Terug

Krëfel weigert garantieafspraken na te leven

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. L.

Naar: KREFEL

17/07/2020

Geachte heer of mevrouwGeachte mevrouw Elisa9 December 2019 kocht ik in uw winkelpunt te Genk een iPhone 11 pro max. Op 6 en 7 juni stelde ik de volgende problemen vast:1. Foto's waren van zeer slechte kwaliteit en de flits werkt enkel nog automatisch en niet manueel. Wanneer de flits automatisch in werking treedt zijn de foto's melkwit. Bij uitzoomen met de ultragroothoeklens zijn in de beelden soms bollen te zien hoewel de lens BRANDSCHOON is.2. Regelmatig is de videofunctie niet beschikbaar in de camera- app en kan ik dus geen video- opnamen maken.3. Het toestel wordt aan de achterkant linksboven aan de cameralens gloeiend heet4. Batterij is veel sneller leeg dan normaal.5. Alle klachten deden zich plots en gelijktijdig voor. Ik contacteerde de klantendienst van Apple. Toen mij gevraagd werd hoe de filmkwaliteit was, moest ik vaststellen dat filmen niet ging. Er werd een analyse van mijn toestel uitgevoerd. Ik werd doorverbonden met een senior advisor van Apple. Deze persoon vertelde mij dat er een hardware defect is en de camerasensor defect is. Hij verzocht mij om het toestel binnen te doen voor herstel.Het gevolg van bovenstaande problemen is dat ik mijn toestel niet kan gebruiken zoals ik van een iPhone 11 pro max van 1663 euro zou mogen verwachten. Foto's maken is niet meer leuk, filmen gaat niet altijd en mijn batterij is snel leeg soms na 2 uren al. Wanneer het toestel niet in de beschermhoes zit en ik bel dan moet ik het toestel aan de onderkant vasthouden omdat het van boven onaangenaam is om vast te houden.In de garantievoorwaarden van Krëfel staat duidelijk dat de klant wanneer dat dit mogelijk is, de keuze heeft tussen een herstelling of vervanging. Tegen mij werd gezegd dat enkel de reparateur hierover beslist. Ik vind het niet eerlijk dat de afspraken die in de garantievoorwaarden van Krëfel staan in de praktijk niet worden toegepast, wanneer dit in het voordeel is van de klant, maar in het nadeel van de winkel uitpakt.Omdat ik geen keuze had, ging ik dan maar akkoord met herstelling. Na 3 weken kreeg ik mijn toestel pas terug EN niet hersteld terug. Ik kreeg te horen dat het toestel niet hersteld was omdat de reparateur niets kon vinden. Toch doen zich nog steeds dezelfde problemen voor. Ik heb toen terug naar Apple gebeld. Daar werd mij gezegd dat de camerasensor wel degelijk defect is en dit alleen maar opgelost kan worden met een reparatie. Zij kunnen dit op afstand niet voor mij oplossen.Apple zette mij dit ook op e-mail.Met deze brief en de schermafbeeldingen als bewijs dat ik geen video kan maken en de slechte foto's ging ik weer naar de winkel om de manager te spreken. De manager kon ook zien dat video's maken nog steeds niet mogelijk was. Ik zei tegen de manager dat ik heb kunnen bewijzen dat de reparateur fout was. Ik vroeg toen om mij alstublieft een nieuw toestel te geven. Hij antwoordde dat ik weet dat dat niet kan. Ik herhaalde dat de garantievoorwaarden iets anders zeggen en dat ik van een verkoper verwacht dat die afspraken die omschreven staan in de garantievoorwaarden nakomt zoals ze er staan. Op mijn vraag waarom het onredelijk zou zijn om mij een nieuw toestel te geven kon hij mij niet antwoorden. In de garantievoorwaarden van Krëfel staat letterlijk dat de klant mag kiezen tussen een herstelling of vervanging indien mogelijk.De manager herhaalde dat ik mijn toestel opnieuw 2 tot 4 weken mag inleveren voor een tweede opinie. Ik antwoordde dat ik dit onredelijk vond en hij mij eerst eens mag vertellen waarom mijn verzoek voor een omruiling onredelijk is. Het toestel was nog geen 6 maanden oud.Ik ben toen terug naar huis gegaan en heb op dezelfde dag een ingebrekestelling opgesteld. In bijlage voegde ik behalve mijn factuur, ook de schermafbeeldingen, de foto's die van slechte kwaliteit zijn en de brief van Apple als bewijzen dat het toestel een hardwaredefect heeft. Ik vroeg om voor 13 juli te reageren.Vandaag krijg ik als antwoord dat zij het standpunt van de reparateur volgen dat mijn toestel dus wel correct werkt. Op mijn bewijsstukken wordt er niet geantwoord. Ze vragen mij om het toestel opnieuw binnen te sturen voor herstel voor tweede opinie. Omdat de problemen zich binnen de eerste 6 maanden voordoen moet Krëfel bewijzen dat de problemen niet aanwezig waren bij levering. Toch heb ik de bewijzen geleverd d.m.v. foto's, schermafbeeldingen en de brief van Apple dat mijn toestel defect is. Krëfel reageert daar niet op. Ook antwoorden ze niet op mijn vragen m.b.t. hun garantievoorwaarden. Ik heb al meerdere malen zowel mondeling bij de klantendienst en de manager alsook schriftelijk gevraagd waarom ze de garantievoorwaarden niet naleven zoals op de website beschreven staat. Telkens antwoorden ze naast de kwestie of antwoorden ze niet, of veranderen ze van onderwerp.Mijn geduld is op! Ik vind dit een schandelijke service van Krëfel voor een toestel van 1663 euro. Als ze mij nog als klant willen houden, dat ze dan maar eens met een heel goede uitleg komen en serieuze commerciële geste. Ik vind dat ik niet serieus genomen word en Elisa zegt dat ik liegKrëfel krijgt van mij tot vrijdag 24 juli om mijn toestel te vervangen ofwel om met een serieus antwoord te komen en een motivering waarom het niet mogelijk is mijn toestel om te ruilen/garantievoorwaarden anders worden toegepast dan op de website beschreven staat.Ik ben bereid om in dialoog te gaan en te zoeken naar een andere optie waar we ons beiden in kunnen vinden. De wijze waarmee Krëfel nu tot een vergelijk met mij probeert te komen en met mij communiceert, vind ik niet ernstig! Als Krëfel geen vertrouwen in mij heeft als klant en het respect niet wederzijds is, dan stopt. Ik heb veel respect voor Krëfel en vooral voor de manager vanwege de goede service in het verleden. Nu ben ik wel ontgoocheld.Als Krëfel niet reageert dan zal ik sowieso na 24 juli de verkoopovereenkomst ontbindenMet beleefde groetChristophe

Berichten (1)

KREFEL

Naar: C. L.

17/07/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform