Terug

Klacht over misleidend advies en weigering schadevergoeding – XCover / Booking.com

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. M.

Naar: BOOKING.COM

21/04/2025

Geachte, Ik wens via deze weg een formele klacht in te dienen over een grensoverschrijdend consumentengeschil met de partijen XCover (verzekeraar) en Booking.com (reisplatform / tussenpersoon Gotogate). Samenvatting van de situatie: Op 29 maart 2025 boekte ik via Booking.com (Referentie klant: 40-682275504 )(Gotogate) een vliegreis voor 8 personen, met bijhorende annulatieverzekering van XCover (polisnummer: K4DF6-BRTWJ-INS). Op 31 maart 2025 contacteerde ik de klantendienst van Booking.com met de vraag om 3 passagiers te annuleren. Daar werd mij duidelijk meegedeeld dat gedeeltelijke annulatie niet mogelijk was, maar dat ik de volledige reis kon annuleren en via XCover een terugbetaling kon verkrijgen. Op basis van dat advies annuleerde ik de volledige boeking en boekte ik opnieuw voor 5 personen. Ondanks dat ik handelde volgens hun advies en alle nodige documenten aanleverde (chattranscriptie, factuur, polisnummer), werd mijn claim meerdere keren afgewezen door XCover zonder enige uitleg of inhoudelijke motivering. Ik heb het gevoel dat ik als consument ben misleid: Enerzijds door foutief en nadelig advies van Booking.com. Anderzijds door een verzekeraar die zonder motivatie weigert tussen te komen, ondanks een correct afgesloten polis én een aanvraag conform hun instructies. Bijgevoegd vindt u: De factuur van de oorspronkelijke boeking inclusief verzekering Het volledige chatgesprek met de Booking-medewerker De bevestiging van de annulatie Mijn verzekeringspolisnummer De automatische en nietszeggende weigeringen van XCover Ik hoop via Test Aankoop hulp te krijgen bij dit geschil. Het gaat hier om een grensoverschrijdende dienst (Booking.com, Gotogate en XCover zijn buitenlandse ondernemingen) waarbij ik als Belgische consument financieel benadeeld werd. Met vriendelijke groet, Corbin Mahieu Fuchsiastraat 29 9000 Gent 0476523955

Berichten (1)

BOOKING.COM

Naar: C. M.

15/05/2025

------------------------------------ Dora G. (CS Global) 15 mei 2025 15:00 CEST Your reference: @@REF_ID@bcf741971be8baa38c@REF_ID@@ Our reference: 40-682275504 Dear Corbin Mahieu, Further to your email dated 21 April 2025, please find attached our reply. I hope (and trust) that I have informed you sufficiently. Please respond to the current message (cs.relations.legal@booking.com) for future correspondence on this file. Kind regards, Dora G. CS Senior Relations Specialist Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [14N06N-RPPNE]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform