Onlangs kochten we bij overstock een nieuw salon voor een bedrag van €2781. Dat is toch al een aardig bedrag. Om dit salon in huis geleverd te krijgen, werd €150 aangerekend, een extra kost van 5,7%! Als dat niet betaald wordt, ploffen ze de zetel doodleuk voor de deur op straat neer. (= gratis levering aan huis, iets waar ze op de site al eens durven pochen) Dat voelde alvast niet klantvriendelijk aan, beginnen op -1 dan maar.Goed, de zetel met tapijt en kussens zouden geleverd worden. Thuis zijn en 20 meter vrije parkeerruimte voorzien was de boodschap, dat laatste is alvast geen sinecure in de brugsesteenweg. Maar goed, één keer miserie om dan te genieten van ons nieuw salon, lukt ons wel.Tijdens het uitpakken van de zetel werd als snel duidelijk dat iets niet in orde was. Er werden 3 hoeken geleverd waardoor in ons huis nu een mastodont van een zetel staat die er dan ook nog eens niet uitziet. Excuses ontsnapten aan de mond van de leverancier, die duidelijk plaatsvervangende schaamte probeerde te verbergen. ‘’Wij mogen geen stukken terug meenemen, we moeten de volledige zetel laten staan”. “Fijn is dat niet”, repliceerde ik terwijl ik ook mijn kalmte probeerde te bewaren. Intussen staan we op -2.Een week daarvoor hadden wij hetzelfde meegemaakt met een parasol. Ook dan werd een verkeerd exemplaar geleverd door Overstock en alleen als wij zelf het exemplaar binnenbrachten, kon snel iets geregeld worden! 3 onder nul!De chauffeur excuseerde zich uitvoerig en vertelde ons dat de ‘dienst na verkoop’ contact met ons zou opnemen. Dit gebeurde dan via SMS, beschamend vind ik dat. Het zou van veel meer empathie getuigd hebben, mochten ze mij daarvoor toch eventjes telefonisch gecontacteerd hebben. (-4) De SMS boodschap bevatte een excuus waarin stond vermeld dat we gerust de verkeerd geleverde zetel mochten gebruiken. Het klonk alsof dat een privilege was. Bovendien word ik voor de keuze gesteld. Akkoord met het voorstel en zelf via de site een nieuwe datum regelen of niet akkoord en geen datum regelen. Totaal score klantvriendelijkheid, een dikke 5 onder nul.Wel ik ging niet akkoord met het voorstel maar wilde wel mijn omruiling op 9 juli en dat zo vroeg mogelijk zodat ik nog een deel van die dag naar mijn werk kon en mijn vrouw geen klanten diende te verplaatsen. Ik meldde dit, maar er kwam geen reactieIk sloot mijn Escape Room om op post te zijn, mijn vrouw – die als psychologe werkt – zette geen klanten vanwege het lawaai op moment van levering. Dit mochten wij nog eens herhalen. Er kwam geen ook geen reactie. Toen wij de winkel belden, meldden zij dat zij niks konden doen, alleen nog even bellen naar de diens na verkoop eventueel. Wijzelf kunnen die niet opbellen. 7 dagen na mijn bericht antwoordde Overstock terug online. Wij zijn helaas niet telefonisch bereikbaar (Als ze dat zo jammer vinden, dat ze er dan iets aan doen!) en kies maar een nieuwe datum. Met andere woorden mijn klacht (geformuleerd zoals hierboven) werd gewoon links geparkeerd. IK begrijp dat er al eens een fout gemaakt kan worden, maar wij zijn, zoals u waarschijnlijk al vermoed, echt ontgoocheld in hoe deze aangepakt worden en verwachten een fatsoenlijke compensatie. Wat een beschamende klantenservice. Kijk maar eens op de eigen site: Kwaliteit is onze prioriteit en gratis levering in België