Terug

Klantenservice en terugstorting voorschot na annulatie aankoop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: KREFEL

29/01/2018

Geachteop 4/01/2018 deden wij een aankoop van een TV in één van de Krefel winkels te Hasselt. Hier werd ons gezegd dat de TV in kwestie niet meer op voorraad was in de winkel zelf en er naar een andere winkel gebeld zou worden om deze te laten leveren in hun winkel. We betaalden een voorschot van 50 euro voor de TV en zouden op de hoogte gehouden worden. 2 weken later hadden we echter nog niets vernomen en besloten dan terug zelf naar de winkel te gaan. Hier werd ons gezegd dat het inderdaad lang duurt, maar de verkoper zou nogmaals contact opnemen met de winkel die de TV nog had en zou ons dan op de hoogte houden. Ondertussen hadden we nog een schijf van de TV bij betaald, om zeker te zijn de TV te hebben. Inmiddels al meer dan de helft betaald (565,29EUR). Een week erna op woensdag 24/01 hadden we nog steeds niets gehoord. We waren ondertussen al een dikke 3 weken verder! Naar de winkel gebeld, een dame aan de lijn gekregen. Ons verhaal gedaan. De vrouw is da verkoper in kwestie gaan aanspreken (ik kon dit gesprek horen want ik was nog aan de lijn) bleek dat de verkoper niet meer wist naar welke winkel hij gebeld had en de TV zou dan nooit meer binnenkomen. Ineens een heel ander verhaal dat de TV einde reeks is en het om het toonzaalmodel in de winkel zelf ging al die tijd. Een heel hoop uitvluchten, naar ons aanvoelen. We zijn daarop naar de winkel gereden en hebben naar de manager van de winkel gevraagd. Het hele verhaal uitgelegd, deze probeerde ons een duurdere TV te verkopen.. We kregen geen compensatie, de TV was er niet meer en we zouden dan een duurder toestel kunnen kopen van ongeveer dezelfde kwaliteit maar dan 100-300 euro duurder. We waren echt niet van plan door een fout van Krefel zelf nog te moeten bij betalen en kozen voor ons geld terug te krijgen. Op WOENSDAG 24/01/2018 werd door de manager gebeld om een aanvraag tot terugbetaling te doen van ons volledig voorschot. Tot op de dag van vandaag hebben we nog niets gestort gekregen. Ik belde naar de klantendienst om meer informatie en of ze de transactie kunnen zien. Zeiden deze dat er helemaal niets aan de boekhouding werd doorgegeven en ze contact zouden opnemen met de winkel zelf. Na 17 minuten bellen kreeg ik dan het antwoord dat er geen stortingen op vrijdag worden uitgevoerd (terwijl de annulatie op woensdag doorgevoerd werd?) en dat de storting vandaag maandag 29/01 zou gebeuren. Ik stel de gehele werking en service van Krefel ten zeerste in vraag en ben dan ook zeker niet te spreken over dit alles!Ik vraag me af of dit de gebruikelijke gang van zaken is en of dit de normale procedure is voor een slogan als 'de beste prijzen, service inbegrepen'. Mijn echtelijke vraag was op zen minst een compensatie of toch erkenning, omdat we deze niet gekregen hebben hebben we weerhouden van de aankoop.Nu echter zou ik graag tegen het eind van deze werkweek (=vrijdag 2/2/2018) mijn volledige voorschotbedrag (=565,29 EUR.) teruggestort willen op mijn rekening. Met vriendelijke groet,Jenna R.Cedric M.

Berichten (2)

KREFEL

Naar: A. C.

29/01/2018

Beste Klant,Wij danken u voor uw email en behandelen deze zo snel als mogelijk.Wist u dat u op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op velevragen?Bedankt voor uw vertrouwen.Krefel Customer CareCher Client,Nous vous remercions pour votre email. Nous vous recontacterons trèsprochainement.Savez-vous que vous pouvez déjà trouver la plupart des réponses à vosquestions sur www.krefel.be?Merci pour votre confiance.Krefel Customer CareIn response to: Klacht: Klantenservice en terugstorting voorschot na annulatie aankoop (CPTBE00340740-76) klachtenbox to: mail.box 29/01/2018 15:29 Show Details -------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------         --------------------------------------------------------------------------

KREFEL

Naar: A. C.

31/01/2018

Geachte klant,Uw melding heeft onze aandacht weerhouden.Wij betreuren dat de opvolging van uw bestelling niet naar wens isverlopen.Daar het de bestelling van een TV betrof dat ons gamma verlaat, diende ereen toestel uit een ander winkelpunt te worden overgebracht, daar onzewinkel te Hasselt er geen op voorraad had.Helaas is de opvolging van deze transfert fout gelopen.Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.Ondertussen is het toestel beschikbaar in onze winkel te Hasselt.Indien u desgewenst alsnog het toestel wenst te bekomen aan de soldenprijsvan 899 Eur, verzoeken wij u om spoedig contact op te nemen met onze managervan Hasselt.Langs de andere kant bevestigen wij u dat het nodige voor de terugbetalingvan uw voorschot ten bedrage van Eur 565,29 gedaan werd door onzeboekhouding.Met vriendelijke groeten,Nancy De VosDirectiesecretariaat-----------------------------------------------------------------------------Notre magasin virtuel est ouvert 24h/24: www.krefel.beOnze virtuele winkel is open 24u/24: www.krefel.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform