Terug

Laattijdig stopzetten abonnement

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Abonnement

Klacht

G. K.

Naar: Testaankoop

24/11/2025

Op 18-aug-2025 ingegaan op de Testaankoop actie: "Ontdek Testaankoop 2 maanden lang voor €2" Op 27-sep-2025 heb ik mijn abonnement opgezegd (ruim binnen de 2 maanden dus) via het contactformulier zoals jullie richtlijnen het voorschrijven. Op 17-okt-2025 ontvang ik een betalingsherinnering van 11.08 EUR. Die heb ik geprotesteerd. Geen reactie van Testaankoop Pas op 23-okt-2025 ontvang ik een bevestiging van jullie dat de stopzetting succesvol verwerkt is. Hier is bijna een maand voor nodig! En "toevallig" een paar dagen na de "2 maanden voor 2 EUR" verstreken zijn. Op 24-nov-2025 ontvang ik een 2e betalingsherinnering. Deze protesteer ik ook uiteraard. Vandaar deze reactie. Dit is puur consumentenbedrog.

Berichten (2)

Testaankoop

Naar: G. K.

25/11/2025

Beste, Onze oprechte excuses voor de lange wachttijd. We ontvangen momenteel veel vragen en doen ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Alle correspondentie, mails en brieven worden behandeld in volgorde van binnenkomst. Bij aanvragen tot stopzetting houden we altijd rekening met de datum waarop de aanvraag werd doorgestuurd. Na nazicht van uw dossier stellen we het volgende vast: U schreef zich in op 18 augustus 2025 via de actie “Onek Testaankoop 2 maanden lang voor €2”. Zoals vermeld in onze algemene voorwaarden (artikel 3.4 op het online inschrijvingsformulier), is elke begonnen maand verschuldigd. Dit betekent dat de eerste twee maanden van uw proefabonnement augustus en september zijn, en dat u deze proefperiode ontving voor €2. Vanaf de derde maand, zijnde oktober 2025, geniet u nog 10 maanden lang van het kortingsabonnementstarief, waarbij u maandelijks €11,08 betaalt, geheel conform de voorwaarden van uw inschrijving. Wat uw opzeg betreft: Volgens de algemene voorwaarden ((artikel 3.4 op het online inschrijvingsformulier) moet een opzeg minstens 15 werkdagen vóór het einde van de lopende maand worden ingediend. In de praktijk betekent dit dat u het best opzegt in de eerste week van de maand, zodat domiciliëringen tijdig verwerkt kunnen worden. Wij ontvingen uw aanvraag op zaterdag 27 september 2025 via het contactformulier op onze website. Hierdoor kon de stopzetting niet ingaan op 1 oktober, en werd de eerst mogelijke stopdatum 1 november. Om die reden ontving u nog een betalingsuitnodiging voor de maand oktober. Vanaf november stopt het abonnement automatisch. U ontving hierover ook een bevestiging per mail van onze abonnementendienst. De inschrijving, de afhoudingen verbonden aan de inschrijving en de stopzetting van het abonnement stemmen dus volledig overeen met de voorwaarden waarmee u akkoord ging op 18 augustus 2025. We verzoeken u vriendelijk om de bijdrage voor de maand oktober nog aan ons over te maken. Na ontvangst van deze betaling zal uw dossier volledig worden afgehandeld. We hopen dat deze toelichting u meer duidelijkheid biedt. Voor verdere vragen kunt u steeds contact opnemen met onze abonnementendienst via: Telefoon : 025423200 Brief: Hollandstraat 13, 1060 Brussel Contactpagina op onze website, onder de oranje knop ‘Contacteer ons’ Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer

G. K.

Naar: Testaankoop

27/11/2025

Bedankt voor de toelichting. Er zijn heel wat voorwaarden gekoppeld aan het starten en het stoppen van een Testaankoop abonnement. Ik heb duidelijk te veel vertrouwen gehad in jullie als consumentvriendelijke organisatie, mijn schuld. Dit is dan goede een waarschuwing voor andere geïnteresseerden die ingaan op de "Ontdek Testaankoop voor slechts €2. En kies je cadeau".


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform