Terug

klantenmisleiding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Infraligna

07/01/2016

Ik kreeg zowel via mail als per post een aanbieding van infraligne waar ik ooit al klant was met een nieuwjaarspromotie. Jouw gewicht is jouw korting Dus ging ik naar de website tarieven waar je 3 verschillende prijzen ziet staan navenhand het aantal gewenste beurten. Op de promotie staat dat de korting enkel geldt op een aankoop van een 20- beurtenkaart als ik naar de prijs ga kijken van een 20-beurtenkaart die ik terugvindt op de website zie ik een kostprijs van 220 € - mijn gewicht zoals vermeld op het promotiemateriaal 74 € kom ik op een te betalen bedrag van 146 € dus ik maak een afspraak en zeg dat ik kom voor de promotie. Wanneer we de metingen ed gedaan hebben begint ze over de prijs en komt zij op een bedrag van 313 € met de korting er af voor de eerste 20 beurten en 145 € voor de volgende 10 beurtenkaart x 2 (dus op een advieskuur van 40 beurten) dus op het totale bedrag van 690 € krijg ik dan een korting van 74 €. Zo komt dit dus echt niet over op het promotiemateriaal! Ik vind dit zeer misleidend. Daar stond ik dan klaar om te sporten en klaar om 145 € te betalen. Draaide dat even anders uit! Ik zij tegen de 2 werkneemsters kijk dit is niet wat ik had verwacht. Ik heb enige tijd met hun aan het praten geweest want de normale prijs zou dan zijn (met korting) 313 € voor de eerste 20 beurten en 145 € voor de 2 volgende 10 beurten op een advieskuur van 40 beurten. Door een andere soort berekening van de werkneemster kwam ze op een advieskuur van 30 beurten en dus 290 € voor de eerste 20 beurten en 145 € voor de volgende 10 beurten. Deze heb ik uiteindelijk genomen al is dit het DUBBELE! van wat ik eigenlijk verwacht had maar daar stond ik dan al klaar om te sporten gemeten en al klaar om de centimeters te verliezen! Ik vind het jammer dat dit zo misleidend is gebeurd en hoop op een compensatie.

Berichten (1)

Infraligna

Naar: A. C.

07/01/2016

Beste, Ik heb de klacht van Sarah Laenen goed ontvangen. (onderstaand bericht) Als eigenaar van Infraligne Belgie doe ik er alles aan om duidelijkheid te scheppen in communicatie.Een goede communicatie is de basis voor heel veel.Ook ben ik er fier op dat Infraligne steeds zeer transparant is wat betreft haar prijzen.Wij zijn niet van het principe dat een klant moet gaan zoeken naar wat iets kost. Dit brengt alleen maar ergernis met zich mee.Op onze website staat '˜TARIEVEN' dan ook als eerste woord in onze zoekbalk op onze homepage. (zie roze balk onderaan printscreen) Als je als klant klikt op '˜Tarieven' kom je op volgende scherm terecht: Op bovenstaande print Screen leggen we duidelijk de verschillende stappen uit van ons systeem.De prijs waar mevrouw Sarah Laenen over spreekt nl. 220 euro voor 20 beurten, kan u duidelijk aflezen in de derde kolom onder '˜VERVOLGKUUR'.Het woord '˜vervolgkuur' spreekt al voor zich: het is het vervolg op iets.. En dat iets is een advieskuur. De promotie die momenteel loopt '˜jouw gewicht jouw korting' is een actie voor nieuwe klanten.Een nieuwe klant start steeds in een advieskuur. Tijdens deze kuur werken wij naar een bepaald vooropgesteld doel om later eventueel over te stappen naar een vervolgkuur. In bijlage 1, die mevrouw Laenen meestuurt in haar mail, staan onderaan de pagina duidelijk volgende voorwaarden: Wij nodigen elke klant uit voor een afspraak voor een GRATIS en VRIJBLIJVENDE figuuranalyse (zie punt 1 in print screen 1)Tijdens deze analyse geven we alle info over Infraligne en de lopende actie. De klant wordt duidelijk gea¯nformeerd en heeft daarna de keuze om te starten of niet. Ik denk dat er dus zeker niet gesteld kan worden dat wij misleidende communicatie of publiciteit voeren. Wij vinden het net zeer belangrijk om transparant en duidelijk te zijn.Ik hoop dat ik hiermee duidelijk heb gebracht. Met vriendelijke groeten,Infraligne Van: [mailto:] Verzonden: donderdag 7 januari 2016 10:37Aan: info@infraligne.beOnderwerp: Klacht: klantenmisleiding (CPTBE00031199-62)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform