Beste, ik ontving in de zomer 2021 een schrijven van ING, zijnde know your customer, waaruit bleek dat ik extra info diende aan te leveren van mijn persoon gekoppeld aan mijn rekeningen. Dit werd door mij en mijn boekhouder gedocumenteerd en aan ING(kyc) bezorgd per mail(bewijzen te verkrijgen). Tevens heeft mijn bankkantoor extra documenten met mij ingevuld ter staving en dit in oktober, november en december 2021. In april 2022 hebben wij nogmaals per mail gevraagd aan deze dienst KYC of alles in orde is gezien windstil. ING antwoord dat ze alles hebben ontvangen en dat er niet meer moest gereageerd worden. 26/08/2022 kom ik tot de constatatie dat mijn bankrekening is geblokkeerd en dat ik geen enkele betaling meer kan uitvoeren noch aan mijn geld kan. Leuk als je aan de kassa in een grootwarenhuis staat als je eten koopt om een uur later klaar te maken voor je gezin! Wanneer ik na een bezoek aan mijn ING kantoor, maandag erna, tot de ontsteltenis kom, dat ze van toeten nog blazen weten en gaan onderzoeken, nam ik op 30/08/2022 contact op met ING Brussel en zegt de man 's morgens half 10 tegen mij, gesprek werd opgenomen: meneer dit is een vergissing van ons, we gaan dat tegen 14u deblokkeren, excuses voor het ongemak. Helaas om 15u nog steeds geen deblokkering, ik ING terug gebeld. Een dame, gesprek wordt wederom opgenomen, zegt mij: helaas meneer wij hebben geen idee waarom wij u deblokkeren doch we kunnen het niet ongedaan maken. Wanneer ik de persoon wijs op het feit dat dit diefstal is, zegt ze op de koop toe dat de brief waarin staat dat ze mij gaan afsluiten en ik een maand de tijd heb om actie te ondernemen, nog naar mij moeten versturen! Dus in dergelijk economisch klimaat waarin de kosten voor de mensen de pan uitswingen, permitteert een bank zich deergelijke praktijken? Ik was op tijd met alle info aan te leveren! Ik heb iedereen steeds te woord gestaan, zelfs via mijnboekhouder! Zelfs via mijn ING kantoor! Maw kan ik sinds 26/08/2022 niet meer aan mijn geld en tracht ik als alleenstaande vader met 2 dochters(7/9j) eten en drinken voor mijn gezin te voorzien en mijn rekeningen te vereffenen. Niet alleen verliezen ze hiermee bestaande klanten en zullen ze zeker geen nieuwe klanten via mij krijgen, ze schieten in hun eigen voet aangezien ik mijn hypotheken aan ING onmogelijk “kan” betalen. De gevolgen zijn niet te overzien aangezien ik overal betalingsachterstand heb met aanmaningen van dien. Mijn energiefactuur, water, telenet,... kan ik niet betalen en niet omdat ik de centjes niet heb, omdat ik er niet aankan door een dienst waarrond het al 2 jaar klachten regent. Blijkbaar zat deze dienst in Polen, Manila en is er in België een cel voor opgericht. Meerdere mensen zijn ten onrechte gedupeerd hoor ik van de ING banken zelf en de mensen die daar werken klagen er zelf ook van. U kan van mij aannemen dat dit anno 2022 in onze huidige leefwereld, niet door de beugel kan. Ik eis een financiële vergoeding van deze ING bank voor al het leed, moeite, geloop, telefoongesprekken en rampscenario dat ik nooit voor mogelijk acht. Ah ja, imagoschade voor een alleenstaande full time werkende vader nog vermelden. Telefonisch contact en per mail met klachtendienst ING en de ombudsdienst reeds gedaan, echter loopt een slak achteruit sneller dat dergelijke klachtenbehandeling. Ik hoop dat dergelijke praktijken in de media hoog worden aangeschreven want dit kan NIET bij niemand. ING blokkeert particulieren hun geld! Als ik naar het nieuws kijk zie ik dergelijke manipulatie in oost-Europa/Rusland ook. Waar gaat deze wereld naartoe!