Beste,Vandaag werd ik gecontacteerd door het call-center van Proximus. Er werd mij gevraagd of ik reeds klant ben bij welke operator ik zit én of ze iemand mogen langssturen met vrijblijvend advies mbt de diensten die worden aangeboden.Hoewel ik mijn desinteresse heb laten blijken aan het begin van het gesprek, wilde de call-center medewerker tóch aandringen voor een afspraak bij mij thuis om de diensten van proximus toe te lichten.Ik heb hier toch serieuze vragen en bedenkingen bij:- Allereerst vind ik het volledig onverantwoord in de huidige Corana- context om diensten deur-aan-deur te gaan verkopen. Kinderen werd ontraden deur-aan-deur te gaan voor Driekoningen, brandweermannen hebben hun kalenderverkoop opgeschort, ijsjesverkopers mogen niet uitrijden. Maar telecom-diensten deur-aan-deur verkopen mag wel? Zelfs indien dit wettelijk toegelaten zou zijn, vind ik het compleet onethisch en onverantwoord. Zeker rekening houdende met de opdringerigheid waarmee ik te maken kreeg.- Ten tweede was de call-center medewerker franstalig. Hoewel ik gevraagd had in mijn moedertaal aangesproken te worden, ging de medewerker verder in de eigen taal want ik begreep toch voldoende Frans. Ook toen ik vroeg of de medewerker die aan de deur zou komen dan nederlandstalig zou zijn antwoordde deze persoon dat de deur-aan-deur verkoper ook franstalig zou zijn. En hoewel ik hier niet mee instemde stelde de medewerker toch voor de afspraak in te plannen.De taalkwestie buiten beschouwing gelaten, vind ik het meest storende dat Proximus gewoon doorgaat met deur-aan-deur verkoop binnen de huidige context. Zeker gezien dit gepaard gaat met een enorm hoge opdringerigheid, waardoor klanten bijna niet durven weigeren.Ik heb het gesprek abrupt afgebroken omdat ik te verontwaardigd was over bovenstaande punten, en hoop dat deze praktijken - binnen deze context - zo snel mogelijk stoppen. Dit is volledig maatschappelijk onverantwoord.Mvg,David Dobbelaere