Terug

Klacht over Retributie - Parkeerautomaat defect op 18 112023

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: OPC Optimal parking Control

11/12/2023

Klacht RB - Automaat defect: Ik heb 4x geprobeerd om reglementair voor 1,5 uur te betalen via de parkeerautomaat in de Alexandre Ponchonstraat op 18/11/2023 rond 8u50, terwijl het zéér slecht weer was (vergadering bij Agence Sissau om 9u00). Eerst heb ik 2x met mijn debetkaart van Belfius geprobeerd ... Telkens gaf dit op het einde van de ingave een foutenboodschap op de parkeerautomaat: 'Weigering .... Vervolgens heb ik mijn andere debetkaart van BNP Paribas Fortis gebruikt en heb ook daar 2x mee geprobeerd om reglementair te betalen voor 1,5 uur parkeertijd. Telkens gaf dit opnieuw bij beëindiging van de ingave op de parkeerautomaat: 'Weigering .... Voor mij was het toen duidelijk dat de connectie met de bankapplicatie niet werkte en dat de parkeerautomaat defect was. Dus heb ik vervolgens als alternatief mijn blauwe schijf voor de voorruit gezet ... omdat ik ten allen tijde in regel wilde zijn met het parkeerreglement in Middelkerke. Het was tevens niet de eerste keer dat ik in de Alexandre Ponchonstraat reglementair parkeerde en reglementair een parkeerticket bekwam ... Dit was reeds zonder problemen het geval geweest op 4 november 2023 voor de Algemene Vergadering bij Sissau (kunt u nakijken in uw systeem ...). Vermits het duidelijk is dat de parkeerautomaat niet functioneerde op het moment van jullie controle, wil ik de huidige retributie vernietigd zien. Indien jullie niet antwoorden binnen de 5 werkdagen (ten laatste op 8 november 2023), ga ik hierover een klacht neerleggen bij TestAankoop (lidnr 1797083-61) en zal dit door de juristen van TestAankoop verder behandeld worden, omdat ik hier volledig in mijn recht ben. Vooruitziend naar jullie antwoord en kwijtschelding van deze retributie.

Berichten (1)

OPC Optimal parking Control

Naar: M. H.

12/12/2023

GeachteBedankt voor uw bericht.Uw retributie staat in betwisting sinds 4/12/2023.We zijn volop bezig met de verwerking van de betwistingen.Ondertussen staat uw retributie in pauze dus deze zal niet doorlopen tot u een antwoord krijgt van ons.Wij betreuren het ten zeerste dat u ons niet eens de tijd gunt om u een antwoord toe te sturen alvorens u te wenden tot de consumentendienst Test-aankoop.Wij hebben uw dossier grondig bekeken en kunnen inderdaad vaststellen dat u verschillende malen heeft proberen betalen aan de parkeerautomaat met uw bankkaart.In het retributiereglement van Middelkerke onder Artikel 11s:/arkeren.be/uploads/files/Steden-Gemeenten/Middelkerke/Middelkerke-RR-20220501.pdf kan u zien dat:'Indien geen betaling kan uitgevoerd worden aan de parkeerautomaat wegens een defect, dient de betaling uitgevoerd te worden ofwel aan deze parkeerautomaat via het mobiele telefoonnet of via het internet ofwel aan een andere parkeerautomaat (met dezelfde kleurcode) die zich in de onmiddellijke nabijheid van de defecte automaat bevindt. Indien geen andere automaat voorhanden is, dient de parkeerschijf geplaatst te worden.'Wij hopen u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groeten,Klantendienst parkingshop Middelkerke


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform