaar start over 13 dagen en we hebben nog steeds geen werkende laptop. - Ik wens geen herstelde laptop (2 maal hersteld) van 1.117€ - die geen dag heeft gewerkt. Ik wil een ander toestel kunnen aankopen! Maar ik krijg dus geen gehoor. Na telefonisch contact met een van uw medewerkers heb ik gemaild naar mediamarkt met de info rond 3 trappen cascade binnen de optie 'garantie’. Ik kreeg hier na herhaaldelijke mails dat dit werd door gemaild naar een bepaalde dienst – geen antwoord op. De tijd begint te dringen – binnen 13 dagen start het academiejaar en wij beschikken niet over een werkende laptop. Ik wens niet de herstelde laptop te ontvangen maar een nieuw exemplaar (of gelijkwaardig want het exemplaar dat we kochten was einde reeks). Of een terugbetaling zodat we een nieuwe laptop kunnen kopen. Kunnen jullie mij helpen? Rebekka Celis 0472/40.93.55 Korte beschrijving van uw probleem

Berichten (1)

MediaMarkt

Naar: R. C.

13/09/2024

Onlangs hebt u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw aanvraag en onze reactie.Uw probleem is nog in behandeling. Om uw vraag bij te werken met aanvullende informatie, klik hier OnderwerpRepair@Store RA63766374Reactie Door E-Mail Antwoorden (13/09/2024 13:10)Beste mevrouw Celis,Hartelijk dank voor uw bericht en voor het delen van uw ervaring via het platform van Test-Aankoop. Wij begrijpen volledig dat de situatie rondom uw aankoop van de laptop bijzonder frustrerend is, vooral gezien het naderende academiejaar.Na grondige interne evaluatie van uw klacht, moeten we erkennen dat er in eerste instantie een fout is gemaakt bij de eerste herstelling van uw toestel. Uw toestel had in aanmerking moeten komen voor een DoA (Dead on Arrival) procedure, waarbij omruiling of terugbetaling onmiddellijk mogelijk was.Wij willen dan ook onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft ervaren en de vertraging die dit heeft veroorzaakt. Om uw situatie op te lossen, hebben wij besloten om uw toestel alsnog om te ruilen voor een nieuw exemplaar of, indien u dat wenst, over te gaan tot terugbetaling van het volledige aankoopbedrag. Graag vernemen we van u welke optie uw voorkeur heeft.Wij beseffen dat het voor u essentieel is om zo snel mogelijk een werkende laptop te hebben met het oog op het begin van het academiejaar. Daarom willen we deze kwestie met prioriteit behandelen en ervoor zorgen dat u een snelle en bevredigende oplossing ontvangt.Wij zullen de verdere afhandeling van uw klacht nauwgezet volgen en staan tot uw beschikking voor verdere vragen of verduidelijkingen.Alvast bedankt voor uw begrip en we hopen dit zo spoedig mogelijk naar tevredenheid voor u op te lossen.Met vriendelijke groet,MediaMarkt RoeselareKlant Door E-Mail (10/09/2024 11:35)‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Referentienummer vraag 240910-015715Gemaakt op: 10/09/2024 11:35Laatst bijgewerkt op: 13/09/2024 13:10Status: BijgewerktNog vragen?Bezoek onzeFAQ-pagina.Volg ons: Media MarktBrusselsesteenweg 496, 1731 ZellikContact: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact. [---002:006192:30566---]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform