Terug

klantvriendelijkheid Ikea

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. H.

Naar: IKEA BELGIUM

10/02/2021

Beste, Op 10/02/21 ging ik met mijn man naar Ikea Gent. Bij de toegang werden we geweigerd om met 2 binnen te gaan. We kregen 1 papieren bandje als toegangsbewijs. (1 bandje per auto dus)Toen ik een uitzondering vroeg om een dressing op te meten met 2, antwoordde de parkeerwachter o.a. dat we :- niet binnen mochten - dat Ikea geen essentiële winkel is volgens hem- dat je best een andere winkel zoekt- dat we best onze mond houden want hij beslist uiteindelijk tochDit is een puur staaltje machtsvertoon en toont geen betrokkenheid naar het bedrijf.Ook kreeg ik niet de kans om aan te tonen dat ik om medische redenen wel assistentie nodig heb voor bepaalde zaken (o.a. voor tillen, bukken, heffen....) Ikea geeft nochtans in hun beleid aan dat er uitzonderingen gemaakt worden in dergelijke omstandigheden.Aan het onthaal heb ik mijn grieven geuit. Ook hier werd het incident als futiliteit afgehandeld. Ik heb ter plaatse een klacht laten noteren maar vermoed dat hier niets mee gedaan word. Ik kon zelfs niet naar de klantendienst maar werd aan de draaideur te woord gestaan door medewerkers die hun functie niet kenbaar maakten.Op deze manier kan men naar mijn mening geen service bieden. Ik was trouwens niet de enige die aan het onthaal gehoord werd. Dit is geen vorm van professionaliteit en ik voel me als klant afgescheept, zonder een duidelijke oplossing als voorstel.Er is duidelijk nood aan een cursus klantvriendelijkheid.

Berichten (1)

IKEA BELGIUM

Naar: K. H.

11/02/2021

Beste mevrouw HenderickxHartelijk dank voor uw feedback over uw voorbije bezoek aan IKEA Gent. We nemen uw feedback verder met de winkelverantwoordelijken.Wij begrijpen dat individueel winkelen een uiaging is, zeker voor grotere meubeloplossingen.De lokale overheden vragen ons echter om de regel rond het individueel shoppen strikt na te leven om zo een sluiting van de winkel te voorkomen. Alleen mensen die nood hebben aan begeleiding kunnen uitzonderlijk door een andere volwassen persoon worden vergezeld. Dit gaat dan over bvb. andersvaliden, slechtzienden, ... IKEA heeft vandaag niet de bevoegdheid om hiervan af te wijken ook al beseffen we dat deze regel het voor onze klanten soms wat moeilijker maakt.Ik begrijp dat u de nood aan begeleiding kenbaar heeft gemaakt, en dat daar geen gevolg aan werd gegeven. We geven op onze beurt de feedback door aan de winkel om hiervoor extra waakzaam te zijn in de toekomst.Vriendelijke groeten,IKEA


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform