Terug

Klacht over terugroepactie bakfiets en gebrekkige opvolging dossier

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

M. S.

Naar: Babboe

21/06/2025

In maart 2024 vernamen wij dat er een terugroepactie liep voor bepaalde modellen van Babboe-bakfietsen. Kort daarna bleek dat ook onze bakfiets onder deze terugroepactie viel. Volgens de informatie op de website zou een bakfiets jonger dan vijf jaar worden opgehaald en vervangen via een voucher. In september 2024 hebben wij onze fiets geregistreerd via het formulier op jullie website, inclusief de gevraagde foto’s. Daarna bleef het stil. Vanuit onze omgeving hoorden we dat fietsen al werden opgehaald, maar wij ontvingen geen enkele communicatie. In april 2025 namen we telefonisch contact op met jullie klantendienst. Sindsdien hebben we ongeveer 2 keer per week gebeld in een poging om duidelijkheid te krijgen over ons dossier. Telkens krijgen we een ander verhaal van een andere medewerker en blijkt dat de telefoontjes niet geregistreerd worden. Er werd ook gesproken van een 'rare status' in ons dossier. Eerst werd ons verteld dat de foto's uit september niet konden worden 'uitgelezen', waarna we nieuwe foto's hebben aangeleverd. Ondanks meerdere bevestigingen dat het probleem met de ‘rare status’ in jullie systeem was opgelost en dat de fiets zou worden opgehaald, krijgen we telkens tegenstrijdige informatie. De laatste keer werd ons opnieuw gevraagd om foto’s op te sturen, omdat het systeem deze zogezegd opnieuw niet kon uitlezen. We zijn dus terug bij af. Het lijkt alsof niemand bevoegd of in staat is om dit probleem definitief op te lossen. Na meer dan negen maanden (eigenlijk 15 maanden) wachten, talloze telefoontjes en herhaalde beloftes zonder resultaat, is onze energie op. Wij vragen dringend dat onze fiets zo snel mogelijk wordt opgehaald en dat wij de bijbehorende voucher ontvangen zodat we een nieuwe fiets kunnen bestellen – zoals Babboe dat heeft beloofd aan alle betrokken klanten met fietsen jonger dan vijf jaar. Wij rekenen op een spoedige en definitieve oplossing, en een schriftelijke bevestiging van de verdere stappen. Met vriendelijke groet, Margo Smeyers

Berichten (4)

Babboe

Naar: M. S.

23/06/2025

Beste Margo, Bedankt voor het contact opnemen. Het is begrijpelijk dat het erg frustrerend is dat u al zo lang moet wachten. Het probleem met uw case is dat uw fiets niet wordt herkend in ons systeem. Daarom valt u in een categorie die we op dit moment nog niet kunnen oplossen. We zijn hard aan het werk om te zoeken naar een oplossing. We vragen om uw begrip voor dit grootschalige project, waarbij we er alles aan doen om alle getroffen klanten te helpen aan een passende oplossing. Als u nog andere vragen of opmerkingen heeft, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag. Met vriendelijke groetMit freundlichen GrüßenCordialementKind regards, Lars Babboe Koedijkerweg 12A 3816 BV Amersfoort --------------------

M. S.

Naar: Babboe

23/06/2025

Beste, Met dat antwoord ben ik helemaal niet vooruit geholpen. Kan er naar een oplossing gezocht worden? Kan ik een nieuw dossier indienen waardoor de fiets wel herkend wordt? Wat is het probleem? Hebben jullie extra foto's of extra documenten nodig? Kan er aub een datum van ophaling gecommuniceerd worden? Ik kan niet geloven dat hier handmatig niets aan te doen is. Groeten, Margo

Babboe

Naar: M. S.

25/06/2025

Beste Margot, Bedankt voor uw bericht. Begrijpelijk dat u hierover contact met ons opneemt en ik help u graag verder. Aangezien uw framenummer niet wordt erkend, hebben wij aanvullende informatie nodig.Extra informatie -. U kunt via deze link de aanvullende informatie leveren. Als u nog andere vragen of opmerkingen heeft, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag. Met vriendelijke groet, Quinten Koedijkerweg 12A 3816 BV Amersfoort --------------------

M. S.

Naar: Babboe

25/06/2025

Beste, Er zit geen link in uw bericht, graag een link bezorgen. Groeten, Margo

Bemiddeling door Testaankoop 01 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform