Terug

Klacht over verloren bestelling en onjuiste afhandeling door koerier en Zalando

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

S. M.

Naar: ZALANDO

30/09/2024

Ik wil hierbij een klacht indienen over een niet-ontvangen bestelling en de ontoereikende afhandeling van de situatie door zowel Zalando als de bezorgdienst. Het betreft een bestelling geplaatst op 09/09/2023 met bestelnummer 11003122710235, waarvan de levering volgens Bpost plaatsvond op 14/09/2023 om 9:28 uur. Op het genoemde tijdstip was ik niet thuis, en ik had bij het plaatsen van mijn bestelling expliciet leveringsvoorkeuren ingesteld: als ik niet aanwezig zou zijn, moest het pakket naar een postpunt worden gebracht. Helaas is de koerier hieraan voorbijgegaan en heeft het pakket achtergelaten in de inkomhal van een appartementencomplex, dat vrij toegankelijk is voor iedereen. Dit is geen veilige plek voor het onbeheerd achterlaten van pakketten, zeker niet van een dergelijke grootte en waarde. Bij thuiskomst trof ik het pakket niet aan. Hierop heb ik onmiddellijk contact opgenomen met Zalando. Na een onderzoek van twee weken werd mij medegedeeld dat de koerier heeft bevestigd dat het pakket succesvol was afgeleverd, wat absoluut niet klopt. Ondanks mijn herhaalde uitleg en pogingen om de situatie recht te zetten, blijft men volhouden dat de levering succesvol was en dat ik de openstaande factuur moet voldoen. Dit terwijl ik geen artikelen heb ontvangen. Ik heb ook contact opgenomen met Bpost, maar zij verwezen mij door naar Zalando, waardoor ik in een vicieuze cirkel terecht ben gekomen. Ik sta nu voor de situatie waarin ik een factuur moet betalen voor producten die ik nooit heb ontvangen, en de partijen die hierbij betrokken zijn, nemen geen verantwoordelijkheid voor het probleem. Kort samengevat: Het pakket is niet op de juiste wijze geleverd en niet volgens de door mij aangegeven leveringsvoorkeuren. De koerier heeft het pakket onbeheerd achtergelaten op een onveilige, voor iedereen toegankelijke locatie. Ondanks mijn klachten geeft Zalando aan dat de zaak is afgesloten en blijft de factuur openstaan. Ik heb geen producten ontvangen, maar word wel geacht de rekening te betalen. Dit is een onaanvaardbare situatie waarin de klant slachtoffer wordt van fouten gemaakt door de bezorgdienst en een gebrekkige opvolging door Zalando. Ik verzoek daarom om een passende oplossing, zoals het heropenen van het onderzoek, het opnieuw versturen van de bestelling, of het crediteren van de factuur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform