Terug

Kosten: na ledigen rekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

18/08/2023

ING BankHeb X aantal jaren online een rekening geopend bij ING online toen allemaal GRATIS en zonder kosten, noch maandelijkse of jaarlijkse kosten bij online banking.Op de online rekening mocht is zelf niet onder 0 (nul) gaan. Vorig jaar ( +/- ) september 2022 heb ik de spaarrekening en zichtrekening volledig geledigd (dus 0 euro nog op de betreffende rekeningen) en deze stop gezet online, of dat dacht ik toch. Ik heb zelf de reden moeten opgeven voor het stopzetten van de rekening. Één jaar later krijg ik een brief van overdisponering en ING rekent (van wanneer??? weet ik niet) bankkosten aan en zelf nog extra kosten en een rentevoet op jaarbasis van 13,20%.Na telefonisch contact heb ik blijkbaar alleen mijn spaarrekening stopgezet en niet mijn zichtrekening. En dit doet zich blijkbaar ook regelmatig voor, dat mensen zich hierin vergissen ze denken dat ze het stop hebben gezet, maar blijkbaar niet. Maar waarom wacht ING 1 jaar? Daar zelf na één maand na het ledigen van mijn rekening in 2022 was ik onder nul, vermits ze plots kosten aanrekenen en hierop nog eens 13.20% aanrekenen. Dus vorig jaar september oktober was ik al overdisponering. Maar toch wacht ING België één jaar om mij op de hoogte te brengen dat op slapende rekening en er maandelijks kost wordt aangerekend. Ik vind persoonlijk dat zoiets echt niet kan. Waarom wacht ING één jaar? Wat is de reden van ING om pas één jaar later in actie te komen? Terwijl ik al één jaar onder nul ben door de door hun aangerekende maandelijkse kosten,waarop ze nog eens 13,20% extra aanrekenen. Kan niet anders dat ze willen innen en innen en innen KASSAa KASSA.Nu moet ik eerst de rekening aanvullen en dan pas kan ik dit terug stop zetten. Zijn dit de praktijken van online banking. Welke oplossing, zelf heb ik de slapende rekening al aangevuld, maar online sluiten, neen, ik ga nu persoonlijk naar de bank als ze al persoonlijk bereikbaar zijn, anders staan ze na 1 jaar terug aan mijn deur. De reden van dit schrijven : ik wil dit wel melden hoe banken te werk gaan, en ik verwacht ook niets van ING, zeker weet hoe ze te werk gaan.

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: V. D.

12/09/2023

Geachte mevrouw Dujardin,Wij hebben uw klacht van 18/08/2023 goed ontvangen en onderzocht.U opende op 24/11/2022 een gratis Lion Account (BE74 377x xxxx xx07).ING heeft de voorwaarden van de zichtrekeningen aangepast met ingangvanaf 1/7/2021.De cliënten werden hiervan ingelicht op 27/4/2021. Dit bericht is ook gepubliceerd en raadpleegbaar sinds 30/04/2021 op onze websitewww.ing.be tarieven en reglementen, de tarievenfolders in onze ING-kantoren en deze wijziging werd aangekondigd in een bericht op 21/4/2021 in de rubriek berichten van de ING APP.Indien u niet akkoord kon gaan met deze wijziging, dan had u de mogelijkheid om deze rekening kosteloos af te sluiten voor 1/7/2021.De aanpassing is dan ook gebeurd conform artikel 19 van het Bijzonder Reglement voor Betalingstransacties, zijnde een in kennis stelling vanminstens twee maanden vóór de inwerkingtreding van de voorgestelde wijzigingen.Hierbij de link naar dit ReglementWij verwijzen hiervoor ook naar artikels 45 en 58 van het Algemeen Reglement der verrichtingen (ARV) waartoe u toetrad bij de opening van zijn relatie bij ING.U heeft ons gemeld dat u niet op de hoogte was dat deze rekening nog actief was en de sluiting had gevraagd op 30/09/2022. De spaarrekening werd op dat moment afgesloten maar niet de zichtrekening.Bijgevolg heeft u niet opgemerkt dat deze rekening een negatief saldo vertoonde tot u de brieven kreeg aangaande de onregelmatige debetstand op deze rekening.Wij zullen u uitzonderlijk en éénmalig 50 EUR terugbetalen.Gezien u geen rekening meer heeft bij ING, dient u ons het rekeningnummer te bezorgen waar dit bedrag kan overgeschreven worden.Wij hopen dat wij u hiermee van dienst zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 (0)2 547 61 01 Eklachten@ing.beING BelgiëSint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform