Beste,Ik kocht 8 jaar geleden een pand in het Brusselse en verdeelde het in 4 appartementen. De werken namen meer dan 2 jaar in beslag en Ik liet mij overtuigen door architect en aannemer om 4 Viessmann consdensatie-verwarmingsketels te plaatsen (2 Vitodens200 en 2 VItodens100). Deze zorgen naast voor verwarming eveneens voor warm water. Niet de goedkoopste, wel de degelijkste en met de beste service na verkoop, hoor ik mijn aannemer nog zeggen...Twee jaar geleden viel bij een van mijn huurders een Vitodens100 in panne. De thermostaat was stuk maar gelukkig kon mijn loodgieter dit probleem zelf oplossen.Drie weken geleden weigerde mijn eigen Vitodens200 werking. Op het scherm verscheen de foutmelding F9 dewelke volgens de opgetrommelde loodgieter overeen kwam met een probleem met de ionisatie-sonde. Hij reinigde deze initieel doch de ketel wilde nog steeds niet in werking treden. Een nieuwe sonde werd besteld dewelke 3 dagen later geplaatst werd, echter zonder weinig resultaat. Op het scherm kwam nu de foutmelding FD: Boîtier de contrôle de brûleur. Dit ging voor de loodgieter een brug te ver en hij ging met Viessmann contact opnemen. Simpel toch denk je dan, maar dat is buiten de werkwijze van Viessmann gerekend. Deze schrijft voor dat de professional een aanvraag tot herstelling met doen, zij het probleem onderzoeken (dit duurt ondertussen al 4 dagen) en de klant enkele dagen later laten weten wanneer de reparatie eventueel kan plaatsvinden. Ik wil u even eraan laten herinneren dat we toen al aan dag 16 zonder warm water en chauffage zaten, en dit in de maand december!Ontsteld nam ik dus maar zelf contact op met Viessmann om de zaak eventueel wat te verspoedigen (misschien bestaat er wel een spoedprocedure?).Ik botste echter op een muur van onbegrip. Meer nog zelfs, de persoon die de planning voor de reparaties opstelde wilde mij zelfs niet vertellen wat de eventuele wachttijd was, toch een pertinente vraag denk ik dan, putje winter...Ondertussen zit ik hier al 3 weken zonder chauffage en warm water en heb ik geen enkel idee wanneer Viessmann mij zal contacteren/reparatie zal komen uitvoeren.Hopelijk wordt het geen witte Kerst dit jaar!Vinden jullie dit een normale wachttermijn?Ik begrijp dat Viessmann de reparaties zelf wil uitvoeren, maar ze moeten dan uiteraard over voldoende personeel beschikken...Hoe moet dit verder? Wat raad u mij aan te doen of te ondernemen?Wat zijn mijn eventuele rechten?