Terug

Lange levertijd én géén compensatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Elektro Loeters N.V.

06/10/2021

Geachte, Midden december 2020 bestelden mijn man en ik een aantal toestellen via Loeters, goed voor een factuur van ruim 4000 euro. We kregen een aangepaste factuur en zouden de toestellen thuis geleverd krijgen. Omwille van verbouwingen die wij uitvoerden, kozen wij ervoor om de toestellen even bij Loeters te stockeren, dit kan voor een periode van maximum 6 maanden zonder extra kosten. We spraken af dat wij een seintje zouden geven als deze geleverd mochten worden. We kregen meteen te horen dat het bestelde fornuis van Boretti pas in week 17 (de week van 26 april) zou geleverd zou kunnen worden.Begin juni mailde ik Loeters met de vraag wanneer zij onze toestellen zou kunnen leveren. Ik kreeg antwoord dat dit zeker eind juni kon, ik mocht zelf een datum prikken. Men liet ook weten dat ons fornuis er nog niet was. Wij vonden dat vreemd omdat wij dan al ettelijke weken na week 17 waren en vroegen om meer uitleg. We kregen een mail terug met de melding dat Boretti zelf liet weten dat het fornuis er ten vroegste half augustus zou zijn. Dat is weken later dan afgesproken. Uiteraard waren wij hier niet tevreden over. Toen wij op de site van Loeters gingen kijken, bleek dat er bij het fornuis dat wij bestelden nog steeds een levertermijn van 4 weken vermeld stond. Wij waren intussen al ruim 25 weken aan het wachten... Intussen had ik zelf al contact genomen met Boretti. Zij hadden ons onmiddellijk na mijn mailtje laten weten dat het fornuis pas later zou geleverd worden en dat dit buiten hun wil was. De vriendelijke vrouw bij Boretti stuurde mij ook dat wij als compensatie een pottenset en een gratis wokpan zouden krijgen. Iets wat mij toch wat vrolijker stemde. Toen we Loeters wezen op de levertijd op de site kregen wij na vier dagen een mail van Sofie Loeters zelf. Zij liet ons weten dat ze ons de dag voordien 3 keer telefonisch had proberen te contacteren. Ik kreeg 1 gemiste oproep van Loeters te zien, maar ik was aan het werk en kon niet opnemen. Van 3 keer was geen sprake. Daarnaast kwam mevrouw Loeters plots aandraven met een compensatie, we zouden een pottenset en een wokpan krijgen voor het lange wachten. Heel toevallig de compensatie die we van Boretti zelf kregen. Toen we Loeters daarop wezen, werd hier niet op gereageerd. Zij gaan 'met de pluimen lopen' met hun compensatie, maar eigenlijk komt die niet van hen, maar van Boretti zelf. Loeters zelf doet weinig voor de klanten. Over de levertermijn van 4 weken die nog steeds op de site stond, stuurde Sofie Loeters uiteindelijk een mailtje naar Boretti. Zij communiceerde er met dezelfde persoon als ik en die mailde haar het volgende: 'Ik zou zetten op aanvraag want het verschilt echt van toestel tot toestel en een week zetten is om problemen vragen op dit ogenblik want dan kan je uw woord niet nakomen.' Na dit antwoord besloot Loeters om de levertermijn voor het Borettifornuis aan te passen naar 6 weken in plaats van 4. Een hele rare redenering als de leverancier zelf zegt dat hij op aanvraag zou zetten... Als klant hebben wij uiteindelijk ons fornuis op 11 augustus gekregen, dat is een levertermijn van 34 weken. Iets meer dan de vermelde 6 weken. Wij waren telkens vriendelijk in onze mailtjes en kregen vriendelijke mailtjes terug, maar wij waren allerminst te spreken over de service. Je verwacht op zijn minst een compensatie van de elektrozaak zelf als je zo lang moet wachten op een duur toestel als dit. Loeters deed hier absoluut geen moeite voor en nam gewoon zomaar de compensatie van Boretti over als ware het hun compensatie. Wij vinden dit bijzonder triest. Vriendelijke groeten.

Berichten (3)

Elektro Loeters N.V.

Naar: M. V.

06/10/2021

beste mevrouw van WijnsbergheHet spijt ons te moeten meedelen dat er niet te ontsnappen valt aan demaandenlange leveringstermijnen bij alle fabrikanten: de globaletoeleveringsketen is grondig verstoord. Een gevolg van onder andere detoegenomen vraag, productieproblemen vanwege de COVID-19-pandemie enwereldwijde logistieke problemen in de scheepvaart. U zult dit ongetwijfeldook al in de praktijk gemerkt hebben.Wij ontvangen van geen enkele fabrikant een compensatie voor langewachttijden.Ook de fabrieken van Boretti ondervinden aanzienlijke moeilijkheden om allebenodigde onderdelen en componenten tijdig geleverd te krijgen door detoeleveranciers. Dit leidt helaas vaak tot lange levertermijnen. Door degrote onzekerheid in de toeleveringsketen, is het ook mogelijk dat degecommuniceerde voorziene leveringsweek opschuift.dank UMet vriendelijke groetenSofieElektro Loeters059/33 16 25Op wo 6 okt. 2021 om 15:18 schreef

M. V.

Naar: Elektro Loeters N.V.

07/10/2021

DATA NOT AVAILABLE

Elektro Loeters N.V.

Naar: M. V.

07/10/2021

beste mevrouw VanwijnsbergheAls bedrijf hebben wij absoluut de intentie om eerlijk te zijn. U mag onsniet kwalijk nemen dat er soms weinig gehoor is van fabrikanten ivmleveringstermijnen tijdens corona. Wij passen onze website dagelijks aannaargelang de communicatie van de leveranciers.Wij ontvangen van Boretti geen compensatie als bedrijf. Wij informeren usteeds eerlijk en met goede bedoelingen .Aarzel niet om ons als bedrijf te mailen of bellen ipv via een externplatform.Steeds tot uw dienstDank UMet vriendelijke groetenSofieElektro Loeters059/33 16 25Op do 7 okt. 2021 om 09:22 schreef


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform