Terug

krijgt geen slotfactuur wordt van kaske naar de muur gestuurd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: Engie

07/06/2022

Oktober 2021, de echtgenoot sluit een contract af bij ENECO voor zowel de gas als de elektriciteit vanaf januari 2022November 2021 krijgt mijn echtgenoot antwoord dat het voor zowel gas als elektriciteit zal worden overgeschakeld naar ENECO op 01/01/2022.December 2021, ik ontvang van Fluvius een mail met de melding onlangs koos je een nieuwe leverancier ( voor het doorgeven van de meterstanden op de wisseldatum).Het viel me niet meteen op maar later wel dat het enkel voor gas was.Eind december 2021 begin /Januari 2022 zie ik duidelijk dat we enkel een einde contract hebben bij ENGIE van de gas en niet van de elektriciteit, meer nog het contract van de elektriciteit werd verlengt bij ENGIEOok bij my ENECO merk ik op dat er geen contract loopt van elektriciteit maar enkel van gas.Ik probeer ENECO telefonisch te bereiken maar geraakt niet binnen, na tiental pogingen en lange wachttijden ( begrijpelijke drukte door faillisementen andere leveranciers) beslis ik op 3 januari hun een mail te sturen met melding dat er een fout is gebeurd. Ik krijg op 29 januari een raar antwoord, ze zeggen dat de contracten inderdaad zullen starten op 01/01/2022, maar als ik ga kijken op my ENECO staat er enkel een contract van gas.Gezien dit rare antwoord en de fout van ENECO ( was in verleden ook al gebeurd, de opzeg niet te doen) besloten we in maart terug de overstap te maken voor gas van ENENCO naar ENGIE, zodat we met zowel gas als elektriciteit bij ENGIE klant zaten.Ik krijg van ENECO op 21/04/2022 de slotfactuur van de gas voor de periode 01/01/2022 - 17/03/2022. Volgens de gegevens bij myENECO hadden we op dat moment geen enkel contract meer bij hun lopen.Volgens de gegevens bij ENGIE was zowel voor gas als elektriciteit klant bij hun. Ik had al voorschotten betaald voor januari, februari en maart en was wachtende op de jaar afrekening die in april zou gemaakt worden.Op 2 mei 2022 merkt de echtgenoot in zijn mail op dat ENECO een voorschot factuur heeft gestuurd voor de maand april ??? We waren wachtende op de jaarafrekening bij ENGIE en ineens was dat bericht ( jaarafrekening april 2022 ) ook weg, en zie ik ook dat ons contract van Elektriciteit is opgezegd.ENECO heeft dus besloten nadat ze gezien hebben dat we met de gas weg zijn gegaan dan maar met terugwerkende kracht het contract van elektriciteit op te zeggen bij ENGIE vanaf februari 2022. ????Gevolg is dat wij dan onterecht voorschotten hebben betaald aan ENGIE voor februari en maart en dat zij de jaarafrekening niet kunnen maken omdat we op dat moment geen klant waren door de terugwerkende opzeg van ENECO.Aangezien dit wanpraktijken zijn van ENECO om meer dan 5 maand na datum ( opzeg moest in oktober gebeurd zijn) het contract op te zeggen met terugwerkende kracht besluiten we onmiddellijk terug over te schakelen met de elektriciteit naar ENGIE.Op 3 mei bel ik daarover met ENGIE en nadat ze mij opnieuw klant maken vroeg ik en hoe nu feitelijk zat met de afrekening, dat ik nog steeds niets had ontvangen, zowel geen slotfactuur als jaarafrekening, als afrekening van de wissel van analoge meter naar de digitale meter, ect. ( telefoon van 1 uur)Nadat het nieuw contract was afgesloten hebben ze mij doorverbonden met de facturatie, die zouden mij verder moeten helpen daarbij.Volgens de facturatie konden zij de slotfactuur niet maken omdat ze de meterstanden niet hebben doorgekregen van Fluvius en dat het een smerige streek was van ENECO om met terugwerkende kracht het contract op te zeggen.Volgens de dame van de facturatie moest ik contact opnemen met de netbeheerder en melden dat het om een incorrecte wissel ging, en dat zij de meterstanden moesten doorgeven zodat ENGIE de slotfactuur kon maken.Diezelfde dag 3 mei in de namiddag heb ik met FLUVIUS gebeld met deze uitleg, dame aan de lijn was niet vriendelijk ze schold uit dat FLUVIUS daar niets mee te maken heeft en dat ENGIE zelf aan de meterstanden kan om een slotfactuur te maken, dat ik met hun terug contact moest opnemen. Direct daarna teruggebeld met ENGIE met deze uitleg waarbij ik iemand van de facturatie aan de lijn kreeg die mij dan wou doorverbinden met de interne dienst van ENGIE, echter dat was niet gelukt, en zij ging het dan in een mail zetten met dringend erbij, dat de meterstanden moesten aangevraagd worden bij FLUVIUS. ( weer een telefoon van 58 minuten)Toen ik op 20/03 nog steeds niets zag bewegen voor de slotfactuur of de jaarafrekening heb ik terug contact opgenomen met de dienst facturatie van ENGIE (telefoongesprek van 20 minuten)Deze keer kreeg een heer aan de lijn met weer een verhaal, dat het wel degelijk FLUVIUS is die de meterstanden moet doorgeven, en dat ze mij geen slotfactuur kunnen maken zonder die meterstanden. Volgens hun kunnen zij dat niet opvragen, jij moet zelf contact opnemen met FLUVIUS en vragen om de meterstanden door te geven. Ik heb onmiddellijk daarna contact opgenomen met FLUVIUS Dit maal had ik een zeer vriendelijke dame aan de lijn, zij heeft dat zo doorgegeven en al mijn gegevens genoteerd indien het nodig was voor bijkomende vragen.Maar op 24 mei kreeg ik een mail van FLUVIUS met Wij moeten u helaas meedelen dat u verkeerd bent geïnformeerd. Tussenliggende standen voor een contractaanpassing kunnen wij niet inbrengen en doorsturen UW LEVERANCIER DIENT DIT ZELF TE DOEN We hebben de meterstanden van FLUVIUS bij de wissel van de analoge naar de digitale meter.meternummer 1886930. piek 14958 voor de dal 15127Ondertussen weet ik ook de beginmeterstand van ENECO op 02/02 van de digitale dus de eindmeterstand voor ENGIEDIgitale meternummer 6518 piek 289, dal 215, injectie piek 20, injectie dal 7.We wensen een slotfactuur voor de periode 15/04/2021 - 02/02/2021 zodat we het ruime teveel betaalde bedrag terug kunnen ontvangen!!!!

Berichten (2)

Engie

Naar: H. D.

08/06/2022

Beste mevrouw De Kinder,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 7 juni 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.beof via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: H. D.

05/08/2022

BesteAls gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch).Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33 of via onze website www.engie.be.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform