Terug

Klacht over onterecht aangerekende kosten door Hertz

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: HERTZ BELGIUM

03/03/2025

Via deze weg wil ik een formele klacht indienen tegen autoverhuurbedrijf Hertz, naar aanleiding van onterecht aangerekende kosten bij het afhalen van een huurwagen. Op 21 september 2024 haalde ik een huurwagen op bij Hertz, luchthaven Thessaloniki. Mijn reservering, die ik op voorhand had gemaakt, vermeldde duidelijk dat de Super Cover-verzekering inbegrepen was. Dit werd expliciet vermeld in mijn voertuigvoorkeuren en bevestigd in de reserveringsmail. Bij het ophalen van de wagen werd mij echter meegedeeld dat de Super Cover niet inbegrepen was en dat ik deze alsnog ter plaatse moest bijbetalen. Aangezien ik zeker wist dat deze dekking al inbegrepen was, gaf ik dit aan, maar de medewerker beweerde het tegenovergestelde. Ik voelde mij genoodzaakt om de extra kosten van €147,56 te betalen, aangezien ik geen tijd had om een discussie aan te gaan of op zoek te gaan naar een alternatief, gezien onze aankomst vertraging had opgelopen en wij een deadline hadden voor de check-in bij onze Airbnb. Daarnaast werd ik door de medewerker onder druk gezet om een upgrade naar een grotere wagen te nemen, met het argument dat de oorspronkelijk geboekte wagen niet geschikt zou zijn voor het bergachtige terrein in de regio. Achteraf bleek dit misleidend, aangezien het terrein gemakkelijk berijdbaar was met een kleinere wagen. Poging tot bemiddeling met Hertz Na mijn terugkeer heb ik meerdere keren contact opgenomen met de klantendienst van Hertz om de fout recht te zetten. Na lange wachttijden en ontoereikende reacties werd mij een standaardantwoord gestuurd waarin werd gesteld dat alle kosten rechtmatig waren. Bovendien werd mij als ‘compensatie’ 300 loyaliteitspunten aangeboden, wat totaal onvoldoende is, aangezien je minstens 1800 punten nodig hebt voor een gratis huurdag. Op 26 november 2024 heb ik een formele klacht per e-mail gestuurd naar Hertz met een duidelijke onderbouwing van mijn standpunt en een verzoek om terugbetaling. Tot op heden heb ik geen enkele reactie meer ontvangen, ondanks meerdere herinneringen. Mijn verzoek Gezien de feiten en het gebrek aan een fatsoenlijke reactie van Hertz, verzoek ik Test-Aankoop om deze zaak te onderzoeken en mij te ondersteunen bij het verkrijgen van: Terugbetaling van de onterecht aangerekende €147,56, die betaald moest worden voor een verzekering die reeds inbegrepen was. Een officiële verklaring van Hertz over waarom zij klanten op deze manier behandelen en waarom klachten systematisch genegeerd worden. Duidelijkheid over hun verkooppraktijken, met name de agressieve tactieken die gebruikt worden om klanten te overtuigen van onnodige upgrades en bijkomende verzekeringen. Ik vertrouw erop dat Test-Aankoop mij kan helpen in deze zaak en zie uw advies en verdere stappen graag tegemoet. Bijgevoegd vindt u alle relevante documenten, inclusief mijn reserveringsbevestiging, de factuur van de extra kosten en mijn eerdere correspondentie met Hertz. Met vriendelijke groet, Wim Voets

Berichten (1)

HERTZ BELGIUM

Naar: W. V.

03/03/2025

Cher Monsieur/Madame, Nous vous remercions d'avoir contacté Hertz . L'un de nos représentants EU Customer Care dévoués examinera votre demande dans les plus brefs délais. Votre numéro de référence est le 25556692. Nous traitons chaque contact reçu avec la plus grande importance. Veuillez nous accorder 10 jours ouvrables pour mener une enquête approfondie. Veuillez vous assurer que toute la documentation est jointe en répondant à cet e-mail et indiquez votre référence dans toute correspondance future à ce sujet. Pour toute question, vous pouvez toujours vous référer à notre page FAQ:FR Page Service Clientèle Veuillez noter que nous répondrons directement à l'adresse courriel que vous nous avez fournie - n'oubliez pas de vérifier les dossiers indésirables de votre boîte de courriels.Encore une fois, merci d'avoir contacté Hertz. Nous vous prions d'agréer, Madame, Monsieur, l'expression de nos salutations distinguées, Votre équipe Hertz EU Customer Care Geachte heer/mevrouw Bedankt dat u contact heeft opgenomen met het Hertz EU Customer Care team. Een van onze toegewijde agenten zal uw vraag binnenkort beoordelen. Uw referentienummer is 25556692. Wij behandelen elk ontvangen contact met het grootste belang.Geef ons aub 10 werkdagen de tijd om een uitgebreid onderzoek uit te voeren. Zorg ervoor dat alle relevante documentatie is bijgevoegd door op deze e-mail te reageren en vermeld uw referentie in alle toekomstige correspondentie over deze kwestie. Voor elke vraag kunt u altijd onze FAQ-pagina raadplegen:NL Customer Support pagina Hou er rekening mee dat we rechtstreeks zullen reageren op het e-mailadres dat u hebt opgegeven.Controleer de spam-/ongewenste mappen in uw inbox. Nogmaals bedankt dat u contact heeft opgenomen met Hertz. Met vriendelijke groeten, Uw Hertz EU Customer Care team. Original Email Klacht over onterecht aangerekende kosten door Hertz ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ --------------- This message (including attachments) may contain information that is privileged, confidential or protected from disclosure. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that dissemination, disclosure, copying, distribution or use of this message or any information contained in it is strictly prohibited. If you have received this message in error, please immediately notify the sender by reply e-mail and delete this message from your computer. Although we have taken steps to ensure that this e-mail and attachments are free from any virus, we advise that in keeping with good computing practice the recipient should ensure they are actually virus free. ---------------

Bemiddeling door Testaankoop 18 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform