Terug

Kosteloos annuleren bestelbon

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. A.

Naar: DSM Keukens

30/06/2020

Beste,Eind mei tekenden wij in de DSM toonzaal te Kampenhout een bestelbon ter waarde van 26500 EUR. We moesten snel zijn of hadden geen recht meer op batibouwkortingen. Wij hebben in de toonzaal onze wensen besproken met de verkoper, hij overtuigde ons van Whirlpool toestellen, waar we initieel niet helemaal achterstonden. Blijkbaar wilden we wel veel voor ons budget, dus was dit aangewezen. We werden dan ook overtuigd toen we de W6 antraciet toestellen te zien kregen in de toonzaal, deze konden eventueel wel aan onze wensen voldoen. Nu merkten wij echter thuis op dat in de opgestelde bestelbon niet deze toestellen van rond de 900 à 1000 EUR werden opgenomen, maar wel toestellen heel wat lager in prijs liggen. Hierop hebben wij wat verder gekeken naar de toestellen die in de bestelbon werden opgenomen en blijkt dat we steeds bijna het goedkoopste Whirlpool toestel hebben. Wij hadden nog recht op de batibouwkortingen, 20% op toestellen, 30% op kasten en een extra batibouwkorting. Er is ons verteld dat deze zijn opgenomen in de berekening, dus exclusief kortingen betreft dit zogezegd een keuken van ruim 30000 EUR. Blijkbaar pasten de getoonde toestellen uit de toonzaal hier dan niet in en moesten we het doen met de goedkoopste toestellen van Whirlpool. Het lijkt er sterk op dat de verkoper ons in de toonzaal misleid heeft door andere dingen te laten zien dan hij opgenomen heeft in de bestelbon. Verder werd ons ook gezegd dat wij zonder fout binnen de week een 3D ontwerp zouden ontvangen. Die hadden we 14 dagen later nog steeds niet ontvangen. Wij wensten bijgevolg beroep te doen op het herroepingsrecht omwille van het feit dat wij om de tuin werden geleid en ons echt wel bedrogen voelden. De bestelbon staat vol codes en referenties, maar we hebben ter goeder trouw getekend, want enkel die dag hadden we zogezegd nog recht op de kortingen.Ondanks ons verzoek om de bestelbon te annuleren werd aangedrongen toch nog eens langs te komen in de toonzaal. Telefonisch zei de filiaalleider dat er inderdaad weinig keuken voor veel geld in de bon stond en dat hij begreep dat het vertrouwen geschaad was en dus moest hersteld worden. Ik heb onmiddellijk beschikbaarheden bezorgd voor een afspraak, maar inmiddels zijn we 3 weken verder en heeft de afspraak niet kunnen plaatsvinden. Er werd steeds laat op mijn emails geantwoord en ik moest zelf bellen om dan eindelijk eens concreet die afspraak vast te krijgen. Ondertussen mochten we ook nog steeds geen 3D tekening ontvangen, we zijn 5 weken verder. Daar wij ons bedrogen voelen en na dit naar DSM toe te uiten ook maar gebrekkige opvolging van ons dossier kregen, besloten wij het gesprek niet meer aan te gaan en ons te beroepen op ons herroepingsrecht. We voelen ons misleid vanaf het eerste contact. We werden niet op de hoogte gebracht van de verkoopsvoorwaarden, maar blijkbaar zouden we nu 30% verschuldigd zijn. We weigeren dit te betalen omdat de verbreking van het contract enkel een gevolg is van de misleidende verkoop door DSM. Nu worden we echter bedreigd met opvolging door de raadsman en krijgen wij het verwijt niet mee te willen werken. Een commerciële geste langs de kant van DSM en de bestelbon kosteloos annuleren lijkt ons echter wel van toepassing. Vriendelijke groeten,Sharon


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform