Op dinsdag 23 juni 2020 komen 2 plaatsers van Winsol langs om screens te plaatsen op de 4 ramen in de voorgevel. Op één raam, met een glazen balustrade ervoor, kan de screen niet geplaatst worden. Beide plaatsers overleggen gedurende een uur hoe ze dit technisch toch kunnen klaarspelen en delen mij mee dat ze een grondig plan van aanpak bedacht hebben maar dat de procedure is dat hun werfleider eerst nog eens moet langs komen om de situatie in te schatten. Ze zullen daarna met hem overleggen en terug keren om de screen te plaatsen.De volgende weken en maanden slaagt die werfleider er niet in om langs te komen. Hij krijgt van de sympathieke verkoper van de winkel in Knokke telefoontjes, mailtjes met mij in cc, whatsapp-berichten met foto’s van het raam maar langs komen doet hij nooit. Uiteindelijk krijg ik van de dienst planning midden september een bericht dat het werk wordt ingepland op vrijdag 9 oktober.Vrijdag 9 oktober komen opnieuw twee, weliswaar andere, plaatsers langs. Ze schrikken zich een bult wanneer ze de glazen balustrade opmerken. Ze weten van niets en hebben geen contact gehad met de werfleider. Beide vriendelijke mannen doen hun best, denken gedurende meer dan een uur na over hoe de screen geplaatst zou kunnen worden en eindigen met de mededeling dat ze alles zullen regelen (langs komen met een hoogtewerker en 2 extra mannen ze zouden de volgende keer dus met vier manschappen komen). Ik moet niets ondernemen en binnen maximaal een week of drie zullen ze terug komen.De 3 weken blijken toch iets langer te zijn. Bijna 6 weken later, namelijk dinsdag 17 november, besluit ik dan maar opnieuw te bellen naar de verkoper in Knokke om te vragen hoe het zit. De dag erop belt hij mij terug en zegt met stelligheid dat hij het hoofd van de planning gecontacteerd heeft. Volgens hem is dat een dame die 100% te vertrouwen is - een woord is een woord bij haar - en zij zal mij ten laatste vrijdag 20 november contacteren.Op maandag 7 december echter heb ik nog steeds geen bericht ontvangen van het hoofd van de planning. Daarom besluit ik om nog maar eens een mailtje te zenden naar de verkoper ik Knokke om te vragen hoe het zit. Hij antwoordt dezelfde dag: ' Zeer eigenaardig, ik bel haar op en hou u op de hoogte'. Vandaag zijn we zaterdag 19 december, alweer 12 dagen verder, en ik heb nog steeds niets gehoord, noch van de verkoper in Knokke, noch van het hoofd van de planning. Omdat ik de verkoper in Knokke een maand geleden had laten weten dat mijn deadline om het werk in te plannen vrijdag 18 december was (de laatste vrijdag voor de Kerstvakantie), besluit ik vandaag om een klacht in te dienen via Test Aankoop. Net geen 6 maanden na de initiële plaatsing is het welletjes geweest. De trekdraad die ze op 23 juni door de muur getrokken hebben, hangt daar nu een half jaar te bengelen en dat is meer dan genoeg.Naast deze hele situatie stoort het mij enorm dat ik sedert 23 juni maandelijks een betalingsherinnering kreeg om de laatste 1024 euro te betalen. Telkens mailde of belde ik naar de verkoper in Knokke om dit te melden en hij zou alles in het werk stellen om de facturen tegen te houden. Omdat de betalingsherinneringen maar bleven komen, bel ik begin november rechtstreeks naar de boekhouding in Izegem waar ze mij plechtig beloven dat ik vanaf nu geen facturen meer zal ontvangen tot de werken volledig uitgevoerd zijn. Dit bracht echter geen soelaas. In de week van 16 november zit er een briefje in mijn brievenbus dat ik een aangetekende zending moet afhalen in het postkantoor. Op zaterdag 21 november haal ik die aangetekende brief af en dit blijkt opnieuw een betalingsherinnering van Winsol te zijn. Daarin staat letterlijk het volgende: 'Alle werken werden uitgevoerd volgens de regels van goed vakmanschap en alles werkte zoals het hoorde. Na onze werken hebben we van u geen reactie ontvangen en evenmin hebt u tegen de facturen geprotesteerd. ' Conform de factuurvoorwaarden moet ik 37,23 euro interesten betalen en 370,09 euro schadebeding. Toen was ik heel kwaad en stuurde ik een vlammende mail naar de verkoper in Knokke. Vooral de onnodige verplaatsing naar het postkantoor zat mij hoog. Helaas echter. Donderdag 10 december zat opnieuw een factuur in de brievenbus. Deze keer echter een gewone vraag tot betaling zonder dreigementen.