Terug

Koelkast maakt teveel lawaai

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: VANDEN BORRE

21/08/2023

Geachte, Op 9/6/'23 kocht ik bij vdborre 4 toestellen,waaronder een samsung koelkast met diepvries.In totaal voor 1066.89€.Op 13/6/'23 werd de koelkast geleverd en geïnstalleerd.Van in het begin merkte ik op dat deze zeer luid is als ze koelt/aanslaat.Op 26/6 melde ik bij vdborre in de winkel waar ik ze kocht,dat deze veel lawaai maakt en bijna constant aanslaat.Ook zonder dat de deuren werden geopend.De verkoopster zei me dat ik waarschijnlijk een 'maandagtoestel' gekocht had,lachte ermee en zei me dat ik de klantendienst moest contacteren.Op 29/6 werd er bij vdborre een dossier opgestart.Op 5/7 kwam er een technieker van vdborre langst,welke ook vaststelde dat mijn koelkast zeer luid was.Via een decibelmeter app op zijn gsm stelde hij 50 decibels vast.Terwijl dit maar 35 decibels mogen zijn.Hij melde dit in zijn verslag.Zei dat er nu een technieker van samsung moest langstkomen om het probleem op te lossen.Hij vroeg me ook om de tijd op te meten om te weten hoelang de koelkast draait en stil is.De koelkast is 30min stil,staat dan 45min te draaien/lawaai te maken (soms ook 2u),waarna weer 30min stilte volgt.Dit de hele dag én nacht door!Dit is uiteraard geen normale werking van een koelkast!Dit werd ook bevestigd door de verantwoordelijke bij vdborre zelf. Op 13/7 kwam de technieker van samsung langst,die het probleem wegwuifde.Volgens hem was alles normaal,was het de compressor die het lawaai veroorzaakte en moest ik gewoon een ander toestel vragen,liefst een bosch lg of haier,zei hij.Hij heeft het zich gewoon heel makkelijk gemaakt en liet mij volledig in de kou staan.Ik denk dat deze technieker zijn job niet voldoende kende,net als zijn nederlands.Op 10min tijd was hij alweer weg.Deze technieker deed geen meting van het geluid,noch liet hij een verslag achter. Diezelfde dag ging ik weer naar vdborre langs en vertelde hen wat er gebeurt was.Weer moest ik de klantdienst bellen.Klantendienst zei dat als samsung zegt dat alles ok is,dat ze niets konden doen om mijn probleem op te lossen.Zonder het verslag van de technieker van samsung af te wachten,sloten ze mijn dossier af.Waarop ik boos zei dat ik dit niet aanvaardt en dat ze mijn koelkast weer mogen komen ophalen. Op 14/7 uitte in mijn ongenoegen ik een email naar de consumentendienst,waar ik tot op heden geen antwoord op kreeg.Diezelfde dag emailde ik de CEO van samsung,ook zonder resultaat.Op 19/7 ben ik wéér naar vdborre geweest en heeft de verkoopster de klantendienst zelf opgebeld en werd ze ook van het kastje naar de muur gestuurd,net als ik.Op 2/8 kreeg ik een no replay mail van samsung waarin ze vragen of ik het probleem kan filmen en de uitleg ervan naar hen kan doorsturen via whatsapp.Toen ik dat deed kreeg ik antwoord van een virtuele assistent dat ik de vraag in 1 zin moest stellen anders kon deze niet helpen.Hier reageerde ik niet op omdat ik het probleem niet in 1 zin kan uitleggen.Zo geraak je uiteraard geen stap verder.Gevolg...geen reactie van samsung,geen 2e afspraak om de decibels op te komen meten. Op 3/8 weer naar vdborre  geweest,weer klantendienst moeten bellen.Klantendienst zegt dat ze wachten op samsung,maar samsung doet niets.Op 7/8 heb ik wéér een email naar de consumentendienst gestuurd,waarop ook weer geen antwoord kwam.Op 10/8 heb ik de klantendienst gebeld om wéér te moeten aanhoren dat ze een melding gingen sturen naar samsung.Deze werd zeer onbeleefd toen ik een oplossing eiste,waardoor ik heb opgelegd.Op 11/8 ben ik nogmaals naar vdborre geweest en heeft de manager mijn dossier naar iemand doorgestuurd die het zéker zou bekijken en mij zou opbellen.Ik moest nog even geduld hebben,maar het zou nu opgelost worden,zei hij.Uiteraard was het weer verloren moeite. Nu een week later krijg ik telefoon van vdborre met weer de vraag of ik al gecontacteerd ben door samsung.Weer hetzelfde liedje.Ben zo boos geworden dat ik de consumentedienst nogmaals een email gestuurd heb,deze keer met de eis dat ik nu mijn geld terug wil. Dit spelletje duurt nu al twee maanden,dit is ronduit schandalig!Twee maanden waarin ik amper slaap,want snachts wordt ik elk uur gewekt door het lawaai van de koelkast als deze aanslaat,met oververmoeidheid tot gevolg.Ik ben het beu!Die koelkast moet dringend buiten.Het is precies of er staat een auto met draaiende motor in mijn appartement. Van den borre stuurt me telkens weer van het kastje naar de muur.Terwijl ze zelf ook een oplossing hadden kunnen aanbieden. Voor mij is er nu maar 1 oplossing meer mogelijk.Namelijk dat ze de koelkast weer komen ophalen en mij het volledige aankoopbedrag van 699€ terug betalen,cash of op mijn rekening.Want ik aanvaard geen aankoopbons die ik dan weer bij hen moet spenderen,magv.De koelkast zelf online verkopen is geen optie,daar ik niemand een kat in een zak wil verkopen. Ik ben al bijna 30jaar klant bij vdborre,dit is de eerste keer dat ik zulke problemen meemaak.Het is ronduit schandalig hoe ze hun vaste klanten behandelen.Ik heb hen meer dan eens de kans gegeven om het probleem op te lossen,maar ik krijg geen gehoor,noch komt er een oplossing.Niet 1x werd er door vdborre een oplossing voorgesteld!Ook al heb ik nog twee jaar garantie! Nochtans staat er op hun website dat je als klant 14dagen omruilgarantie hebt.Maar hierover reppen ze uiteraard met geen woord.Ze blijven zich verschuilen achter samsung die zn kat stuurt. Mijn vertrouwen in vdborre is met deze compleet weg.Ik wil dat vdborre nu eindelijk zijn verantwoordelijkheid opneemt en dat er aan deze rotsituatie een einde komt.Vandaar dat ik jullie mijn verhaal stuur,in de hoop dat er nu wél een oplossing komt.MvgKatty

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: K. V.

25/09/2023

Beste,Gezien Samsung nooit ter plaatse een meting uitgevoerd heeft, hebben wij een nieuw dossier opgemaakt en zullen wij dit opnieuw moeten doorgeven aan Samsung om deze keer effectieve metingen te komen uitvoeren.Wij hebben hun mening en hun metingen nodig om vervolgens samen met Samsung te kijken naar een oplossing.MvgCynthiaConsumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform