Via deze weg wil ik een klacht indienen over een foutieve verwerking van mijn retourzendingen bij Zara. Het gaat om retouraanvraag 10RSC5U6Y3PXD (wat bestaat uit meerdere artikelen van meerdere bestellingen)
Eerste retourmoment: Een deel van de artikelen heb ik eerder reeds geretourneerd, verdeeld over twee dozen. Deze retour is correct verlopen: ik heb hiervan een bevestiging én de bijhorende terugbetalingen van alle artikelen die ik heb geretourneerd correct ontvangen.
Tweede retourmoment : probleem!!
Ik heb zes artikelen uit drie verschillende bestellingen geretourneerd, ook weer verdeeld over twee dozen. Deze zijn verzonden via Homerr, met de volgende trackingcodes:
• HMRQRAJUM78945078
• HMRQRKUEA89840880
Beide dozen zijn op dezelfde dag aangekomen, maar ik heb op vrijdag 5 juni slechts één terugbetaling ontvangen, namelijk voor:
• Bestelling 53739909571, artikelnummer 4/1301/046/122/01
De volgende artikelen zijn niet terugbetaald, ondanks dat ze in dezelfde retourdozen zaten:
• Bestelling 53718187211: artikel 4/1338/046/250/03
• Bestelling 53739909571: artikel 0/3168/325/712/02
• Bestelling 53748492319: artikelen 0/3168/325/712/06, 0/0387/053/250/01, 0/0387/053/250/05
De waarde van deze vijf artikelen bedraagt samen ongeveer €280.
De klantendienst van Zara heeft mij intussen meerdere keren tegenstrijdige en misleidende informatie gegeven:
• Op maandag werd beloofd dat ik een terugkoppeling zou krijgen, die nooit kwam.
• Op woensdag werd beweerd dat de dozen nog niet aangekomen waren, terwijl ik toen al een terugbetaling had ontvangen (dus wél aangekomen).
• Op vrijdag kreeg ik opnieuw geen duidelijk antwoord, behalve dat alle artikelen “verwerkt” zouden zijn – wat niet overeenkomt met de realiteit.
Ik verzoek hierbij de hulp van Testaankoop om Zara ertoe aan te zetten het resterende bedrag van de tweede retourzending terug te betalen en om garanties te verkrijgen dat de laatste retour correct verwerkt wordt.