Terug

Klacht over onjuiste korting en gebrek aan communicatie van Eneco

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. N.

Naar: Eneco

10/03/2024

Kort: Ik sloot een contract af via mijnenergie.be, daags nadien kreeg ik een bevestigingsmail van eneco met een korting die minder was als op mijnenergie.be.Ik nam contact op met klantendienst maar na tal van pogingen krijg ik hierop geen correct antwoord en wordt ik aan het lijntje gehouden.Hier even op een rij wat er allemaal reeds gebeurd is:20 februari: afsluiten contract op mijn energie met kortingen op elektriciteit 100 euro en voor gas 150 euro met startdatum contract 1/7/2024. HIervoor worden de tariefkaarten gebruikt van februari 2024 Eneco zon & Wind Flex + Eneco Aardag Flex. 21 februari: ik ontvang van eneco een bevestigingsmail met verkeerde korting voor gas (120 euro ipv 150 euro) - ik neem telefonisch contact op via de klantendienst van eneco en de medewerker aan de lijn bevestigde effectief dat de korting 120 euro is Ze vroeg mij dan ook om de gemaakte printscreens van de stappen die ik nam op mijnenergie.be, waar bevestigd staat dat er een korting is van 150 euro voor gas en niet 120, door te sturen via het contact formulier. Dit deed dit per direct.22 of 23 februari: ik werd opnieuw telefonisch gecontacteerd door een medewerker van eneco. Ik werd gevraagd om de bevestigingsmail van eneco (waar dat korting voor gas als 120 euro beschreven staat) door te mailen. Ik viel haast van mijn stoel. Want blijkbaar weet Eneco niet welke contracten contracten doorgestuurd worden naar nieuwe klanten. Toch stuurde ik een printscreen van de mail via dezelfde weg, via het contactformulier op de site. Ik kon dit doen via mijn account want ik had reeds een klantennummer ontvangen.27 februari: ik werd opgebeld door een medewerker. Ik kon niet aannemen maar er werd een bericht ingesproken. De medewerker zei dat ze me een mail ging sturen. Dit staat er te lezen: 'Tijdens ons telefoongesprek gaf ik aan, dat het fijn zou zijn wanneer je een copie van de bevestigingsmail van Eneco aan ons doorstuurt. Je hebt ook gelijk. In mijn systeem zie ik, dat er een email naar je verzonden is. Echter de inhoud is niet zichtbaar, vandaar ook mijn verzoek. Vervolgens kunnen we dit voor je uitzoeken.' --> ik had dit dus reeds doorgestuurd.27 februari: ik bel hetzelfde nummer terug, ik kreeg een andere medewerker aan de lijn. Opnieuw alles uit de doeken gedaan. De medewerker zei dat het contract nog niet actief is. Van zodra die actief is zou ik zelf een extra korting krijgen van 60 euro. Hij was me voor, en zei me dat hij hiervan een bevestigingsmail zou sturen. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen!!28 februari: Opnieuw krijg ik een mail binnen. Hierin staat 'Inderdaad ontvingen we al eerder de screenshots. Wat wij echter nodig hebben, is onze bevestigingsmail met vermelding van de korting t.b.v. 120 euro. Zou je deze alsnog willen doormailen? Wees gerust, na ontvangst gaan wij gelijk voor je aan de slag'. ---> dit opnieuw (!!) doorgemaild.29 februari: ik krijg een mail van eneco met als titel Contact met Eneco | CASE-12753473 met hierin: 'Beste Stijn, Dank je wel voor het doorsturen van de bevestigingsmail. Wij gaan voor je aan de slag. Je hoort binnen 10 dagen van ons. Ik wens je een fijne dag toe. Met vriendelijke groeten,HennyKlantendienst Eneco6 maart (om 3u AM): opnieuw een mail van eneco met als titel Jouw vraag aan Eneco | CASE-12753473 met hierin : 'Beste ,We streven ernaar al je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Het behandelen van je vraag neemt meer tijd in beslag dan normaal. Onze excuses hiervoor. We doen het nodige om je binnen de 3 werkdagen een grondig antwoord te bezorgen.Via My Eneco (niet voor B2B klanten) kan je trouwens jouw energiezaken eenvoudig online regelen.Bedankt voor je begrip.Met vriendelijke groeten,Het Eneco-team'De drie werkdagen zijn verstreken maar ik heb nog steeds geen antwoord. 'bedankt voor je begrip'. Ik heb hier geen begrip meer voor. Daarom via deze weg mijn klacht.Noot:Ik ben ook lid van de gezinbond, een medewerker aan de lijn in het eerste gesprek die we hadden zei dat de korting cummulatief is. Mijn lidnummer is 145-689-824.Hopelijk krijg ik bij deze de correcte korting en contracten toegestuurd.

Berichten (1)

Eneco

Naar: S. N.

19/03/2024

Beste Stijn,Bedankt voor ons telefonisch contact van daarnet.Zoals besproken heb ik je promotie voor aardgas aangepast zodat je vanaf de staratum van je contract kan genieten van volgende promoties:- Aardgas: 150Eur- Elektriciteit: 120EurDe promotievoorwaarden kan je onderaan de e-mail terugvinden.Daarnaast heb ik ook de opdracht gegeven om je gezinsbondnummer te activeren zodat je ook recht hebt op deze korting.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomKlantendienst EnecoHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Promotievoorwaarden:* Eenmalige korting van Eur 100(incl. 6% btw) enkel geldig voor nieuwe, particuliere klanten met een afnamepunt in Vlaanderen of Wallonie die een overeenkomst met Eneco ondertekenen tussen 29/12/2023 en 20/03/2024 voor het product Eneco Zon and Wind Flex en op voorwaarde dat zij gedurende 1 jaar (promotieperiode) ononderbroken dit product van Eneco afnemen, gedurende de volledige duurtijd van de promotieperiode ononderbroken opteren voor digitale facturatie (e-billing) en steeds betalen binnen de betalingstermijn voorzien in de algemene voorwaarden. De korting wordt, onder voorbehoud van naleving van de voorwaarden, verrekend, ofwel via elke Eneco afrekeningsfactuur waarvan een deel van de verbruiksperiode binnen de promotieperiode valt pro-rata het aantal dagen van de promotieperiode op die afrekeningsfactuur ofwel via een creditnota of de eerste Eneco afrekeningsfactuur na afloop van de promotieperiode. De korting is evenwel slechts definitief verworven na afloop van de promotieperiode. De toegekende korting kan nooit hoger zijn dan de energieprijs (vaste vergoeding en kWh-prijs). De korting is niet cumuleerbaar met andere promotionele aanbiedingen en wordt niet toegepast in het geval van sociaal tarief. In geval van niet-naleving van de voorwaarden voor de korting, vervalt elk recht op uitbetaling van de korting voor de volledige contracuur en wordt het eventuele reeds verrekende deel desgevallend teruggevorderd.* Eenmalige korting van Eur 150(incl. 6% btw) enkel geldig voor nieuwe, particuliere klanten met een afnamepunt in Vlaanderen of Wallonie die een overeenkomst met Eneco ondertekenen tussen 29/12/2023 en 21/02/2024 voor het product Eneco Aardgas Flex en op voorwaarde dat zij gedurende 1 jaar (promotieperiode) ononderbroken dit product van Eneco afnemen, gedurende de volledige duurtijd van de promotieperiode ononderbroken opteren voor digitale facturatie (e-billing) en steeds betalen binnen de betalingstermijn voorzien in de algemene voorwaarden. De korting wordt, onder voorbehoud van naleving van de voorwaarden, verrekend, ofwel via elke Eneco afrekeningsfactuur waarvan een deel van de verbruiksperiode binnen de promotieperiode valt pro-rata het aantal dagen van de promotieperiode op die afrekeningsfactuur ofwel via een creditnota of de eerste Eneco afrekeningsfactuur na afloop van de promotieperiode. De korting is evenwel slechts definitief verworven na afloop van de promotieperiode. De toegekende korting kan nooit hoger zijn dan de energieprijs (vaste vergoeding en kWh-prijs). De korting is niet cumuleerbaar met andere promotionele aanbiedingen en wordt niet toegepast in het geval van sociaal tarief. In geval van niet-naleving van de voorwaarden voor de korting, vervalt elk recht op uitbetaling van de korting voor de volledige contracuur en wordt het eventuele reeds verrekende deel desgevallend teruggevorderd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform