Geachte,
Ik wens via deze weg een formele klacht in te dienen over een grensoverschrijdend consumentengeschil met de partijen XCover (verzekeraar) en Booking.com (reisplatform / tussenpersoon Gotogate).
Samenvatting van de situatie:
Op 29 maart 2025 boekte ik via Booking.com (Referentie klant:
40-682275504 )(Gotogate) een vliegreis voor 8 personen, met bijhorende annulatieverzekering van XCover (polisnummer: K4DF6-BRTWJ-INS).
Op 31 maart 2025 contacteerde ik de klantendienst van Booking.com met de vraag om 3 passagiers te annuleren. Daar werd mij duidelijk meegedeeld dat gedeeltelijke annulatie niet mogelijk was, maar dat ik de volledige reis kon annuleren en via XCover een terugbetaling kon verkrijgen.
Op basis van dat advies annuleerde ik de volledige boeking en boekte ik opnieuw voor 5 personen.
Ondanks dat ik handelde volgens hun advies en alle nodige documenten aanleverde (chattranscriptie, factuur, polisnummer), werd mijn claim meerdere keren afgewezen door XCover zonder enige uitleg of inhoudelijke motivering.
Ik heb het gevoel dat ik als consument ben misleid:
Enerzijds door foutief en nadelig advies van Booking.com.
Anderzijds door een verzekeraar die zonder motivatie weigert tussen te komen, ondanks een correct afgesloten polis én een aanvraag conform hun instructies.
Bijgevoegd vindt u:
De factuur van de oorspronkelijke boeking inclusief verzekering
Het volledige chatgesprek met de Booking-medewerker
De bevestiging van de annulatie
Mijn verzekeringspolisnummer
De automatische en nietszeggende weigeringen van XCover
Ik hoop via Test Aankoop hulp te krijgen bij dit geschil. Het gaat hier om een grensoverschrijdende dienst (Booking.com, Gotogate en XCover zijn buitenlandse ondernemingen) waarbij ik als Belgische consument financieel benadeeld werd.
Met vriendelijke groet,
Corbin Mahieu
Fuchsiastraat 29
9000 Gent
0476523955