In maart 2024 vernamen wij dat er een terugroepactie liep voor bepaalde modellen van Babboe-bakfietsen. Kort daarna bleek dat ook onze bakfiets onder deze terugroepactie viel. Volgens de informatie op de website zou een bakfiets jonger dan vijf jaar worden opgehaald en vervangen via een voucher.
In september 2024 hebben wij onze fiets geregistreerd via het formulier op jullie website, inclusief de gevraagde foto’s. Daarna bleef het stil. Vanuit onze omgeving hoorden we dat fietsen al werden opgehaald, maar wij ontvingen geen enkele communicatie.
In april 2025 namen we telefonisch contact op met jullie klantendienst. Sindsdien hebben we ongeveer 2 keer per week gebeld in een poging om duidelijkheid te krijgen over ons dossier. Telkens krijgen we een ander verhaal van een andere medewerker en blijkt dat de telefoontjes niet geregistreerd worden. Er werd ook gesproken van een 'rare status' in ons dossier. Eerst werd ons verteld dat de foto's uit september niet konden worden 'uitgelezen', waarna we nieuwe foto's hebben aangeleverd.
Ondanks meerdere bevestigingen dat het probleem met de ‘rare status’ in jullie systeem was opgelost en dat de fiets zou worden opgehaald, krijgen we telkens tegenstrijdige informatie. De laatste keer werd ons opnieuw gevraagd om foto’s op te sturen, omdat het systeem deze zogezegd opnieuw niet kon uitlezen. We zijn dus terug bij af. Het lijkt alsof niemand bevoegd of in staat is om dit probleem definitief op te lossen.
Na meer dan negen maanden (eigenlijk 15 maanden) wachten, talloze telefoontjes en herhaalde beloftes zonder resultaat, is onze energie op. Wij vragen dringend dat onze fiets zo snel mogelijk wordt opgehaald en dat wij de bijbehorende voucher ontvangen zodat we een nieuwe fiets kunnen bestellen – zoals Babboe dat heeft beloofd aan alle betrokken klanten met fietsen jonger dan vijf jaar.
Wij rekenen op een spoedige en definitieve oplossing, en een schriftelijke bevestiging van de verdere stappen.
Met vriendelijke groet,
Margo Smeyers