Terug

klachtenbrief installatie fiberkabel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. O.

Naar: Proximus

06/01/2023

Ik schrijf u als particuliere klant en als lid van de AV van het VME van een gebouw te Deurne , omdat de uitgevoerde werken niet kunnen aanvaard worden door de VME van het gebouw . Door de VME werd het eerste voorstel QXA voor installatie van de fiberkabel door Proximus om te werken met opbouwgoten in de hall, geweigerd . Uiteindelijk werd door de VME een tweede voorstel goedgekeurd waarbij de kabel via de schachten naar de individuele bergingen van de appartementen werd gebracht. De verantwoordelijke voor de uitvoering van de werken kwam hiervoor ter plaatse met de syndicus. Voorafgaandelijk werd hiervan een studie gedaan en een schema opgesteld. De werken werden aangevat op woensdag 14 /12. Bij controle van de werken bleek dat deze niet volgens plan en zeer slordig, helemaal niet vakkundig werden uitgevoerd . Heel wat schade werd vastgesteld door een medewerker van Proximus .Verschillende foto’s werden door Proximus medewerker genomen tijdens het bezoek op 17 december 2022.Bovendien is de kabel bij 4 appartementen toch in opbouw in de hall en trappenhal van het gebouw geïnstalleerd in plaats van via de schacht en werd de fiber niet tot in de bergingen gebracht, zoals afgesproken was. De kabel werd in enkele gevallen niet geplaatst in de berging doch in de hall van de appartement. Uit foto’ s blijken de vele gebreken die wij hebben vastgesteld: grote gaten in tegels van vloeren van de hall, beschadiging muren en schilderwerk, slordige herstellingen van muren en plakwerk, slordige plaatsing van kabelgoten in stukken en brokken. Bovendien hangen de draden slordig aan het plafond van de garage, de garagevloer werd besmeurd met vetvlekken, afval werd achtergelaten en er werd niets opgeveegd. ( zie bijgaande foto ‘s )U zult begrijpen dat deze werken door de VME niet kunnen aanvaard worden en dat de opbouwinstallatie moet verwijderd worden en de gemene delen in hun oorspronkelijke toestand moeten hersteld worden. Ondertussen is op 16 /12 een medewerker van Proximus ter plaatse geweest en werd voorgesteld de glasvezel via de gevel in de appartementen te brengen en de appartementen en de schade in de gemene delen te herstellen. Door één van jullie diensten werd tegen verschillende eigenaars gedreigd dat zij vanaf 1 jan. 2023 van telefoon en internet zouden afgesloten worden.Na contact met de aannemer van Proximus werd ons gemeld dat afsluiten niet mogelijk was.Tot onze verwondering werden reeds verschillende eigenaars afgesloten van het internet. Ik hoor daarbij en heb sinds 3 jan. 2023 geen internet, tv of vaste telefoon meer maar ook geen wifi netwerk, dus ook geen printerverbinding enz....Als VME wensen we vooraleer nog werken te laten uitvoeren in het gebouw, een gesprek ter plaatse met een verantwoordelijke van Proximus (en geen onderaannemer) zodat er duidelijke afspraken kunnen gemaakt worden. Ik en met mij de VME wensen onmiddellijk een rechtzetting van deze situatie .

Berichten (3)

Proximus

Naar: P. O.

12/01/2023

Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Indien u mij een contactnummer bezorgt waarop u tijdens de kantooruren (08:00 uut tot 16:30 uur) bereikbaar bent, neem ik zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools:www.proximus.be/supportwww.proximus.be/videowww.proximus.be/forumwww.proximus.be/vlottestartOm u zo efficient mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is gea¯nstalleerd.Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-01-06-12.54.34.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192994143537]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192994143537]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

P. O.

Naar: Proximus

12/01/2023

0497 533 723

Proximus

Naar: P. O.

26/01/2023

Beste,Bij deze bevestig ik dat de betrokken diensten contact hebben opgenomen met de syndicus van het gebouw (Mevr. Van Genechten en echtgenoot), er werd een oplossing met hen uitgewerkt.Mvg,ElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-01-12-17.03.13.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192994573453]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192994573453]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform