Terug

Langsgekomen? Zeker geen briefje in de bus

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: DPD Belgium

14/12/2023

Beste, jullie gingen vandaag een pakketje leveren dat ik in Frankrijk kocht. De verkoper verstuurde het met Collisimo, maar blijkbaar werken deze met jullie samen. Het enige wat ik van de verzender kreeg was een trackingnummer. Op jullie track en trace stond dat jullie vandaag gingen leveren. Ik heb de hele dag gewacht. Er is 1x aangebeld, ik ben direct naar de deur gelopen, maar er was niemand meer te zien, de tijd tussen aanbellen en het openen van de deur was minder dan een halve minuut! Ik ben ook absoluut niet zeker of het jullie bezorger was en niet de kinderen uit de buurt. Er stak geen briefje in de bus, het pakketje werd niet bij de buren geleverd. Op jullie track en trace site kan ik ervoor kiezen om het pakje gewoon in een parcelshop te laten leveren, na mijn ervaring vandaag zou ik dit liever hebben... Ik kan echter geen parcelshop kiezen met enkel de trackingcode. Ik heb blijkbaar ook een SMS code en/of een referentienummer nodig... Deze code of nummer heb ik helemaal niet. Waar is mijn pakje, waar en wanneer gaan jullie het leveren?

Berichten (3)

DPD Belgium

Naar: J. V.

15/12/2023

Beste Joris,Bedankt voor het contacteren van onze service.Bij het nagaan van de tracking blijkt dat de chauffeur uw adres niet heeft gevonden. Het is dus niet hij die gisteren bij u aanbelde.Het pakket is dus nu blijven staan in het leverdepot wachtend op bijkomende info van de afzender of van u.Ik kan levering aanvragen in een afhaalpunt als u dit wenst?U kan via onze site nagaan welk afhaalpunt voor u het best uitkomt s:www.dpd.com/be/nlickupickup-parcelshop-vinden/Ik wens u een fijne dag toe.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------

J. V.

Naar: DPD Belgium

15/12/2023

Beste Nathalie, Dank je voor je (snelle) antwoord. Ik heb het adres op de tracker nog eens nagekeken, en dit klopt eigenlijk wel. Vreemd dat de chauffeur het niet kon vinden. Het is misschien het makkelijkst om inderdaad rechtstreeks bij een parcelshop te leveren. De parcelshop het kortst in mijn buurt is:DE DIJLE BUURTWINKELDIRK BOUTSLAAN 403000 LEUVENKrijg ik dan via mail/telefonisch/sms een extra code, of kan ik gewoon met mijn identiteitskaart en de trackingnummer mijn pakket ophalen?Mvg,Joris

DPD Belgium

Naar: J. V.

15/12/2023

Dag Joris,Uw adres blijkt inderdaad correct te zijn, en bij het nagaan van de GPS stond de chauffeur in een andere straat (René Verbeeckstr?) tijdens het scannen van "adres probleem".Ik heb levering aangevraagd bij De Dijle Buurtwinkel.Indien u een mail had ontvangen gisteren om de levering te melden dan zou inderdaad een mail moeten ontvangen wanneer het in de shop word geleverd.Indien niet, kan u via Track and Trace nagaan of het geleverd is (normaal maandag), en met het tracking nummer en uw identiteitskaart het pakket gaan afhalen.Ik wens u een fijne dag en een goed weekend.Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards,NathalieDPD TeamCustomer CareDPD (Belux) NV--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform