Beste, op 12 juli 2022 werden we in het filiaal Waasmunster ontvangen door verkoper Joran. Hij tekende voor ons een keuken uit. Kostprijs 30.832€. Inbegrepen korting van 30% op meubels + 25% op samsung toestellen en 3000€ als we meteen beslisten. Het was niet onze bedoeling geweest al meteen iets vast te leggen, maar Joran verzekerde ons dat alles nog mocht gewijzigd worden. De prijsklasse zou dezelfde blijven. Een voorschot van 10.000 moest meteen worden voldaan.Op 8 november kregen we interieurarchitect Gawein aangewezen die de definitieve plannen zou uittekenen. We hadden intussen beter nagedacht over wat we wensten en in de oorspronkelijke tekening fouten ontdekt (zoals plaatsing gootsteen vlak naast een kolomkast) en de nodige aanpassingen werden gedaan. Nieuwe kostprijs: 47.180,92. In de prijs was de afbraak van de oude keuken inbegrepen. Maar dat er nog een meerkost zou zijn voor verplaatsing leidingen werd niet gezegd. Deze werken werden trouwens door een andere firma uitgevoerd. Om de prijs te drukken besloten we de bijhorende tafel niet bij keukens de abdij te nemen. Uiteindelijke kostprijs werd 44.950,72. Voor een keuken van 4m35 breed en een kookeiland van 2meter lang. Voor die prijs mag je een goeie service verwachten, dachten wij. De gootsteen zou een bak zijn zonder vakverdeling. Hier is nog uitdrukkelijk over gemaild met Gawein. 2 mei 2023: Dag van de plaatsing ontdekten we dat we de gootsteen er eentje was met vakverdeling. Omdat op dezelfde dag ook de steenkapper zou komen om alles op te meten, liet ik toch maar de foute gootsteen plaatsen. Ik wou niet moeilijk doen. Dan zie ik ook dat de quookerkraan niet de kraan is die we in de winkel hadden aangeduid. Er werd ons een classic-model geleverd terwijl onze keuken strak modern is. Bovendien matcht de bronskleur van onze kraan helemaal niet met de zilverkleurige afvoer en overloop van de gootsteen. Als ik daar een opmerking over maak, krijg ik de reactie dat we hiervoor getekend hebben. Wist ik veel wat al die codes betekenden. Ik vertrouwde op de interieurarchitect. Had ik niet mogen doen. De kraan gaan we op eigen kosten vervangen.Maar waar we een beroep moeten doen op Keukens de Abdij is het verlagen van de koelkast met vervanging van de deurtjes van de koelkast en diepvries en sluitstuk tussen koelkast en muur.De koelkast hebben we gekozen op foto. Een model met onderaan diepvries met twee lades en nog een klein vakje erboven. Bovenop de diepvries staat dan de koelkast. Voor ons prima. Zo was het ook in onze vorige keuken. Tijdens het plaatsen zie ik dat het hele toestel op een 30 cm van de grond wordt geplaatst. Een lege ruimte wordt beneden opengelaten. Heeft geen enkele functie. Bij onze vorige keuken bevond die ruimte zich bovenop de koelkast. Ik maak hierover een opmerking bij de plaatser. Hij zegt dat er niets aan kan gedaan worden en raadt mij aan een keukentrapje te voorzien. De koelkast staat dus 30cm boven de grond. De plint is 11,5cm. De koelkast zou dus eigenlijk 18,5 lager kunnen staan. Mijn man is 1.68 groot. Ik ben 1.58. De totale hoogte van onze koelkast komt op 2m34. Mijn man is 77 en heeft Parkinson. Trapjes zijn aan hem niet besteed. Het zou voor ons al een groot verschil uitmaken als de koelkast die 18,5 cm zou kunnen zakken. Dat betekenen twee nieuwe deurtjes en het sluitstuk tussen kast en muur. Ik heb hierover gemaild met Elissa, met Tinneke, met Gawein en met Jerica. Er komt geen oplossing. Zelfs geen reactie. De betaling moest voor het leveren van de keuken worden voldaan. Heb ik als consument echt geen verhaal tegen deze praktijken? Wat we zelf kunnen oplossen, doen we zelf, maar die koelkast moet op een aanvaardbare hoogte worden gezet. Wij hopen via deze weg tot een oplossing te komen.