Begin oktober bezochten twee mensen van Proximedia mijn winkel en spraken over hun diensten, waaronder het maken van een website, het beheren van sociale mediagroepen en andere services die naar verluidt mijn zaak meer bekendheid zouden geven en klanten zouden aantrekken. Ze vertelden me dat het contract voor 2 jaar was en dat ik slechts €120 excl. btw per maand hoefde te betalen voor al hun diensten. Hoewel ik aanvankelijk twijfelde, verzekerden ze me dat er momenteel een promotie was en dat ik, als ik nu zou tekenen, een laptop zou ontvangen. Ze vertelden me ook dat ik tot begin december de tijd had om het contract eenzijdig te verbreken als ik niet langer geïnteresseerd was. Ze schoven het contract voor mijn ogen en vroegen me te tekenen, zonder dat ik kon zien wat er precies stond. Een week later liet ik het contract aan een vriend zien en besefte ik dat ik opgelicht was. Het contract was voor 4 jaar in plaats van 2 jaar, en ze hadden me blijkbaar twee verschillende contracten laten ondertekenen, waardoor het gezamenlijke bedrag rond de €300/maand uitkwam.Ik nam onmiddellijk contact op met de promotor om te melden dat ik niet verder wilde samenwerken en het contract wilde beëindigen, maar hij reageerde niet. Ondanks herhaalde pogingen tot contact, kreeg ik geen enkele respons. Toen werd mij verteld dat hij ziek was, maar zelfs na 2 maanden is hij nog steeds niet bereikbaar. Daarna werd ik in contact gebracht met hun teamleider Patrick, die ook allerlei beloften deed maar altijd wachtte tot de eerste facturatie. Uiteindelijk zei Patrick telefonisch (deze blijkt hun truc te zijn om alle hun beloftes telefonisch of mondeling te zeggen zodat wij later niks te bewijzen kunnen hebben) dat als ik de eerste factuur betaalde, het contract zou worden beëindigd. Ik betaalde de factuur, maar daarna reageerde hij niet meer. Zijn collega Kimberly van dossierbeheer vertelde me dat als ik het contract wilde beëindigen, ik 40% van het bedrag voor de resterende maanden (48 maanden) als schadevergoeding moest betalen.