Terug

Krimpscheur in koelkast

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. S.

Naar: Cool blue

15/11/2023

Beste,We kochten in maart onderstaande koelkast (zie factuur in bijlage).We zijn eigenlijk best tevreden over deze koelkast. Ze koelt goed, sluit goed af en maakt amper geluid, maar er is veel ijsvorming op de achterwand. De koelkast staat in onze keuken.Enkele weken terug stelde ik jammer genoeg ook vast dat onze koelkast nu reeds enkele krimpscheuren heeft in de achterwand. Dit zorgt er voor dat er vocht in deze scheuren terecht komt en achter de wand. Dat is niet echt hygiënisch…en lijkt me ook niet veilig.We merken zoals reeds vermeld ook veel ijsvorming op de achterwand, ondanks dat de koelkast maar op stand 3 staat (max= 5). Volgens mij zorgt deze ijsvorming voor de krimpscheuren en is net de ijsvorming het probleem. Na enkele mails (met onder andere foto’s van de schade) naar de helpdesk van Coolblue stelt Coolblue voor de krimpscheuren te herstellen. Maar het herstellen van de krimpscheuren zal de ijsvorming niet verhelpen en daardoor zal na herstellen van de krimpscheuren, het probleem terugkomen. Een goed werkende koelkast hoort geen of weinig ijsvorming te vertonen…Het herstellen van de krimpscheuren lijkt ons dus maar een halve oplossing. Verder vragen we ons af of de prestaties, waarde en degelijkheid van de koelkast na herstelling nog steeds dezelfde zal zijn.Aangezien we garantie hebben op deze koelkast willen we horen wat Coolblue hier kan aan doen. Kan u ons zo snel mogelijk iets laten weten aub. Vriendelijke groeten,

Berichten (14)

Cool blue

Naar: S. S.

16/11/2023

Hi Steven,Ik begrijp dat je op zoek bent naar een gepaste oplossing voor je inbouwkoelkast.In bijlage vind je de twee afbeeldingen terug die je ons toestuurde. De reden waarom we een herstelling aanbieden, is om de hersteldienst en fabrikant de kans te geven om het product te onderzoeken. Op basis van hun analyse kan er een gepaste keuze gemaakt worden. Je koelkast heb ik aangemeld bij de hersteldienst. Zij doen hun best om je binnen 48 uur te contacteren.Ik hoop je hierbij voldoende te hebben gea¯nformeerd. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groet,Robert van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn CoolblueOf bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereikOn November 15, 2023 at 4:38 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

S. S.

Naar: Cool blue

21/11/2023

Beste, We werden via mail gecontacteerd door CE Repair Service Tervuren (order:2725920 referentie : 8588325 ). Zij vragen ons alle informatie (aankoopfactuur, foto’s schade, type toestel) door te sturen, maar dat werkt niet. Aangezien ik al deze info reeds naar Coolblue stuurde, wil ik vragen al deze info naar hen te sturen. Zij spreken ook niet over een analyse (zoals u hierboven beschreef) maar over een herstelling. Het bericht dat ik u via Testaankoop stuurde, is niet gecommuniceerd aan CE Repair Service. Dit zorgt voor verwarring en miscommunicatie! Gelieve dus CE Repair Service alle communicatie en info die ik u stuurde te bezorgen. Dank u wel,Steven

Cool blue

Naar: S. S.

23/11/2023

Beste Steven,Wij hebben zoals hierboven gevraagd alle documentatie doorgestuurd naar CE-Repair. We hopen hiermee op een vlotte en goede afloop, zodat je de zorgen over je koelkast snel achter je kan laten.Met vriendelijke groet,Yentl van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On November 21, 2023 at 9:25 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

Cool blue

Naar: S. S.

25/11/2023

Beste,Bij deze onze excuses voor de meegestuurde foto's, die kloppen uiteraard niet. Verder heeft de hersteldienst ons gevraagd of je een foto kan doorsturen van de sticker van het model en serienummer op het toestel. Hierna kan de herstelling verder in gang gezet worden.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On November 16, 2023 at 10:19 :AM GMT+1 geenglimlach@coolblue.be

S. S.

Naar: Cool blue

25/11/2023

Beste,Hierbij de gevraagde info. Via de link in de mail van de hersteldienst lukt dit niet…Wil u dit naar hen doorsturen aub.MvgSteven

Cool blue

Naar: S. S.

01/12/2023

Hi Steven,Wij hebben de foto met het serienummer doorgezet naar de hersteldienst. Wij hebben ook gevraagd om het e-mailadres aan te passen naar xxxxxxxxxx@hotmail.com zoals je vroeg. Eens wij een reactie hebben van de hersteldienst, houden wij je op de hoogte.Indien je intussen nog vragen hebt, aarzel niet ons te contacteren.Met vriendelijke groet,Chxxxxxx van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlach.Coolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On November 25, 2023 at 10:11 :AM GMT+1 geenglimlach@coolblue.be

S. S.

Naar: Cool blue

08/12/2023

Beste,Van het herstelbedrijf kreeg ik volgende mail:Uw Koel/Vries (Combi) VPKK143W zal niet worden gerepareerd, Veripart heeft besloten om over te gaan tot creditering of mogelijk omruiling, met RMA nummer .Voorgaande geschiedt (veelal) op basis van afschrijving en gebruiksduur. Na creditering of omruiling zal het product eigendom worden van Veripart.Uw leverancier, waar u het product heeft gekocht, neemt binnenkort contact met u op of kunt u desgewenst zelf met hen in contact treden. Zij zullen e.e.a. verder met u afhandelen.CE Repair Services heeft als serviceorganisatie geen invloed op de verdere afhandeling, aangezien dit een aangelegenheid is tussen Veripart en uw leverancier.Ik ga er dus vanuit dat Coolblue (onze leverancier) ons hiervoor spoedig zal contacteren. Mijn eerste contact met de klantendienst van Coolblue dateert van eind september. Voor een simpele herstelling of omruiling duurt dit wel heel lang! Geen mooie reclame voor Coolblue hoor! Hopelijk komt er nu snel actie van CoolblueMvgSteven

S. S.

Naar: Cool blue

17/01/2024

Beste,Eerst en vooral: Ik vind het niet correct dat Coolblue soms binnen dit portaal antwoord en soms direct via mijn email adres. Bepaalde informatie/communicatie willen jullie blijkbaar niet delen op het platform van Testaankoop . Dat is niet echt transparant te noemen!In uw laatste mail van 10 december 2023 schrijft u me dat vermits de fabrikant de koelkast niet wil/kan herstellen, we recht hebben op een omruil. Maar onze koelkast is bij Coolblue niet meer in de voorraad. Dus moeten we een ander apparaat kiezen. "Dit zal worden verrekend met het aankoopbedrag van je oude apparaat."Aangezien de koelkasten op Coolblue vandaag veel duurder zijn, betekent dus dat we extra moeten betalen voor een andere koelkast. Dat willen we helemaal niet. Coolblue verplicht ons als het ware nog meer geld te besteden bij CoolblueDe andere optie die jullie aanbieden is de koelkast op te halen en ons een shoptegoed te geven. Ook dit verplicht ons om terug bij Coolblue te moeten kopen.Dit laatste is volgens Testaankoop ook niet correct! Volgens de garantiewetgeving moet Coolblue ons het geld (de aankoopsom) terugbetalen zonder aankoopverplichting bij Coolblue (wat bij een shoptegoed wel degelijk het geval is). Er zou dus gewoon een ontbinding van verkoop moeten gebeuren, waarbij Coolblue de koelkast opgehaald en wij ons geld teruggestort krijgen.In het begin stelde Coolblue een compensatie voor. Ik verkoos er toen echter een vervanging door hetzelfde toestel of een herstelling. Aangezien dit blijkbaar niet kan, willen we toch opteren voor een compensatie. Een goede compensatie lijkt ons dat Coolblue de helft van de aankoopsom terugbetaald. Ons toestel is namelijk beschadigd, dit heeft gevolgen voor de prestaties van koelkast, de levensduur ervan en de hygiene in de koelkast (zie vorige mails). Aangezien het is beschadigd, kunnen we het ook niet verkopen, of althans aan een veel te lage prijs.Verder vinden we dat het wel heel lang duurt om een oplossing hier te vinden. Dat is geen reclame voor Coolblue of zijn klantendienst!Graag snel uw reactie via dit portaal aub,Vriendelijke groeten,Steven

Cool blue

Naar: S. S.

19/01/2024

Beste Steven,Bedankt voor je e-mails en de informatie die je hebt verstrekt over het probleem met de koelkast. We begrijpen je zorgen volledig en willen graag een passende oplossing bieden.Na grondige analyse en overleg zijn we akkoord gegaan met je voorstel tot een terugbetaling van de Veripart VPKK143W. Om dit proces in gang te zetten, hebben we nog wel drie data nodig waarop we bij jou thuis kunnen langskomen om de koelkast op te halen. Zou je ons deze data kunnen doorgeven?Onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren en we streven ernaar om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Als je nog andere vragen of opmerkingen hebt, laat het ons dan gerust weten.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 17, 2024 at 6:29 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

S. S.

Naar: Cool blue

19/01/2024

Beste,Ik begrijp niet waarom Coolblue eerst voorstelt om ons een compensatie te geven, maar dat nu niet wil. Door het geven van een compensatie biedt Coolblue een passende oplossing bieden, die beter zou zijn voor het milieu, duurzamer en goedkoper vóór Coolblue. Ons het aankoopbedrag terugbetalen is een eerste stap, maar dat houdt wel in dat ons toestel van nog geen jaar oud richting afvalberg gaat. Dat zou ik zonde vinden..In mijn vorige bericht stelde ik een compensatie voor. Graag zien we uw reactie tegemoet.Steven

Cool blue

Naar: S. S.

21/01/2024

Hi Steven,Er werd voorgesteld om de koelkast te komen ophalen voor een geldteruggave, aangezien de barsten in de achterwand van de koelkast niet te herstellen vallen. Je had zelf ook aangegeven dat dat maar een halve oplossing zou zijn. Daarom hebben wij akkoord gekregen van de fabrikant om de koelkast op te halen en te crediteren. Zo kan je simpelweg een nieuwe bestellen.Indien je toch enkel compensatie wil, dan kunnen wij jou een voucher aanbieden van 30 euro. Indien je akkoord gaat, horen we het graag. Zo niet, ontvangen we graag drie data wanneer we bij je kunnen langskomen om de koelkast op te halen.In afwachting van jouw antwoord, wens ik je alvast een heel fijne dag verder!Met vriendelijke groet,Christof van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlach.Coolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 19, 2024 at 4:15 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

S. S.

Naar: Cool blue

22/01/2024

Beste, Een voucher van 30€ als compensatie is een lachtertje. Dat is nog geen 10% van de aankoopsom. Terwijl dit toestel door de schade nog amper de helft waard is.Ook interessant om te merken hoe Coolblue duurzaamheid belangrijk vindt!We zullen dus eerst moeten overgaan tot de aankoop van een nieuwe koelkast. Anders riskeren we zonder koelkast te vallen, als u ze komt ophalen. Ik zal de 3 data dus opgeven eens we zicht krijgen op de levering van een nieuwe koelkast.Groeten,Steven

S. S.

Naar: Cool blue

22/01/2024

Beste,We hebben net een andere koelkast gekocht en deze wordt geleverd op 2 februari 2024. Het zou dus super zijn als u Coolblue diezelfde dag het defecte toestel ophaalt. Andere data: 5 of 6. februari. Deze 2 extra data zijn onder voorbehoud, vermits ik als freelancer werk en onmogelijk 100% zeker kan zijn dat ik dan thuis zal zijn. Zoals gezegd hierboven: 2 februari 2024 zou dus ideaal zijn.Laat u ons snel iets weten aub.Alvast bedankt,Steven

S. S.

Naar: Cool blue

23/01/2024

Beste,Kunnen jullie ook laten wanneer en hoe het aankoopbedrag van de koelkast wordt terugbetaald, zoals beloofd in de berichten hierboven.Steven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform