Terug

Klachten over mijn splinter nieuwe toyota proace, Plaatnummer: 2FPM876 Chassisnummer: YARVEEHTMGZ291

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. A.

Naar: Toyota Belgium

11/08/2024

Geachte heer/mevrouw, Op 5 juli jL, heb ik mijn splinternieuwe Toyota ProAce (Plaatnummer: 2FPM876, Chassisnummer: YARVEEHTMGZ291747)opgehaald bij de autodealer in Mol. Kort na het in gebruik nemen van de auto merkte ik een sterke rubbergeur onder de motorkap op, die zeer intens was. Mijn kinderen hebben op dat moment ook al veel rook ingeademd. Dit gebeurde op een vrijdagavond. Ik heb de auto toen geparkeerd en niet meer gebruikt. De volgende ochtend, op zaterdag, heb ik direct de autodealer in Mol gebeld en de situatie uitgelegd. Ik mocht op maandag langskomen om de auto te laten controleren. Op maandag was er nog steeds een lichte geur onder de motorkap aanwezig. Na inspectie door de monteur werd mij verteld dat er niets aan de hand was en dat de geur normaal was bij een nieuwe auto. Dit verbaasde mij, aangezien toen de hele cabine naar rook stonk. Omdat ik in augustus met mijn gezin op vakantie zou gaan, adviseerde de Toyota-dealer mij om de auto vlak voor vertrek nogmaals te laten controleren. Op 2 augustus ben ik opnieuw naar de dealer gegaan voor een controle. Op 10 augustus, vlak voor ons vertrek op vakantie, zijn we een dagje naar de Efteling in Kaatsheuvel geweest. Op de heenweg waren er geen problemen, maar op de terugweg, na slechts vijf minuten rijden, begon er veel rook uit de uitlaat en onder de motorkap te komen terwijl we nog op de parkeerplaats van de Efteling waren. Mijn kinderen en vrouw raakten in paniek en verlieten het voertuig, ondanks de drukte op de parkeerplaats. BHV’ers kwamen langs en de brandweer werd erbij geroepen. Zij onderzochten de auto grondig; er kwam nog steeds veel rook onder de motorkap vandaan en het motorblok was erg warm. Uiteindelijk heb ik de pechhulp van Toyota gebeld. Omdat het inmiddels rond 23:00 uur was, werd er iemand van de ANWB gestuurd om de auto weg te slepen. We kregen geen vervangende auto aangeboden, maar er werd wel een taxi geregeld die ons naar huis bracht. Rond 01:00 uur arriveerde de taxi, en om 02:00 uur waren we thuis. Ik deel dit verhaal omdat ik zeer teleurgesteld ben in Toyota en ik heb geen vertrouwen meer in mijn auto. Dit is de tweede keer dat zoiets gebeurt en beide keren waren mijn kinderen aanwezig. Mijn vakantie kan hierdoor niet doorgaan. Ik heb inmiddels 50.500,00 euro uitgegeven voor de aanschaf van de Toyota ProAce en voel mij enorm in de steek gelaten. Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij wilt helpen. Ik wil deze auto niet meer. Hij is niet veilig voor mij, niet voor mijn kinderen, en ook niet voor andere weggebruikers. Ik hoop dat Toyota zijn verantwoordelijkheid neemt en mij gemoedsrust kan bieden.

Berichten (4)

M. A.

Naar: Toyota Belgium

13/08/2024

Beste, Wilt u op mijn bericht reageren aub? Ik ben erg teleurgesteld in Toyota en vooral mijn aankoop. 2 keer verbrandingen onder de motorkap geeft geen veilig en vertrouwen gevoel. Graag wil ik mijn vertrouwen weer terug. mvg M. ALI

Toyota Belgium

Naar: M. A.

20/08/2024

Beste heer Mohammad, Bedankt voor uw e-mail en het gedetailleerde verslag van de problemen die u heeft ondervonden met uw Toyota ProAce.Wij hebben uw bericht goed ontvangen bij de klantendienst van Toyota Belgium Luxemburg. Allereerst willen wij onze oprechte excuses aanbieden voor de ongemakken die u en uw familie hebben ervaren. Het spijt ons te vernemen dat u problemen heeft gehad met uw voertuig, en we begrijpen dat dit een zeer zorgwekkende en teleurstellende ervaring voor u moet zijn geweest.Aangezien wij de invoerder zijn van Toyota en Lexus in België en Luxemburg, willen we u graag adviseren om contact op te nemen met uw Toyota Garage waar u uw voertuig heeft gekocht heeft.Zij zijn het best uitgerust om een grondige diagnose van uw voertuig te stellen en eventuele technische problemen vast te stellen en op te lossen.Indien u overweegt om het voertuig niet meer te gebruiken, raden wij u aan om dit te bespreken met uw dealer. Zij kunnen u verder helpen en een passende oplossing aanbieden, zoals het bespreken van mogelijke opties voor vervanging of teruggave.Wij willen u verzekeren dat we uw situatie serieus nemen en we hopen dat uw dealer u de nodige ondersteuning kan bieden om dit probleem op te lossen.Met vriendelijke groeten,Yamina Vanden hende Toyota Belgium LuxemburgMet vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards,Yamina Vanden hendeCustomer Relations TOYOTA BELGIUM LUXEMBOURG Lexus BELGIUM LuxembourgLeuvensesteenweg 369, 1932 Zaventem, BelgiumT0800 999 55E info@lexus.be E info@toyota.be Scan the QR code or click on the code and give us your opinion about our client service

Toyota Belgium

Naar: M. A.

20/08/2024

Beste heer Mohammad, Bedankt voor uw e-mail en het gedetailleerde verslag van de problemen die u heeft ondervonden met uw Toyota ProAce.Wij hebben uw bericht goed ontvangen bij de klantendienst van Toyota Belgium Luxemburg. Allereerst willen wij onze oprechte excuses aanbieden voor de ongemakken die u en uw familie hebben ervaren. Het spijt ons te vernemen dat u problemen heeft gehad met uw voertuig, en we begrijpen dat dit een zeer zorgwekkende en teleurstellende ervaring voor u moet zijn geweest.Aangezien wij de invoerder zijn van Toyota en Lexus in België en Luxemburg, willen we u graag adviseren om contact op te nemen met uw Toyota Garage waar u uw voertuig heeft gekocht heeft.Zij zijn het best uitgerust om een grondige diagnose van uw voertuig te stellen en eventuele technische problemen vast te stellen en op te lossen.Indien u overweegt om het voertuig niet meer te gebruiken, raden wij u aan om dit te bespreken met uw dealer. Zij kunnen u verder helpen en een passende oplossing aanbieden, zoals het bespreken van mogelijke opties voor vervanging of teruggave.Wij willen u verzekeren dat we uw situatie serieus nemen en we hopen dat uw dealer u de nodige ondersteuning kan bieden om dit probleem op te lossen.Met vriendelijke groeten,Yamina Vanden hende Toyota Belgium LuxemburgMet vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards,Yamina Vanden hendeCustomer Relations TOYOTA BELGIUM LUXEMBOURG Lexus BELGIUM LuxembourgLeuvensesteenweg 369, 1932 Zaventem, BelgiumT0800 999 55E info@lexus.be E info@toyota.be Scan the QR code or click on the code and give us your opinion about our client service

M. A.

Naar: Toyota Belgium

04/09/2024

Beste, Onlangs ontving ik een e-mail met de vraag of mijn klachten verholpen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat er tot op heden nog niets duidelijk is, en ik wacht nog steeds af wat er gaat gebeuren. Zodra ik meer weet en/of het probleem opgelost is, zal ik verdere stappen ondernemen. Ofwel sluit ik mijn klachten af, ofwel zal ik juridische stappen ondernemen via een advocaat. Voorlopig wacht ik echter nog even af. Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform