Beste, Eind januari had ik besloten om zonnepanelen te laten installeren. Er werden offertes opgevraagd en uiteindelijk ben ik met jullie, De Winter Groep, in zee gegaan. Er werd een datum geprikt voor het plaatsen en installeren van de zonnepanelen, namelijk 13 april. Ik nam mij voor die dag vrij. Weet dat ik op 1/04 bij een nieuwe werkgever begonnen ben. Op 13 april is er niemand geweest, zonder enige communicatie hierover en jullie zijn op geen enkel telefoonnummer te bereiken. 's Avonds telefoon, excuses omdat het beurs was en druk dus moeilijker te bereiken. Kan gebeuren. Er werd mij gezegd dat de vorige werf uitliep en dat ze zaterdag gingen langskomen voor de beloofde en ondertussen betaalde werken. Er is iemand langs geweest maar het was ook alles. Jullie konden die dag niet meer installeren, weer een dag dat ik vroeger vertrokken ben van het werk. Die dag werd er zelf gezegd dat de 6 panelen die ik nodig had niet op 1 kant van het dak pasten en ik er 2 moest bijkopen. Blijkbaar moesten er langs elke kant even veel panelen liggen. Dus we kopen er 2 bij, Ik kreeg ze wel aan 'inkoopprijs' € 300 per paneel dus € 600 meer. Alhoewel ik sterk mijn twijfels heb over die 'inkoopprijs'. Er wordt opnieuw afgesproken maandag 18/04 om ze te plaatsen. Ja ja, een paasmaandag. Zondag 17/04 om 21.13u krijg ik een whatssap dat het niet kan doorgaan maandag 18/04. Op donderdag 21/04 zijn ze ze dan uiteindelijk komen installeren na dreigementen van het contract te verbreken langs mijn kant. Ik was het meer dan beu, ik wou mijn geld terug. Dan, om ze aan te sluiten, heb ik moeten wachten voor een eerste afspraak een maand later! 13/05 ging er iemand komen om ze aan te sluiten, niemand gezien. opnieuw is de firma niet te bereiken en heb ik weer een dag vrij genomen voor niks. Er wordt opnieuw een datum geprikt, een week later, 20/05. Op die datum zijn ze dan ook effectief aangesloten geweest. Maar, vanaf ze aangesloten waren had ik niet de indruk dat ze goed waren aangesloten. Ik had amper opbrengst. Maar het weer was minder, dus besloot even te wachten. Het werd beter weer, het opwekken was iets meer dan anders maar nog niet goed genoeg naar mijn gevoel. Ik had meer verwacht. Ik vraag aan mijn schoonbroers eens te kijken, die hebben beiden ook zonnepanelen en vertelden allebei dat het precies is of er een deel niet is aangesloten. Dus ik ben printscreens beginnen nemen van wat het dagelijks opwekte en beginnen doorsturen naar jullie met de vraag of de installatie nog eens kon nagekeken worden. En dan nog eens een rappel met de vraag of ze de mail wouden nakijken. Geen antwoord, eens bellen, geen antwoord, dan een negatieve commentaar op hun facebook pagina....werd verwijderd, en dan ben ik je terug via whatssap beginnen sturen. 2,5 weken heeft het geduurd eer ik antwoord kreeg en op 27/06 is er pas iemand langs geweest om de gehele installatie na te kijken. Bleek dat er 4 panelen niet waren aangesloten en 2 kapot. Die zijn dezelfde dag hersteld. Er werd ook een afspraak gemaakt bij ACEG voor de keuring op 13/07. dus ik neem een dag vrij op 13/07, wat kon er nog fout gaan, het was niet de winter groep zelf die de keuring deed. En ja ja, opnieuw niemand geweest. Ik bel naar ACEG zelf, zij wisten mij te vertellen dat ze geen afspraken meer mochten maken voor keuringen via de winter groep want ze betalen hun factuur niet... En ze verschoot ervan dat ik een afspraak had gekregen want dat was niet de bedoeling. Alles is ondertussen betaald, ik heb jou een dag de tijd gegeven om te antwoorden en zonder resultaat. Ik ben er zeker van niet de enige gedupeerde te zijn. Ik wens een terugbetaling van de keuring en een schadevergoeding! Ik laat niet voor niks zonnepanelen installeren, de electriciteit is te duur geworden. En dan mag ik nog hopen dat de keuring in orde geraakt!