Terug

Klant wordt totaal genegeerd en niet ernstig genomen.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. G.

Naar: Cardoen

28/06/2021

Hallo, Ik kocht een splinternieuwe Ford Mondeo bij Cardoen Gent maart 2019. Auto was niet gekuist voor aflevering en werd mij vuil meegegeven. Helaas was dit nog maar het begin van al mijn ellende bij Cardoen Gent.1/ Na één maand liep het touchscreen steeds vast. Gevolg: geen GPS, geen chauffage, geen radio. Fouten werden uitgelezen= probleem bleef zich voordoenEr werd een nieuw touchscreen geplaatst = probleem bleef zich voordoen. Cardoen Gent krijgt het probleem niet opgelost. Na wat research op het internet heb ik zelf de oplossing aangeboden. De oorzaak lag aan de batterij. Na het plaatsen van een nieuwe batterij waren alle problemen met het touchscreen opgelost.2/ Op ±8.000 km plots hoog olieverbruik. GEEN lekkage!--> Probleem wordt geminimaliseerd door Cardoen Gent. Bijvullen en rijden maar.3/ Op ±10.000km opnieuw staat oliepeil op minimum.--> Er wordt een nieuwe motor geplaatst op ±12.000km.4/ Na 332 km groot olielek aan motor. Alle motorolie loopt eruit op één nacht. Auto wordt via takeldienst binnengebracht bij Cardoen Gent. Om het olielek te herstellen is de nieuwe motor er nogmaals uit geweest.5/ Op ±13.000km staat koelwaterpeil plots op de minimum markering. Volgens Cardoen Gent is er opnieuw niks aan de hand. Het koelwaterpeil werd bijgevuld en ik hoef mij verder geen zorgen te maken. Het koelwaterverbruik is volgens hen normaal...??!! 6/ Op ±14.000km koelwaterpeil staat opnieuw op minimum. Niks aan de hand volgens Cardoen Gent. Bijvullen en rijden...7/ Op ±18.000km koelwaterpeil is gezakt en staat ook nu weer op de minimum markering. Bijkomend staat het oliepeil na 6.000km opnieuw op de minimum markering.Mijn wagen wordt op ±18.000km bij Cardoen Gent aangeboden voor het hoge koelwaterverbruik en er is opnieuw een olielek aan de motor.8/ De motor is er ook nu weer uit geweest en nu zou men de krukas vervangen hebben. Het probleem met het koelwater heeft men geeneens onderzocht, laat staan opgelost. Het koelwaterpeil heb ik zelf moeten bijvullen.Concreet: Ik heb mijn wagen op ±8.000km teruggebracht met een abnormaal hoog olieverbruik. Het probleem werd uiteindelijk erkend, een nieuwe motor werd geplaatst. Daarbovenop heb ik 2 problemen erbij gekregen. Namelijk: Grote terugkerende olielekken aan motor en abnormaal hoog koelwaterverbruik/-lek. Cardoen Gent blijft maar aanmodderen en steeds opnieuw wordt mijn probleem geminimaliseerd, van tafel geveegd en zelfs volledig genegeerd (ref. koelwaterpeil). Ik heb een nieuwe wagen gekocht die volledig onbetrouwbaar geworden is door het amateurisme bij Cardoen Gent. Er werden mij meerdere beloftes gemaakt. Niet één hebben ze nagekomen. Na mijn laatste telefonisch gesprek, met de zaakvoerder van Cardoen Gent, wou ik tot een regeling komen. Een regeling zodat deze ellende kan ophouden voor beide partijen. Ik vernoemde tijdens dit gesprek Testaankoop, sindsdien werd door Cardoen Gent alle contact verbroken. Cardoen Gent doet geen enkele toenadering om het probleem met mijn wagen voor eens en altijd op te lossen. Als klant blijf ik achter met een wagen die nooit goed zal zijn, een wagen waarvoor Cardoen Gent liever het hoofd wegdraait dan dat zij gericht meezoeken naar een definitieve oplossing.

Berichten (6)

Cardoen

Naar: R. G.

29/06/2021

Goededag,wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.Onze excuses voor het geleden ongemak.We nemen intern contact op met de betrokken personen en houden uop de hoogte van zodra we antwoord hebben.Bonne journée à vous,nous avons reçu votre message en bon ordre. nos excuses pour tout désagrément causéNous contacterons les personnes concernées en interne et vous tiendrons informé dès que nous aurons une réponse.Cordialement, met vriendelijke groeten,Teleteam de Cardoen

Cardoen

Naar: R. G.

01/07/2021

DATA NOT AVAILABLE

R. G.

Naar: Cardoen

03/07/2021

DATA NOT AVAILABLE

Cardoen

Naar: R. G.

05/07/2021

Goededag,wij hebben uw melding in goede orde ontvangen.We nemen intern contact op met de betrokken personen en houden uop de hoogte van zodra we antwoord hebben.Bonne journée à vous,nous avons reçu votre message en bon ordre.Nous contacterons les personnes concernées en interne et vous tiendrons informé dès que nous aurons une réponse.Cordialement, met vriendelijke groeten,Teleteam de Cardoen

Cardoen

Naar: R. G.

08/07/2021

Goedemiddag,we hebben begrip voor de klant en de situatie maar blijven bij ons standpunt dat we geen financiele compensatie opteren (bij het niet aankopen van een nieuwe wagen), maar eerder een commerciele tegemoetkoming bij het wèl aankopen van een voertuig.Zoals voorgesteld in het verleden en besproken met de regiomanager.We staan trouwens nog steeds open voor een oplossing.Teleteam Cardoen

Cardoen

Naar: R. G.

08/07/2021

Beste,Hierbij nog een bijkomende melding.We kunnen een expertise laten uitvoeren op deze wagen. We willen de klant echt niet in de kou laten staan.Met vriendelijke groeten,CardoenTeleteam


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform