Terug

klantenservice Van Mossel Opel Antwerpen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: Opel

03/09/2021

Beste,Wij zijn al 25 jaar Opel klant, van thuis uit meegekregen...onze hele familie rijd of reed dus Opel.Wij, ik en mijn vrouw, kopen in juli 2016 een nieuwe Zafira Tourer in de veronderstelling minimum een jaar of 10 gerust te zijn, trots op onze nieuwe wagen.Wat niet onze eerste nieuwe auto is in een verzameling van 7 Opel's.Verhuisd, nieuwe auto...een nieuwe start.Echter...kort nadat de garantieperiode verloopt gaat de brandstofmengsel module stuk...toen dacht ik nog dat kan gebeuren, geen probleem.Na ongeveer 3,5 jaar, rond maart 2020 gaat de turbo kapot...en wordt er geopperd dat dit aan mijn rijstijl kan liggen.Na herstel werd mij meegegeven dat er blijkbaar bramen in de tubes zaten. Er heeft zich waarschijnlijk residu van de olie op afgezet wat er op de duur in resulteerde dat er olie door de turbo geperst werd.De tubes van de olietoevoer naar de turbo werden ook vervangen. De olieverversing werd altijd op tijd uitgevoerd.Ik wil er meteen even op wijzen dat dit een gezinswagen is en geen GSI-lijn... er wordt dus ook als een gezin mee gereden, wat dit dan met mijn rijstijl te maken kan hebben is mij een raadsel.Als ik dan weet dat een turbo eigenlijk even moet uitdraaien alvorens de motor af te leggen stel ik mij de vraag wie dat eigenlijk wèl doet.Een uitzondering daar gelaten proberen wij daar rekening mee te houden.Ik maak mij dan ook de bedenking dat de werkplaats constant vol moet staan met kapotte turbo's.Ik ben ongeveer 15 jaar beroepschauffeur geweest alvorens op te klimmen binnen het bedrijf.Ik ben technisch redelijk onderlegd en ik denk wel dat ik ongeveer weet hoe ik met een auto moet rijdenOndertussen gaat er ook een parkeersensor stuk waardoor het hele parkeerhulp systeem niet meer werkt, onze gps werkt niet meer en staat op startscherm en de speaker van de handsfree set ligt los in de hemel te rammelen.Volgens mij toch allemaal defecten die moeilijk aan de rijstijl gelinkt kunnen worden?Een maand of 6 geleden gaat de elektrische thermostaat stuk. Waarvan mij zegt dat dit een plastic bakje is en door de afwisseling warm/koud barst.Uiteraard laat ik dit herstellen, ik mag er volgens de garage niet meer mee rijden.2 weken geleden gaat het kniegewricht van de schakelkabels uiteen, midden op een kruispunt.Opnieuw heel wat kosten want dit is een set en niet los te verkrijgen.De garantieperiode niet meegerekend, spreken we over 3 jaar, gaan wij richting de €4000 kosten en dan is de parkeersensor, de gps en de speaker nog niet hersteld.Dat kunnen wij op dit moment niet betalen omdat wij onze dochter een blokjesbeugel wilden geven, wat nu even prioritair was.Als ik dan met de klantendienst bel kunnen die niets doen dan ons met een kluitje het riet insturen.Telkens word ik als een kind met een lolly de straat terug opgestuurd.Er wordt zelfs geen moeite gedaan om ons op een serieuze manier verder te helpen.Zelfs de enquête die zou gemaild worden, waarvan sprake in een ingesproken bevraging nadat we de auto hadden afgehaald, hebben we niet gekregen.De auto laten herstellen en bijgevolg diep in de buidel tasten is het enige wat ik mag doen.Het duurt van 15 juli, wanneer ik mijn eerste bekommernissen mailde naar Van Mossel Antwerpen, tot 5 augustus voor iemand mij te woord staat.Wij waren altijd tevreden van het merk...maar nu is dat vertrouwen ver te zoeken.We speelden even met het idee om opnieuw een nieuwe Opel te kopen en onze maandag-auto binnen te leveren, maar ook dat denken we nu zo te laten.De reden daarvoor is wederom dezelfde, we werden naar ons gevoel afgewimpeld met die nemen wij niet meer binnen, hij is te oud.Ik heb vervolgens foto's laten maken om de Opel-familie een bod te laten uitbrengen, uiteindelijk kwam er €6500 uit de bus.Omdat wij nog 2 jaar moeten afbetalen zijn wij niet ingegaan op het aanbod. We zouden onze autolening net niet kunnen aflossen, zonder auto achterblijven èn opnieuw moeten beginnen.De extra garantieperiode hebben we niet bijgekocht, wat kon er binnen 5 jaar immers stukgaan aan een nieuwe auto.Ik vraag mij nu zelfs af of de geleden schade wel gedekt zou zijn.Als er aan een auto op zo'n korte periode zoveel onderdelen stuk gaan vraag ik mij af waarom iedereen binnen de Van Mossel groep dit maar normaal vind.Ik kan mij niet van het idee ontdoen dat Opel voor zulke gevallen niet iets kan doen om het leed te verzachten.Dat Opel niet op een of andere manier verzekerd is voor zo'n zaken.Ik, wij, hopen dat er binnen Opel iemand is die ons kan verder helpen.mvgFam. B.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform