Terug

LAATTIJDIGE en GEANTIDATEERDE BRIEVEN

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: Solidaris Mutualiteit

01/02/2023

Gisteren, 31 januari, vond ik in de bus van mijn ouders een betalingsherinnering voor de ledenbijdrage. Die moest , volgens de brief, betaald worden VOOR 31 januari, wat op dat moment dus al niet meer mogelijk was.Bovendien was de brief gedateerd op 6 januari (!). U leest het goed: 6 januari.Het is niet de eerste keer dat een brief WEKENLANG zogezegd is verstuurd voor we hem in de bus krijgen. Dat was ook al zo toen werd aangekondigd dat mijn vaders’ zorgbudget zou worden stopgezet, waardoor ook toen al, WEKEN afgepakt werden van de termijn binnen dewelke hij in beroep kon gaan.Dit alleen al is er OVER.Omdat ik er echter van overtuigd was dat ik de betaling al had uitgevoerd, logde ik in op de bank en zocht de betaling op.Die was al uitgevoerd op 18 januari (!) , twee weken geleden dus ! en OOK tijdig, METEEN immers nadat de vorige uitnodiging tot betaling van de ledenbijdrage OOK al serieus laattijdig was aangekomen. Jullie bezorgen mensen heel wat ONNODIG kopbrekens en opzoekwerk, reclamatie door jullie ontijdige en geantidateerde verzendingen.Je kan dit NIET op BPost blijven steken, hoewel aan hun dienstverlening OOK serieus iets schort.Maar zoveel brieven ALLEMAAL 3 weken onderweg ? Dat kan geen toeval meer zijn, dan zit er een fout in jullie systeem.Doe daar iets aan want jullie maken mensen onnodig ONGERUST en KWAAD en jagen ze op onnodig opzoekwerk.FOEI!

Berichten (1)

Solidaris Mutualiteit

Naar: I. D.

06/02/2023

Geachte mevrouw De VriendtWij hebben uw klacht ontvangen en verontschuldigen ons voor het ongemak.Uw vader ontving inderdaad deze week een tweede brief om zijn ziekenfondsbijdrage te betalen. Wij hebben deze brief onterecht een tweede maal verzonden door een interne fout in ons verzendproces. Vandaar dat op deze brief ook de datum stond van 6 januari, het is dezelfde brief die wij bij vergissing opnieuw verstuurden.Wij plaatsten hierover ook een melding op de homepagina van onze website en een bandje in onze telefooncentrale om onze leden te informeren.Als u een klacht heeft over onze dienstverlening dan kan u ook altijd gebruik maken van het klachtenformulier op onze website. De klacht komt dan direct bij ons toe.Ik hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Niet tevreden over de behandeling van uw klacht? Dan kunt u zich richten tot de klachtenbemiddelaar van het nationaal verbond (klachtenbeheer@solidaris.be).Met vriendelijke groetenMarnix CalsynKlachtenbemiddelaar - KwaliteitSolidaris Oost-Vlaanderen,Tramstraat 69, 9052 Zwijnaardewww.solidaris.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform