Terug

Klacht over Onredelijke Schadeclaims en Gebrekkige Communicatie bij Autoverhuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. Y.

Naar: EUROPCAR

13/03/2024

Op 10 februari werd ik bij het huren van de auto niet duidelijk geïnformeerd over eventuele schade aan het voertuig. Het personeel wees alleen naar het contract en zei dat de schade daarin was opgenomen. Vertrouwend op hun woord, heb ik niet verder gevraagd naar specifieke details en heb ik de auto niet geïnspecteerd. Op 15 februari tussen 18:30 en 19:00 bracht ik de auto terug naar Brussels Airport. Ondanks de aanwezigheid van personeel ter plaatse, werd mij niet gevraagd de auto persoonlijk over te dragen, maar werd mij verzocht de sleutels in een sleutelbox te deponeren. Op 22 februari ontving ik een e-mail met de bewering dat er tijdens mijn huurperiode een nieuwe kras op de auto was gekomen, met een kostenpost van bijna 300 euro. Daarna heb ik gevraagd om de eerdere huurgeschiedenis opnieuw te onderzoeken om duidelijk te maken of deze kras daadwerkelijk tijdens mijn huurperiode was ontstaan. Echter, tot begin maart ontving ik geen serieuze reactie. Op 12 maart kreeg ik te horen dat, aangezien ik het contract had ondertekend, ik verantwoordelijk was voor deze kras. Dit roept verschillende vragen op: Waarom heeft het personeel, wetende dat ik het Nederlands en Frans niet beheers, de schade niet eenvoudig in het Engels toegelicht, maar in plaats daarvan vaag verwezen naar 'de schade'? Waarom werd ik pas een week na het inleveren van de auto over de schade geïnformeerd? Waarom is er geen onderzoek gedaan naar eerdere huurgeschiedenissen? Waarom nam het personeel ter plaatse de auto niet in ontvangst? Waarom kost een kras van 2-5 cm op een Skoda Fabia bijna 300 euro? Om deze redenen betwist ik de geldigheid van deze schadeclaim (compensatieverzoek).

Berichten (2)

EUROPCAR

Naar: P. Y.

13/03/2024

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 19279781. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Een copie van uw factuur kan u bekomen via www.europcar.be, selecteer "print een factuur" op het HELP gedeelte van de homepagina. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Vriendelijke groeten,-------------------------------------------------------------------------------------------------------Chère Cliente, Cher Client, Merci d'avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 19279781. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Pour obtenir un duplicata de facture, vous pouvez vous rendre sur notre site internet www.europcar.be, rubrique Imprimer Votre Facture. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Cordialement, Europcar - Service Relation Client-------------------------------------------------------------------------------------------------------Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 19279781. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. You can obtain a copy of your invoice via www.europcar.be, select 'print an invoice' on the HELP section of the homepage. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account.Best Regardsse.Thread_IdEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B - 1930 ZaventemBELGIUMOffice: +32 709 71 15customer.servicesbelgium@europcar.comref:!00D580L9nB.!5001i01Khwbp:refSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01Khwbp:ref--------------------------------------------------------------13/03/2024--To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com. --To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

EUROPCAR

Naar: P. Y.

14/03/2024

Geachte Test Aankoop ,Hartelijk dank voor uw contact met Europcar .Betreft Klacht over Onredelijke Schadeclaims en Gebrekkige Communicatie bij Autoverhuur - (CPTBE01985960-79) - Case 19279781Europcar heeft de klant op 13/03 de volgende reactie gestuurd " Dear customer,Thanks for the reply.The check in of the car has been done as soon as possible by our staff, on the 16th. This will be proved, if needed, with the metadata of the pictures and the documents the station issued.Regarding the drop off, we do not have the physical possibility to check all the cars in all stations, especially on airports and railstations with the customer. That is why you have been informed to leave the keys in the keybox. In this case the staff also advises you to take pictures of the car in case a dispute arises.If you have a proof the new damage was not present when you left the car in the parking, please send it to us and we will reconsider the case. Othewise we cannot but maintain the charges.As for the price, please check this file, part of our general terms, you agreed to by signing the rental agreements:www.europcar.be/files/live/sites/Europcar.be/files/contributeddf/listedeprixpetitsdegats2023.pdfKind regards,"De klant heeft geen bewijzen gestuurd , daardoor worden de schadekosten behouden .Met vriendelijke groet ,HyuliyaEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B-1930 ZAVENTEMBELGIUMOffice: +32 2 7097115customer.servicesbelgium@europcar.comSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01Khwbp:ref-------------------- --To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform