Terug

Laattijdige correctie facturen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

L. E.

Naar: Eneco

05/02/2025

Beste, Naa telefonisch gesprek met uw dienst op 4/2 Bennink geadviseerd om formeel oproep te doen. Mijn contract met Eneco is op 22/4/2022 gestopt en geen verder service geleverd. Op 21/1/2024 belt Eneco om mee te geven dat ik 2857EUR ben verschuldigd en incasso zal worden ingeschakeld indien nietbetaling binnen enkele dagen. Na research blijkt dat de netbeheerder problemen heeft gehad met meters dus k moet meer betalen volgens Eneco. Ik heb een laatste contestatie aan Eneco verstuurd op 30/1/2024 op basis van: 1. Consumenten akkoord zegt dat Eneco 1 jaar van jaarafrekening of contractstop om correcties te doen. Volgens iemand bij de Ombudsman energie heeft de netbeheerder 2 jaar (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/13/je-energieleverancier-mag-tot-2-jaar-na-datum-een-correctiefactu/). In dit geval heb ik factuur van Eneco niet netbeheerder dus een jaar. 2. Mijn laatste jaarafrekening elektriciteit was op 1/7/2021 en contract stopgezet 22/4/2022. Dus nieuwe correctie facturen gedateerd 8/10/2024 -18/10/2024 zijn al 2.5 tot 3 jaar later. 3. Eneco heeft zelfs op basis van hun eigen bereikingen foutieve saldo opgeteld. Intussen de facturen zaten ook credit nota’s en behalve 1 zijn die niet betaald. Ik heb tot nu geen antwoord op mijn e-mail/schrijven 30/1/2024 van Eneco gekregen. Bijgevoegd is het e-mail trail. Ik zou graag u advies en hulp in dit verhaal hebben. Het is spijtig om dit soort praktijken te zien. Groeten

Berichten (1)

Eneco

Naar: L. E.

14/02/2025

Beste, Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening. We hebben in september 2024 van Fluvius een aanpassing van de meterstanden ontvangen. Onze facturatie is gebaseerd op de meterstanden die Fluvius ons bezorgt. We hebben de opgemaakte factuur geannuleerd en neiuwe afrekeningen opgemaakt op basis van de aangepaste gegevens. Hieronder een overzicht: 141011961428 - 18/10/2024 - 220,01- euro 141011969434 - 07/11/2024 - 341,54 euro 141011969436 - 07/11/2024 - 1481,35 euro Je hebt nog een openstaand saldo van 2857,53 euro. Hieronder vind je de betaalgegevens. Mededeling: +++005/2574/47890+++ Rekeningnummer: € 6,81 BE50 0018 1567 6918 Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groeten, Jordi Eneco Customer Care - klachtenbemiddeling Heb je nog vragen? Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account. Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 5 februari 2025 10:31 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Laattijdige correctie facturen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 14 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform