Terug

Kosten bagage

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: RYANAIR

21/10/2020

K67NY94P9JYWGGeachteOp vrijdag 16 oktober leverde ik mijn huurauto in op TFS om 15.00 uur en begaf me naar de incheckbalie nr 63 voor mijn vlucht FR8179 van 17.30 uur naar CRL.Toen ik daar aankwam stond er al een héél lange rij en ik dacht dat men zelfs nog niet begonnen was met inchecken. Wegens lagerugpijn ben ik gaan zitten waar ik de rij heel goed in de gaten kon houden, op ongeveer 10 meter afstand. Het inchecken verliep traag, heel traag zelfs zodat de rij nooit korter werd, integendeel zelfs nog een gans stuk langer omdat er maar mensen bleven bijkomen. Mocht ik er me bij gesteld hebben, ik stond zeker veel te lang recht, wat zeker niet goed voor me is. Er bleven en bleven maar mensen aanschuiven zodat ik om 16.30 uur toch eens ging kijken, er werd de ganse tijd ook niets omgeroepen in de hall. Ik ging het vragen aan de desk zelf en de jongeman zei me dat ik mijn bagage niet meer kon inchecken, ik was te laat het was zéér zeker nog géén 17.00 uur. (gate sluit om 17.00 uur staat er op het document). Daarbovenop moest ik €50,00 betalen omdat mijn bagage mee in de cabine moest. Ik had voor mijn bagage al bijbetaald bij het boeken van de vlucht. Bij de security check werd mijn zakmes en 3 flessen olijfolie van €15,00 per stuk, die ik cadeau ging doen aan vrienden, in beslag genomen. Bij de instapcontrole moest ik mijn creditcard afgeven om de €50,00 te betalen. Eenmaal op de tarmac nam een vriendelijke man mijn bagage aan en stopte die in het laadruim, gewoon samen met alle andere bagage.Gevolg: mijn zakmes, 3 flessen dure olijfolie die ik cadeau ging geven aan vrienden en €50,00 er bovenop kwijt en dit omdat het inchecken niet duidelijk was, er niets werd omgeroepen, geen last call, geen naam, niets, er was totáál geen communicatie in TFS.Een terugbetaling en een schadevergoeding van €50,00 lijkt me dan ook méér dan billijk.Hieronder het bewijs dat ik wel degelijk op tijd was in de luchthaven: Vriendelijke groetenFranky Van Den Hendefrankyvdh@gmail.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform