Terug

Krëfel misleidt klanten met onrealistische preorders van iPhone 17 Pro Max

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

K. H.

Naar: KREFEL

25/09/2025

Op 12 september 2025 om 14u heb ik via de webshop van Krëfel een iPhone 17 Pro Max gepreorderd. De beloofde leverdatum was 19 september. Vandaag is het 25 september en ik heb het toestel nog steeds niet ontvangen. Er is geen duidelijke communicatie, geen nieuwe levertermijn, en geen enkele vorm van compensatie. Wat mij bijzonder stoort, is dat Krëfel blijkbaar meer preorders heeft aangenomen dan ze kunnen leveren, zonder dit vooraf te melden. Dit is niet alleen onprofessioneel, maar ook juridisch twijfelachtig. Volgens het Wetboek Economisch Recht moeten handelaars transparant zijn over levertermijnen en mogen ze geen misleidende praktijken hanteren. Klanten laten betalen voor een product dat ze niet kunnen leveren binnen de beloofde termijn, zonder enige uitleg, is ronduit onaanvaardbaar.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform